Vähäpäästöisten pohdintaa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Soukka

Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Kävinpäs sitte tänään katsastusasemalla ja aattelin katsurin puheiden jälkeen pistää tän topikin pystyyn.

Elikkä, kävin kysymässä mitä pitäs tehä jotta sais jälkiahdettua tuon mun '94 vuotisen ladan, noh se vtt oli jo mulla tiedossa mutta aattelin että jos riittää todistus jostain vaikka vm. 90 ladan päästöistä ahtimella, mutta ei löydy semmosta porsaanreikää.

Sitte puheltiin siinä muita mukavia ja kävi ilmi että jos laitan kaasarin tilalle ruiskun se verrastetaan moottorin vaihtoon ja joutusin taas siellä perkeleen vtt:llä käymään.

Sitte kun kotimatka koitti siinä pohdin taas lisää ja mieleen tuli että jos tuon konelan todistuksen avulla sais laittaa tohon 1.6:een ruiskun sillä verukkeella että saisin suoraa laittaa siihen vaikka ton 1.7i koneen mikä on ruisku, enään ei oo konttori auki joten jos tuota kävis huomenna kysymässä sitten.

Vai tyydynkö vaan helvetisti saastuttavaan+pensaa vievään kisakireeseen kaasari koneeseen jota varten ei tarvis muutoskatsastaa yhtään mitään.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Halvemmaksi ja helpommaksi tulee, kun ostaa jonkun Saksantuonti BMW-325:n ei turboa mutta tehoa riittävästi ja takaveto!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Soukka

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Hyi helvetti joku biltemanmutteriwiritys, jos oisin onneton/lukiossa ni ostasin bmw koska ois käsi keskellä kämmentä autojen kaa ja tahtosin kaiken bolton virityksenä.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tehoa EI ikinä ole RIITTÄVÄSTI :?
mutta jos 94 lada ei ole mikään aivan huippu siisti niin kannattaa ehkä katsella vanhempaa, niin ei päästöissä ole ongelmia.
joku 70-luvun nappis niin päästöjä ei mitata ollenkaan.
ja kyllähän tuo 1700i koneen saa siihen laittaa.
21013 2300tic
Soukka

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Mjoo niin saa sen 1700i laittaa siihe, mietin vaa että saanko samalla paperilla laittaa vaikka megasquirtin toho 1600 koneesee.
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja säätänä »

tuossa oli kyllä hyviä totuuksia "jatkeesta".
olen sama mieltä kanssasi
laaborghin on paras
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nii onko rakentelun kohteena aksteekki 1600sl?
Siihen saat jo reilusti tehoa vaparinakin kun laitat takaspoilerin, aluvanteet, pörinäputken, otat ilmansuodattimen pois ja laitat megaruutan ohjaamaan kaasaria! :lol: Ja jouset täytyy myös katkoa. Ehdottomasti. Ehkä myös mastonin mattamusta antaa muutaman "hepan" lisää.

Jos perse on auki niin ei ehkä kannata alkaa virittämään vähäpäästöistä ladaa. Jos edes jotain toimivaa, kestävää ja päästöihin menevää alkaa väsäämään niin rahaa kannattaa varata ainakin se 4000€ - 5000€. Voin sanoa että kokemuksesta haastelen. Se mittausrumba jua todistus vtt:llä maksaa jo 1500€ - 2500€. Haarukka johtuu siitä kuinka monesti monesti testi joudutaan läpi käymään. Se taas riippuu siitä kuinka lähelle raja-arvoja päästöt jäävät.

Eipä siinä jos on rahaa ja mielenkiintoa niin kyllähän ladan koneen saa helposti ahdettunakin täyttämään nuo us-83 normit. Onhan uusi nivakin tyypitetty euro-4 päästöille.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Soukka

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Juu 1600sl oli kyseessä, mutta ainahan sitä voi virittää kannella+kaasarilla+putkistolla niin luulis että saa tehot johki 100 humman paikkeille, mutta ajettavuus sitte voi taas kärsii vähäsen.
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Tältä voorumilta kannattaa lähteä hakee halpoja viritys ohjeita, joilla päästään lukuisiin hevosvoimiin... http://sehhi.proboards49.com/index.cgi
Tästä jo Larssin mainitsema MegaRuutta ohjaamaan kaasutinta ja PerusVapari, Dynopaperi puhuu puolestaan :lol: :lol: :lol:

Kuva
Soukka

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

No mega on tulossa jo, taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi :P

Hieno ilmanputsari sulla :D
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Soukka kirjoitti:taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi :P
Ai neljä axtec kaasuttajaa, siinä on sitten säätämistä :lol: :lol: :lol:
Mato oot jos saat toimii :D :wink:
Olisi varmaan aika näky toi järjestelmä lukuisine letkuineen ja laitteineen :mrgreen:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Soukka

Re: Vähäpäästöisten pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Tatu Waloranta kirjoitti:
Soukka kirjoitti:taikka sitte himottas kanssa 4:n kaasarin rivi :P
Ai neljä axtec kaasuttajaa, siinä on sitten säätämistä :lol: :lol: :lol:
Mato oot jos saat toimii :D :wink:
Olisi varmaan aika näky toi järjestelmä lukuisine letkuineen ja laitteineen :mrgreen:
Nyt mulla sitte onki elämän tehtävä jahka saan toisen ladan ostettuu ja haalittuu neljä tommosta kaasaria ;)
Vastaa Viestiin