Vähäpäästöisten pohdintaa
Vähäpäästöisten pohdintaa
Kävinpäs sitte tänään katsastusasemalla ja aattelin katsurin puheiden jälkeen pistää tän topikin pystyyn.
Elikkä, kävin kysymässä mitä pitäs tehä jotta sais jälkiahdettua tuon mun '94 vuotisen ladan, noh se vtt oli jo mulla tiedossa mutta aattelin että jos riittää todistus jostain vaikka vm. 90 ladan päästöistä ahtimella, mutta ei löydy semmosta porsaanreikää.
Sitte puheltiin siinä muita mukavia ja kävi ilmi että jos laitan kaasarin tilalle ruiskun se verrastetaan moottorin vaihtoon ja joutusin taas siellä perkeleen vtt:llä käymään.
Sitte kun kotimatka koitti siinä pohdin taas lisää ja mieleen tuli että jos tuon konelan todistuksen avulla sais laittaa tohon 1.6:een ruiskun sillä verukkeella että saisin suoraa laittaa siihen vaikka ton 1.7i koneen mikä on ruisku, enään ei oo konttori auki joten jos tuota kävis huomenna kysymässä sitten.
Vai tyydynkö vaan helvetisti saastuttavaan+pensaa vievään kisakireeseen kaasari koneeseen jota varten ei tarvis muutoskatsastaa yhtään mitään.
Elikkä, kävin kysymässä mitä pitäs tehä jotta sais jälkiahdettua tuon mun '94 vuotisen ladan, noh se vtt oli jo mulla tiedossa mutta aattelin että jos riittää todistus jostain vaikka vm. 90 ladan päästöistä ahtimella, mutta ei löydy semmosta porsaanreikää.
Sitte puheltiin siinä muita mukavia ja kävi ilmi että jos laitan kaasarin tilalle ruiskun se verrastetaan moottorin vaihtoon ja joutusin taas siellä perkeleen vtt:llä käymään.
Sitte kun kotimatka koitti siinä pohdin taas lisää ja mieleen tuli että jos tuon konelan todistuksen avulla sais laittaa tohon 1.6:een ruiskun sillä verukkeella että saisin suoraa laittaa siihen vaikka ton 1.7i koneen mikä on ruisku, enään ei oo konttori auki joten jos tuota kävis huomenna kysymässä sitten.
Vai tyydynkö vaan helvetisti saastuttavaan+pensaa vievään kisakireeseen kaasari koneeseen jota varten ei tarvis muutoskatsastaa yhtään mitään.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Halvemmaksi ja helpommaksi tulee, kun ostaa jonkun Saksantuonti BMW-325:n ei turboa mutta tehoa riittävästi ja takaveto!!!

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Hyi helvetti joku biltemanmutteriwiritys, jos oisin onneton/lukiossa ni ostasin bmw koska ois käsi keskellä kämmentä autojen kaa ja tahtosin kaiken bolton virityksenä.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
tehoa EI ikinä ole RIITTÄVÄSTI
mutta jos 94 lada ei ole mikään aivan huippu siisti niin kannattaa ehkä katsella vanhempaa, niin ei päästöissä ole ongelmia.
joku 70-luvun nappis niin päästöjä ei mitata ollenkaan.
ja kyllähän tuo 1700i koneen saa siihen laittaa.

mutta jos 94 lada ei ole mikään aivan huippu siisti niin kannattaa ehkä katsella vanhempaa, niin ei päästöissä ole ongelmia.
joku 70-luvun nappis niin päästöjä ei mitata ollenkaan.
ja kyllähän tuo 1700i koneen saa siihen laittaa.
21013 2300tic
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Mjoo niin saa sen 1700i laittaa siihe, mietin vaa että saanko samalla paperilla laittaa vaikka megasquirtin toho 1600 koneesee.
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
tuossa oli kyllä hyviä totuuksia "jatkeesta".
olen sama mieltä kanssasi
olen sama mieltä kanssasi
laaborghin on paras
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Nii onko rakentelun kohteena aksteekki 1600sl?
Siihen saat jo reilusti tehoa vaparinakin kun laitat takaspoilerin, aluvanteet, pörinäputken, otat ilmansuodattimen pois ja laitat megaruutan ohjaamaan kaasaria!
Ja jouset täytyy myös katkoa. Ehdottomasti. Ehkä myös mastonin mattamusta antaa muutaman "hepan" lisää.
Jos perse on auki niin ei ehkä kannata alkaa virittämään vähäpäästöistä ladaa. Jos edes jotain toimivaa, kestävää ja päästöihin menevää alkaa väsäämään niin rahaa kannattaa varata ainakin se 4000€ - 5000€. Voin sanoa että kokemuksesta haastelen. Se mittausrumba jua todistus vtt:llä maksaa jo 1500€ - 2500€. Haarukka johtuu siitä kuinka monesti monesti testi joudutaan läpi käymään. Se taas riippuu siitä kuinka lähelle raja-arvoja päästöt jäävät.
Eipä siinä jos on rahaa ja mielenkiintoa niin kyllähän ladan koneen saa helposti ahdettunakin täyttämään nuo us-83 normit. Onhan uusi nivakin tyypitetty euro-4 päästöille.
Siihen saat jo reilusti tehoa vaparinakin kun laitat takaspoilerin, aluvanteet, pörinäputken, otat ilmansuodattimen pois ja laitat megaruutan ohjaamaan kaasaria!

Jos perse on auki niin ei ehkä kannata alkaa virittämään vähäpäästöistä ladaa. Jos edes jotain toimivaa, kestävää ja päästöihin menevää alkaa väsäämään niin rahaa kannattaa varata ainakin se 4000€ - 5000€. Voin sanoa että kokemuksesta haastelen. Se mittausrumba jua todistus vtt:llä maksaa jo 1500€ - 2500€. Haarukka johtuu siitä kuinka monesti monesti testi joudutaan läpi käymään. Se taas riippuu siitä kuinka lähelle raja-arvoja päästöt jäävät.
Eipä siinä jos on rahaa ja mielenkiintoa niin kyllähän ladan koneen saa helposti ahdettunakin täyttämään nuo us-83 normit. Onhan uusi nivakin tyypitetty euro-4 päästöille.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Juu 1600sl oli kyseessä, mutta ainahan sitä voi virittää kannella+kaasarilla+putkistolla niin luulis että saa tehot johki 100 humman paikkeille, mutta ajettavuus sitte voi taas kärsii vähäsen.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Tältä voorumilta kannattaa lähteä hakee halpoja viritys ohjeita, joilla päästään lukuisiin hevosvoimiin... http://sehhi.proboards49.com/index.cgi
Tästä jo Larssin mainitsema MegaRuutta ohjaamaan kaasutinta ja PerusVapari, Dynopaperi puhuu puolestaan

Tästä jo Larssin mainitsema MegaRuutta ohjaamaan kaasutinta ja PerusVapari, Dynopaperi puhuu puolestaan




Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
No mega on tulossa jo, taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi 
Hieno ilmanputsari sulla

Hieno ilmanputsari sulla

- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Ai neljä axtec kaasuttajaa, siinä on sitten säätämistäSoukka kirjoitti:taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi



Mato oot jos saat toimii


Olisi varmaan aika näky toi järjestelmä lukuisine letkuineen ja laitteineen

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: Vähäpäästöisten pohdintaa
Nyt mulla sitte onki elämän tehtävä jahka saan toisen ladan ostettuu ja haalittuu neljä tommosta kaasariaTatu Waloranta kirjoitti:Ai neljä axtec kaasuttajaa, siinä on sitten säätämistäSoukka kirjoitti:taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi![]()
![]()
![]()
Mato oot jos saat toimii![]()
![]()
Olisi varmaan aika näky toi järjestelmä lukuisine letkuineen ja laitteineen
