Tervehdys!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Skitjo

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Skitjo »

Ihan tuore ladamies ilimoottautuu foorumille :D
Käytössä siis 2105, 1,5l kaasari, 5-vaihteinen vm.-94 ihanan punainen takatuuppari sekä 2107 kai haalistunu beige tai tummunu valkonen (paikoin erittäin ruskea) vähän niinku elintenluovuttajana.
Ostin semmosesta unholasta ku lato jossa se oli viettänyt suurimman osan elämästään.
Kyselen näin alkuun että onko ihan normaalia kun tämän entisen omistajan (ja ainoan minun lisäksi) mukaan ei ole mittari kertaakaan pyörähtäny ja lasissa nyt <39 tkm? Onko niin harvinaista että kannattaa säästellä ihan tosissaan?

Nii ja tota kyselisin että mistä nuita metallisia ikkunan kahavoja sais ko nuo on aika hitsi irrottaa rikkomatta tai ainaki jotenki kuluttamatta rumiksi. Nii ja tietenki ne kilikuttimet siihen juureen, mielellään neliönmuotoset.
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Tervetuloa joukkoon tummaan!
Älä hyvä mies riko ikkunan kahvoja, oikein toimien ne irtoavat helposti ja ehjinä.
Työkalu joka tarvitaan syntyy kotipajassa helposti ja sen teko kannattaa.
Koetan saada kuvan Ladagalleriaan.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Skitjo

Kahavahomma

Viesti Kirjoittaja Skitjo »

Tein jo semmosen systeemin kahen millin teräksestä mikä niinkö on semmonen uun muotonen palikka ja sen saa sopivasti ujutettua siihen kahvan alle ja saa paremmin irrotettua mutta huomasin että muutaman irrotuksen jälkeen ei kahva mennykkään niin tiiviisti paikoilleen ku uutena. Nuo metalliset kahvat sopis muutenki paremmin ku otin oviverhoilut kaikkine kahvoineen tuosta 2107:sta ja niissä on tuota "kromausta" hieman. Muunmuassa ne nipukat jotka laitetaan käsinojan etumaisen kiinnitysruuvin kolon peitteiksi on "kromatut"
Skitjo

.

Viesti Kirjoittaja Skitjo »

Tänään tuli viides tuhat täyteen pikku paholaisella eikä tähän mennessä ole ilmennyt mitään normaalista toiminnasta poikeavaa. Aikalailla silmämääräisesti käyty läpi ilman moitteita.
Ainoa vika mihin piti puuttua oli takapuolen roiskeläppien puutteesta(ko?) johtuneet reijät (lähes nyrkin kokoiset) tankin ja vararenkaan kotelon alaosassa. Näytin vasemmanpuoleiselle rälläkkää ja paikaksi valitsin (lue: löysin) muutaman millin ruostumatonta terästä. Tankin alta en alkanu rälläköimään mutta hitsaus onnistu muutaman märän rätin avulla. Päälle rostexia ja homma selevä. Rekisteröintikatsastus pomppas ku olin sohassu jarruvalojen piuhan irti ja inssi sano että ne ei toimi elikkä viis minuuttia pompun jälkeen oli kilvet kiinni ja hymy pyllyssä.
Vastaa Viestiin