nappiksen koneen vaihto?!?!
nappiksen koneen vaihto?!?!
pitäis vaihtaa vm.79 nappikseen 1600 ladan kone, miten vaihto onnistuu helpoiten? mitä muutoksia tarvii tehä kun menee konttorille? jarrupäivityksiä? kertokaa kaikki oleellinen ja epäoleellinenkin?!
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
Tää varmaankin selventää montakin noista kysymyksistä.
Konela Todistus
Ja kokeileppas joko käyttää hakua tai sitten selata foorumia muutamia sivuja taakse päin noista teknisistä kysymyksistä tai viritys ja modifiointi osastolta. Tästä on keskusteltu aika paljonkin.
Konela Todistus
Ja kokeileppas joko käyttää hakua tai sitten selata foorumia muutamia sivuja taakse päin noista teknisistä kysymyksistä tai viritys ja modifiointi osastolta. Tästä on keskusteltu aika paljonkin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
nostat vanhan pois ja heität uuden tilalle
ja jos ei ole jarru tehostinta niin sen laitat
sitten marssit konttorille ja katsatat sen
ja jos ei ole jarru tehostinta niin sen laitat
sitten marssit konttorille ja katsatat sen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
onko näissä ladan koneissa (siis 1200 ja 1600) välillä muuta eroa kuin lohko? voiko siis 1600 lohkot ja männät pistää kiinni 1200 alakertaan?
vai tarviiko jotain kaasari muutoksia sun muuta sellasta? onko edes sama kaasari näissä kahdessa koneessa?
vai tarviiko jotain kaasari muutoksia sun muuta sellasta? onko edes sama kaasari näissä kahdessa koneessa?
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
Kannet pitäs olla samat, siis 1200-1600, niin ainakin joku mulle kerto, mut nyt en ymmärrä tota 1600 lohko ja männät 1200:sen alakertaa? Tarkotat varmaa 1600:sen mäntiä 1200:sen alakertaan vai ?onte kirjoitti:onko näissä ladan koneissa (siis 1200 ja 1600) välillä muuta eroa kuin lohko? voiko siis 1600 lohkot ja männät pistää kiinni 1200 alakertaan?
vai tarviiko jotain kaasari muutoksia sun muuta sellasta? onko edes sama kaasari näissä kahdessa koneessa?

Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
Kannet on ketjukoneissa samat. Imu ja pakosarjat myös. Kaasari taas on eri, ainakin suuttimet, ja mielestäni isommalla kurkulla tuo 1.6 koneen kaasari.
Männät on erit. 1500 ja 1200 männät ja lohko samat, mutta kiertokanget ja kampiakseli eri mitoissa. 1300 ja 1600 männät ja lohko samat, mut kiertari ja kampura erejä.
En ihanvarma ole,, mutta mielestäni 1500 ja 1600 kampura ja kiertokanki on samat, mutta poraus eri. Ja 1200 ja 1300 sama juttu..
Eli yhdistämällä 1200 männät ja 1600 kampuran ja kiertarit, tuloksena on 1500 kone.
Mutta nyt on pää sekasi miettimisestä, niin saattaa olla ihan huuhaata
Männät on erit. 1500 ja 1200 männät ja lohko samat, mutta kiertokanget ja kampiakseli eri mitoissa. 1300 ja 1600 männät ja lohko samat, mut kiertari ja kampura erejä.
En ihanvarma ole,, mutta mielestäni 1500 ja 1600 kampura ja kiertokanki on samat, mutta poraus eri. Ja 1200 ja 1300 sama juttu..
Eli yhdistämällä 1200 männät ja 1600 kampuran ja kiertarit, tuloksena on 1500 kone.
Mutta nyt on pää sekasi miettimisestä, niin saattaa olla ihan huuhaata

Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
siis kun mulla on 1200 kone käyntikuntonen ja 1600 kone osina (ei kaikkia osia et sais käymään) niin saisiko noista kahdesta koottua yhden käyvän 1.6 koneen?
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
Edellä kirjoitetussa tekstissä ei oikeastaan mikään pidä paikkaansa.IlkkaHe kirjoitti:Kannet on ketjukoneissa samat. Imu ja pakosarjat myös. Kaasari taas on eri, ainakin suuttimet, ja mielestäni isommalla kurkulla tuo 1.6 koneen kaasari.
Männät on erit. 1500 ja 1200 männät ja lohko samat, mutta kiertokanget ja kampiakseli eri mitoissa. 1300 ja 1600 männät ja lohko samat, mut kiertari ja kampura erejä.
En ihanvarma ole,, mutta mielestäni 1500 ja 1600 kampura ja kiertokanki on samat, mutta poraus eri. Ja 1200 ja 1300 sama juttu..
Eli yhdistämällä 1200 männät ja 1600 kampuran ja kiertarit, tuloksena on 1500 kone.
Mutta nyt on pää sekasi miettimisestä, niin saattaa olla ihan huuhaata
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
1200:sen Iskunpituus: 66 mm, Sylinterin halkaisija: 76 mm
1300:sen Iskunpituus: 66 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
1500:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 76 mm
1600:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
1300:sen Iskunpituus: 66 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
1500:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 76 mm
1600:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
siis... mulla on porattu 1600 lohko, uudet männät, kevennetytkammet, kampura ja alakerta josta pitäis saada rakennettua ehjä kone johon tulee vielä turbo joten sille pohjalle konetta pitäis alkaa rakentaa.
alakerrasta puuttuu osia puuttuu osia joten ei saa kasaan, niin sopiiko vakio 1200 koneen alakerran osat tohon settiin? entäs sitten nokka? onko samat 1200 kuin 1600?
alakerrasta puuttuu osia puuttuu osia joten ei saa kasaan, niin sopiiko vakio 1200 koneen alakerran osat tohon settiin? entäs sitten nokka? onko samat 1200 kuin 1600?
Siis alakertahan on käsittääkseni yleensä lohko kaikkine sisuskaluineen... 
Jos sinulla nyt on siis 1600 lohko ja siihen männät, kammet ja kampura, niin mitä osia siitä vielä puuttuu?
Laakeripukit? Vauhtipyörä? Apuakseli? Öljypumppu? Öljypohja?
Kansihan on jo luku erikseen. Sen voi kyllä ottaa tuosta 1200:sta mutta jotain mulkkausta sillekin kannattanee tehdä jos siihen on kerran turbo tulossa.

Jos sinulla nyt on siis 1600 lohko ja siihen männät, kammet ja kampura, niin mitä osia siitä vielä puuttuu?
Laakeripukit? Vauhtipyörä? Apuakseli? Öljypumppu? Öljypohja?
Kansihan on jo luku erikseen. Sen voi kyllä ottaa tuosta 1200:sta mutta jotain mulkkausta sillekin kannattanee tehdä jos siihen on kerran turbo tulossa.
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
-jusu- kirjoitti:1200:sen Iskunpituus: 66 mm, Sylinterin halkaisija: 76 mm
1300:sen Iskunpituus: 66 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
1500:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 76 mm
1600:sen Iskunpituus: 80 mm, Sylinterin halkaisija: 79 mm
Tuohon kun vielä yhdistää lohkojen korkeuserot sekä mäntien amme vaiko venttiilikolojen erot niin aletaan jo päästä kartalle noiden koneiden erojen suhteen.
Kaikkihan sen tietää että kiertokanget on ihan samat 1.2-1.6 koneiden välillä eli jos isku jatkuu pitää lohkon kasvaa johonkin suuntaan. Mikähän tuo suunta mahtaa olla?
Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
Siinähän sen näki, että meikä puhu taas pelkkää p*askaa
Noh, kuitenki jostain sain päähäni kun nuissa nuo poraus ja isku on osassa sama, et ois samat vermeet, mutta ei


Noh, kuitenki jostain sain päähäni kun nuissa nuo poraus ja isku on osassa sama, et ois samat vermeet, mutta ei


Re: nappiksen koneen vaihto?!?!
ite huomasin sen että kun vaihdoin koneen 1200->1600 niin konepelti ottaa kiinni ilmanputsariin ja kolisee, mutta helppo korjata kun hakkaa vasaralla peltiä vähän läjään. 
