PIENII SÄHKÖVIKOI SIEL SUN TÄÄL, IKÄVII TÄLLÄSEL SÄÄL !

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
JussiG7

PIENII SÄHKÖVIKOI SIEL SUN TÄÄL, IKÄVII TÄLLÄSEL SÄÄL !

Viesti Kirjoittaja JussiG7 »

Noniin,noniin,noniin !
Sitä pitäis vaan näköjään pysyy eros (90-luvun) Ladoista. Laskin tos just, et tää on mun kuudes Lata. Kaik 70- ja 80- luvun pelit on olleet varmoja kuin tauti.:D Kerran mul ol -92 kaasarikatti.:( Siit hajos lähes kaik virtalaitteet, ei tosin yhel kertaa. :? Nyt ostin 97- ruiskun.:?:Ruisku kyl pelaa, mut pienet sähköviat alko heti seuraavan päivän, ku läksin autol töihin.:evil:Oon ny sitä korjannu, minkä oon ehtiny ja osannu, mut ulkon on vähä kehnoo, ku sataa. Jos kerhos ois joku, joka tekis sähköhommii ees vähä halvemmal,ku autosähköliikkeet,ni kaik apu ois tervetullutta.Tietty pitäis asuu aika lähel.
:idea: Tai sit jos joku (hölmö?) haluais vaihtaa oman luotettavan Ladansa mun tehokkaaseen 1700-RUISKUUN, ja sattuis asuun suht. lähel KVLaa, ni ottakoon pikaisesti yhteyttä !
Mun suosikkeja on lähes kaik takavetoladat väliltä 1985- 1990. Mut sähköapua kaipaan nyt
alkuun, jospa tää ois viel semmost uutuuvenjäykkyyttä, ku auto just vast täytti 10 vuotta !
Skitjo

Re: PIENII SÄHKÖVIKOI SIEL SUN TÄÄL, IKÄVII TÄLLÄSEL SÄÄL !

Viesti Kirjoittaja Skitjo »

Voi kuinka runollinen otsikko! \o_
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, miähä noit ruiskui oon rassannu. Tu käymää ni katotaa. Ois ehkä hyvä tiätää mitä vikoi siin on, enneku alkaa mitää lupailee.

Ei enempää Kuusaalaist kirjotust kuten olen luvannut.

Ota siis yhteyttä niin katsellaan. En ole mikään ammattikorjaaja eikä minulla ole mitään muuta paikkaa kuin tuo Suomalais-Ugrilaisiin piharemontteihin varattu alue. Ota siis yhteyttä YV tai 044-2590904
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Varo Jussi,Pöyhöin saattaa ostaa sen! :lol:
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
JussiG7

No, mikäpäs siinä, jos hinnoista sovitaan. Mut mistä sais tilalle luotettavan takavetolatan ?
PöyhöinKuusaalt

Miä annan sulle vaihos luatettavan -96 ruutan. Nii se menee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
JussiG7

No, koska et käsittääksein oo kokonaa muuttaas Joensuuhun, ni palataa asiaan sit, ku oot tullu sielt takas.
PöyhöinKuusaalt

No, miä oon siäl ens kesään. Tulen miä aina välil siäl tänneki mut en tiiä kuinka kauan aina oon. Ja sit on syssy ja talvi. Jos et nyt voi tulla nii unohetaa koko homma.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Ekaks siit katotaa ohjauspylvään suojuksien sisäs kulkevat virtalukost ja viiksist tuleva johtonippu. Jos se on hankautunu ohjauspylvään nivelienvälis niin, että siellä on johdot esissä niin... Sieltä ne sähköt tilttailee mielellään. Kattelepa se. Kattosin leluu ihan mielellää vaa kiinnostuksest. Mut teepä mitä hyvejät. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
JussiG7

Hätäilemäl ei synny muuta ku... Mut mikä olikaan se pvm, jolloin aiot vaihtaa paikkakuntaa? Täs o tullu niin pal viestei, et meinaa mennä sekasin. Ratin pylvään johot on katottu, mut tää vika voi olla vilkun viikses itessään tai sitte iha jossai muual.
Kiitti kuitee vinkeist. Mut tosiaan, jos täytyy aikatauluttaa, ni unoha sit koko juttu.
Vaik ottaa kupoliin, ei kuitenkaa olla jäniksen seläs !
Viimeksi muokannut JussiG7, 1.9.2007 0:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JussiG7

Vika oli sit jossai iha muual. Tällä haavaa ei enää hierota suolaa haavaa. Mut yks asii tul jo ny selväks. Ladahenkilöt on tosi auttavaist sakkii. Kiitän kaikkii, jotk otti osaa mun suruu. Jaettu suru on aina helpomp kantaa. Jotenkin on liikuttunu olo; sit huomaa, ettei oo yksin täs julmas kapitaalimaailmas, jossa syljetää ladistien päälle ja julmat autosähkärit vaanii päästäkseen taas kuppaamaan köyhää !

Eli just ny oon siin onnellises harhaluulos, et autosähköpropleemat on historiaa :lol: :D :) :|

Muuten; tapasin viime talven yhen autosähkärin, joka totesi ilman mitään häpeää:
1.Markat on muuttunu suoraan euroiks heijän virmoissaan :x
2.He saavat toimeentulonsa pääasias ranskalaisist autoist :?:
3.Varmimpii autoi heijän näkökulmastaan on japsit ja venäläiset :!:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kannattanee vielä kertoa missä se vika oli jne. niin saattaa hyödyttää muitakin tulevaisuudessa... :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
JussiG7

Yritän kuvata.
Virtalukon pohjas kii olevan koskettimen pääplussajohdon yhteyteen, siis samaan napaan/ pistokkeeseen, oli kytketty ohut, punanen johto, jok ol vedetty sielt suoraa konehuoneen puolel. Konehuonees tää punain piuha johti jonkinlaiseen merkkivaloon, jost sitte lähti ruskee johto ties
minne. Tää merkkivalo oli sulanu. Luulin aiemmin, et sen ol sulattanu jokin oikkari, mut nyt luulen, et se oli sulanu sen takii, et se oli asennettu niin huonost, et se oli osunu johoi kuumaan. No, irrotin tän oudon johdon ja painelin viel kerran kaik johot tiukast kii virtalukon pohjan koskettimeen. A vot, vilkut ja kaik muut saman piirin laitteet alko
pelata!
MUTTA ! Jotta juttu ei olis liian helppo; hokasin, että tän epäilyttävän johon irrottamisen jälkeen auton V-mittari laski punaselle auton käydessä. Eli auto ei ladannu kunnolla. Yhistin tän pienen punasen johdon takasin virtalukon pohjan koskettimeen. V-mittari alko taas näyttää normaalii lataust, ja vilkun virtapiiri toimii edelleen. Tämä pikku johto on siis tarpeelliin ja vaikuttaa siihe, mite hyvin auto lataa. Mut se on ilmiselväst laitettu jälkeenpäin, ja viel asennettu erityisen kehnost. Täl piuhal on käsittääksein korjattu jotain alkuperäisjuttuu, joka on menny epäkuntoon. Oisko se sitten laturin herätekäämin piiri vai mikä?
Yleiseks neuvoks tää ei kelpaa, koska on kyse jälkeenpäin tehdyst virityksest. Toisaalt; mul o kaveri, joka tietää paljo näist jutuist. Kaveri on vain kropaltaan sellases kunnos, et se ei pysty taivutteleen itteään hankaliin paikkoihin. Mut tää johto on niin selkees paikas, et ku meen huomen käymää kaverin luona, selviää kyl, mikä on tän virityksen tarkoitus. Mut tietty, jos joku pystyy tän kuvauksen perusteel sanoo, mik tää piuha o, ni ain uus tieto hyväks on !
ELI: EI MUL O MITÄÄ OPPII ANTAA, MUT PÄÄS ON VIEL PALJO TILAA UUSIL ASIOIL ! T. J.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

jes se joht o her vir ja se lamp rajotaa virt jok me sin laturi ankuril

eli kivahan on vastata jo kysymyksen hahmottamiseen ei mene suurinta osaa ajasta

kyseinen johto on latauksen herätevirta ja se lamppu siinä johdossa rajoittaa virtaa mikä sinne laturin ankkurille menee
JussiG7

KAIK TIETO TARPEELLIST ON ! ELI KIITOS KOMMENTISTA ! ELÄMÄ HYMYILEE :) HETKITTÄIN !
Vastaa Viestiin