Sivu 1/2
1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 7.8.2007 21:44
Kirjoittaja Kimmo86
Noniin, sunnuntaina hankitusta "säästö-ässästä" ehtinyt jo hieman kertyä kokemuksia -lähinnä purkamisesta, sillä voimanlähde on nyt irti ja odottaa tallissa jatkotutkimuksia
Vikanahan siis oli, että huohottimesta tuli öljysavua ja tyhjäkäynnillä kone tuntui hörsköttävän kolmella pytyllä. Tänään rupesin töiden jälkeen purkamaan koneesta apulaitteita pois, ajatuksena että josko tuon vaikka huomenissa saisi irrotettua kokonaan, mutta paskat -motti oli jo irti ennenkuin huomasikaan. Kyllä näitä on mukava rempata..
Jos ihmettelette noita kuvassa näkyviä lankkuhässäköitä, niin ne ovat moottorinosturi
Muita kokemuksia, n.200 km matkalta:
- Voimansiirto; kytkin ( näytti olevan aika uudehko), loota, perä toimii mainiosti, näille ei tarvitse tehdä mitään.
- Alusta jarruineen myös varsin hyvän tuntuinen, no viime leimalle olikin uusittu sylinteriä, putkea, niveltä yms.
- Punainen sisusta on hieno
-Korissa kukkaa ja helmoja pitää hitsata.
Tästä jatketaan, autohan on ollut ensimmäisellä omistaja aina viime kuun puoliväliin asti, jolloin se siirtyi hänen pojanpojalleen ja siitä sitten minulle.
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 7.8.2007 22:53
Kirjoittaja BA3
Onse komia romikeula ja vielä parasta CCCP laatua

Onnea vaan uuden hankinnan johdosta !
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 8.8.2007 20:03
Kirjoittaja Kimmo86
^^Kiitosta vaan, eihän tuo mikään mahdoton rojekti ole..
Kone, tai siis lohko, kaipaisi vähintään porausta mikäli siitä mielii kelvon saada -> 2. sylinteri muistutti lähinnä kynnöspeltoa. Lieneekö tullut katkenneesta renkaasta, vai mistä, pitänee purkaa loppu kone joskus ja katsoa. Uutta konetta siis hakusessa että saa tämän nyt ajoon.
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 12.8.2007 20:54
Kirjoittaja Kimmo86
Jeps, koneen osalta tilanne näyttää varsin valoisalle, sillä eilen tuli haettua Jämsästä ehjempi pata ja tänään sai vielä uudet tiivisteet siihen.
Otin siitä kannen irti ja näytti ihan kelvolliselta; karstaa ei juurikaan ja pytyissä ei naarmuja. Huomenna täytyy purkaa vielä loput rojut pois ja putsailla lohko, öljypohja yms. vanhasta paskasta ja maalata ne, jollakin mahdollisimman lähelle orkkisväriä sattuvalla litkulla.
Koneelle en siis varsinaista remonttia tee, kun kerran on vielä pelikunnossa.
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 21.8.2007 22:04
Kirjoittaja Kimmo86
Sininen ohjus taas ajossa. Sunnuntaina nostettiin alakerta paikalleen ja tänään laittelin vielä loput roippeet paikalleen ja löin koneen tulille. Hyvin käy ja on niin hiljainen, ettei meinaa Ladan koneeksi tunnistaa
Leima menee parin viikon päästä pitkäksi, ja sitä ennen pitäisi laitella ainakin pissapoika kuntoon ja paikata pakoputki. Muuta leimaremonttia ei olekaan tiedossa. Sensijaa kardaani (?)jyristää melko pahasti, joten siinäpä seuraava korjauskohde..
Tänään tuli haettua parempi maski tuon risan tilalle, joten täytyy ruuvata se ja siistimmät puskureiden kromit paikalleen..

Lähetetty: 22.8.2007 22:24
Kirjoittaja Jusu
No kuinkas se nyt kulukee? Kakkosella satasta?

Edellistä edellisen omistajan poika tiesi kertoa että sillä myllyllä olisi ajettu 137tkm.
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 22.8.2007 22:33
Kirjoittaja Kimmo86

No ihan en noin pitkälle kehtaa vinguttaa mutta epäilemättä se sinne 8000rpm asti menisi. Ottaa kierroksia paljon hereämmin kuin vakio 1500, joista on 2:den yksilön verran kokemusta.. Käy todella hiljaisesti, ei voi kuin ihmetellä kun noihin ketjuvetoisiin tottunut. Uudet tiivisteetkään eivät näyttäneet vuotavan, mitä äsken katselin.
Niin juu, tattista vaan hyvästä koneesta
Ruuvasin tänään ehjän maskin ja etupuskurin kromilistan paikalleen, rytölook väheni taas yhdellä pykälällä

Lähetetty: 23.8.2007 20:53
Kirjoittaja Jusu
Rytölook? Tuossa nyt ei ole vielä mitään rytöä, sun olisi pitänyt nähdä se mun sininen salama...
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 23.8.2007 21:21
Kirjoittaja Kimmo86
No, miten sen nyt ottaa
Vesipumpulta lämppärille menevä putki alkoi lorottaa vettä laipan välistä oikein urakalla, tähän syynä korkannut pinnapultti. Alkuun katsottiin että se on se pieni vesiletkun tynkä vaan eipäs ollutkaan.. Pumppu on nyt irrallaan joten täytyy tuo pultin jämä porata siitä varovasti pois ja laittaa uusi tilalle. Pikkuvikoja

Lähetetty: 23.8.2007 21:36
Kirjoittaja Jusu
Itsellä katkesi kerran tuo samainen pinnapultti mutta siihen jäi onneksi pari milliä joten sain siitä lukkopihdeillä kiinni ja kierretyksi pois. Uuden pultin saapi näppärästi venttiilikopan pinnapultista jos ja kun ylimääräisiä kansia taloudesta löytyy.

Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 6.9.2007 13:27
Kirjoittaja Kimmo86
Kävin eilen näyttämässä Ladaa konttorilla, koska ajoaika loppuu tänään. Tulos: Kuluneista renkaista hylsy

Bensatankin kotelossa olevaa reikää ei edes huomannut, mutta se laitetaan kyllä kuosiin uuden korjauspellin avulla. Korjauskehotuksen sai pimeät pakkivalot, puhaltimessa toimii vain suurempi nopeus ja vasen etuparkki ei sillä hetkellä suostunut palamaan.
Ensi viikolla paremmat renkaat alle ja leiman hakien.
Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 6.9.2007 13:29
Kirjoittaja Jokari
On se nyt kumma että jotain puhallintakin testaavat. Ei täälläpäin oo koskaan kateltu...

Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 6.9.2007 13:43
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:On se nyt kumma että jotain puhallintakin testaavat. Ei täälläpäin oo koskaan kateltu...

No ei kai katsastus setä puhaltimen toimintaakin testannut ? No kai sen kovemmankin puhalluksenkin luulisi pelkästään riittävän... No eipä ole kyllä minullakaan koskaan mistään autosta puhallinta testattu katsastuksessa

Re: 1300S '84, pientä laittoa..
Lähetetty: 18.9.2007 20:49
Kirjoittaja Kimmo86
Lada leimattu tänään, uusien renkaiden kera. Kylläpä muuten ajo-omituisuudet paranivat huomattavasti. Kulkee vielä motarillakin vakaasti ja vetelemättä
Maalaus olisi ajankohtainen, mutta säät alkaa olla sellaiset että siirtyy ensi vuoteen. Ostin purkin "melkein" saman sävyista kilikalimaalia ja paikkailen sillä pahimmat kohdat..

Re:
Lähetetty: 19.9.2007 12:25
Kirjoittaja Qulle
Jusu kirjoitti:No kuinkas se nyt kulukee? Kakkosella satasta?
Kyllä se sen kulkee tai sitten se o rikki
Ottaa kierroksia paljon hereämmin kuin vakio 1500, joista on 2:den yksilön verran kokemusta.. Käy todella hiljaisesti, ei voi kuin ihmetellä kun noihin ketjuvetoisiin tottunut. Uudet tiivisteetkään eivät näyttäneet vuotavan, mitä äsken katselin.
Tuo on kyllä totta... tosin jos 1500:n on kunnossa, niin ei se paljoa jää... ja woimaahan isolohkossa on huomattavasti enämpi
