Samara V6 ?
Re: Samara V6 ?
Meinaatko että joku haluaa etuvetoiseen tuollaisen koneen, todella kiva ajella sellaisella vetovikaisella jonka rattia saat pitää kaksin käsin kiinni kaasua painettaessa ettei vetele pusikon puolelle ja laita nyt sitten riittävän tiukka lukko etuvetoon että saat edes puolet tehoista tiehen asti. Kääntämiseen tarvitaan lentokenttä eikä mukavuus ole kovinkaan hyvällä tasolla, pidetään nämä kauppakassit (=etuvedot) omana sarjanaan jossa ei tehosta voida juurikaan puhua.
Se on oma mielipiteeni, ehkä jonkun toisen mielestä etuveto on ainoa oikea veto ja siksi siinä pitäisi ollakin V6 kone taikka isompi.
Yhtään helpommaksi taikka vaikeammaksi tuo takavetoinen V6 ei tätä tilannetta tietenkään tee, kyseessähän ei ole mitenkään sama auto, malli, taikka tekninen rakenne. Saranan vertailumoottori on takavetoa pienempi eli vain 1.5l mikäli olen oikein ymmärtänyt suomen saranoiden tilanteen. Kovin montaa järkevää alle 2 litraista V6 konetta ei liene saatavilla, joka jotenkin edes putoaisi saranan pellin alle.
Se on oma mielipiteeni, ehkä jonkun toisen mielestä etuveto on ainoa oikea veto ja siksi siinä pitäisi ollakin V6 kone taikka isompi.
Yhtään helpommaksi taikka vaikeammaksi tuo takavetoinen V6 ei tätä tilannetta tietenkään tee, kyseessähän ei ole mitenkään sama auto, malli, taikka tekninen rakenne. Saranan vertailumoottori on takavetoa pienempi eli vain 1.5l mikäli olen oikein ymmärtänyt suomen saranoiden tilanteen. Kovin montaa järkevää alle 2 litraista V6 konetta ei liene saatavilla, joka jotenkin edes putoaisi saranan pellin alle.
Re: Samara V6 ?
Järkeväpää(mielipide) olisi vaihtaa automaatti laatikko. Joko pelkästään tai koneen vaihdon yhteydessä.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Samara V6 ?
Niin ja Jukka varmaan talouselämää seuraavana muistaa miten kävi kun 90-luvun lopussa Lada koppaan laitettiin F1:sen moottori.
Pahintahan siinä oli, että rahaa paloi taivaalle parin kanaalitunnelin verran.
Auton rakentelusta en ymmärrä mitään, mutta ei kai se etuveto nyt pelkästään ole este tehokkaalle moottorille.
Onhan noita tehokkaita koneita nykyisin etuvetosissa (jenkkien etuvedot aikaisemmin) ja onhan sitä muistaakseni V8:ja laitettu Mineihinkin jo 70-luvulla.
Mitään järkeä en nää siinä, että Samaran parasta antia "Porsche Systemiä" aletaan muuttelemaan.

Auton rakentelusta en ymmärrä mitään, mutta ei kai se etuveto nyt pelkästään ole este tehokkaalle moottorille.

Mitään järkeä en nää siinä, että Samaran parasta antia "Porsche Systemiä" aletaan muuttelemaan.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara V6 ?
Juu, mä nyt oon jo sen ikäluokan ihminen, että JOS haluan V6:lla olevan etuveto auton, niin mieluummin ostan sellaisen ku alan nykyseen sitä sovittamaan
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Samara V6 ?
Tuli vaan mieleen, että saattas olla helpompi rakentaa tuo kone putkirungolle ja nakata sinne keulille samalla V8. Liekköhän näitä ollu sitten yhtään kiihdytyskäytössä? Samalla työllä se kone menee varmaan myös Samaraan kuin takavetoseenkin!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Samara V6 ?
Vielä jos ideaa kehitellään, niin laitetaan moottori taakse pystyyn ja pidetään auto etuvetoisena. V8:kin on aika yleinen, eli sen tilalle vaikka tähtimoottori ja polttoaineeksi maakaasu. Ei tuu joka nakkikopilla vastaan...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Samara V6 ?
Ja klasukin on tyytyväinen kun voi käydä naapurin sikalassa tankkaamassa metaania? 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara V6 ?
me ladaboardilaiset ollaan niin kädettömiä ettei me tällaiseen pystyttäisi, idea kannatttaa laittaa yv:nä vaikka Lada racing porille tai voimapesälle




Re: Samara V6 ?
niin tai jollekin muulle paremmalle foorumilleLada-Jussi kirjoitti:me ladaboardilaiset ollaan niin kädettömiä ettei me tällaiseen pystyttäisi, idea kannatttaa laittaa yv:nä
vaikka kyllähän kaikki käyvät silti säännöllisesti ladaboardin lukemassa
Re: Samara V6 ?
Minä en ole koskaan tajunnut näitä virityksiä koirankoppi/suuritehoinen moottori.Jos alustarakenteet on on tarkoitettu enintään 100hv:n moottorille niin so what
.Voimakkaan etuvetoisen rakentaminen tarkoittaa ymmärrystä ali/yliohjautuvuudesta eri nopeuksilla,ymmärrystä aerodynamiikasta.auton painopisteestä jarrutuksissa/kiihdytyksissä,ymmärrystä ajogeometriasta ja tuntumasta liukkaalla.Jos sen hallitsee voi siirtyä konehuoneen puolelle 


Re: Samara V6 ?
Niin Samarassa on kyllä vakionakin mielestäni sen verran tehoja, että kyllä niillä tavallinen autoilija pitäisi ainakin normaali liikenteessä pärjätä.
Sen havainnon olen kuitenkin tehnyt, että kun Samaralla paahtaa 150 lasissa 2-300 kilsaa putkeen, niin se venttiilikopan letku tuppaa murtumaan siitä juuresta..

Sen havainnon olen kuitenkin tehnyt, että kun Samaralla paahtaa 150 lasissa 2-300 kilsaa putkeen, niin se venttiilikopan letku tuppaa murtumaan siitä juuresta..

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara V6 ?
Cadilläkeistähän saisi rouheita etuvetotekniikoita. Samarasta kunnon etuvetokiihdytintä puuhaamaan 
Jaska turisee sikäli kyllä totta, että auton virittäminen pitäisi oikeastaan aloittaa alustasta, ei moottorista. Kukas kokeilee joskus: moottoriradan kierto vakioautolla, kellotus. Tuplataan tehot, kellotus. Alkuperäiset tehot, mutta hyvä alusta, kellotus. Millä yhdistelmällä tulee paras aika?
Erään SM-tason ratakuskin turinaa tehokkaan katuauton kokeilemisesta moottoriradalla hyvin vapaasti lainattuna: "ensin tehoa pari sataa heppaa pois, sitten kokeillaan kellottaa kierrosaikoja".

Jaska turisee sikäli kyllä totta, että auton virittäminen pitäisi oikeastaan aloittaa alustasta, ei moottorista. Kukas kokeilee joskus: moottoriradan kierto vakioautolla, kellotus. Tuplataan tehot, kellotus. Alkuperäiset tehot, mutta hyvä alusta, kellotus. Millä yhdistelmällä tulee paras aika?
Erään SM-tason ratakuskin turinaa tehokkaan katuauton kokeilemisesta moottoriradalla hyvin vapaasti lainattuna: "ensin tehoa pari sataa heppaa pois, sitten kokeillaan kellottaa kierrosaikoja".
Vauhdin tae - alamäki
Re: Samara V6 ?
Alustojen paremmuutta on hankala verrata kahvipöydässä tai foorumeilla. Teho on yksinkertainen numeroarvo ja lapsikin ymmärtää että 100hv on enempi ku 85hv. Siksi kai sen merkitys autojen virittämisessä korostuu.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton