Sivu 1/2
kannesta
Lähetetty: 14.6.2007 9:28
Kirjoittaja large
paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä nokka niin tarviiko niitä vaihtaa ja jos pitää niin onko ehdotuksia mistä sais sopivat.
Re: kannesta
Lähetetty: 14.6.2007 19:37
Kirjoittaja Larssoni
large kirjoitti:paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä nokka niin tarviiko niitä vaihtaa ja jos pitää niin onko ehdotuksia mistä sais sopivat.
2mm voi laskea ilman venttiilin koloja riippuen tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kannesta.
"Isot pojat" ainaki käyttää ralliladoissa uusia vakiojousia ja ne kestää kierrättää varmasti sen mitä sun auto tulee kiertämään.
Re: kannesta
Lähetetty: 15.6.2007 9:22
Kirjoittaja large
jaahas että jouset kestää no sehän on hyvä, kyllähän ne tietysti ihan jykeviltä näyttää, no jos otan tosta kannesta vaikka sen millin niin ei ole mitään hätää.
Re: kannesta
Lähetetty: 15.6.2007 12:57
Kirjoittaja -Kärki
Larssoni kirjoitti:large kirjoitti:paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä�okka niin tarviiko niitä �ihtaa ja jos pitää �� onko ehdotuksia mistä sai�sopivat.
2mm vo[ laskea ilman venttiilin koloja riippuen tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kann�ta.
"Isot pojat" ainaki käyttää �lli��issa uusia vakiojousia ja ne kestää kierrät�ä varmas� s��itä sun auto tule�kiertämään.
[[/quote][/quote]
ite otin 2mm pois lohkosta niiin ventilit käy ihan männäsä mut konepyörii tein venttiilikolot mäntii vammistukseksi. ja nokka on vakio
Re: kannesta
Lähetetty: 15.6.2007 14:54
Kirjoittaja Larssoni
-Kärki kirjoitti:]quote="Larssoni"]
large kirjoitti:paljonko kä�ii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä���niin tarviiko niitä �ih�a� jos pitää �� on��h��ia mistä sai�sopivat.�quot�
2mm vo[ laskea ilman venttiilin koloja riipp[en tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kann�ta.
"�ot po�" ainaki käyttää �lli��issa uu�a v��j�ia ��kestää kierrät�ä varmas� s��itä s��uto tu����ämään.[�ot��uo�]
ite�in 2m�p��lohkosta niiin ventilit käy ihan männäsä]mut konepyörii tein venttiiliko�t mäntii�am�s�kseksi. ja �kka on vakio
[[/quote][/quote]
En �ä kuinka lähelle männät menee venttiiliä ku laskee 2m�mutta kyl� se on �na� hyvin toiminu..:��
Re: kannesta
Lähetetty: 15.6.2007 16:39
Kirjoittaja destor
large kirjoitti:jaahas että jouset kestää no sehän on hyvä, kyllähän ne tietysti ihan jykeviltä näyttää, no jos otan tosta kannesta vaikka sen millin niin ei ole mitään hätää.
Millin? Jos haet puristuksia niin unohda tuollaiset määrät, noilla oikaistaan pintoja eikä nosteta tehoja. Sen kaks milliä voit raapaista kannesta ja jos on 1700i kansi niin kestää ottaa enemmänkin. Lohkosta joudut ottamaan männät pinnan tasalle jotta saat ruttua, mutta laskemalla saat selville mitä haluat tehdä ja kuinka paljon.
Re: kannesta
Lähetetty: 16.6.2007 8:44
Kirjoittaja START
joo ei noilla millin laskemisilla vielä mitään hurjia tehoja oteta
isot pojat nostaa puristuksia sinne ysin kieppeille turbo koneissakin....
esim saabissakin taitaa joissain koneissa olla vakionakin yli kympin puristukset

Re: kannesta
Lähetetty: 17.6.2007 16:17
Kirjoittaja large
jaa no minä vaan ajattelin säilyttää paikat vielä ehjinä. jos otan pari milliä kannesta niin ottaako venttiilit mäntiin, nokasta en oikein tiedä paljonko siinä on nousua ja muuta. kansi on siis 1500:sen, hirvee homma ruveta lohkosta ottamaan siivuja. jos nyt vaan joku ihan suomeks sanoo että voiko siitä ottaa sitä kahta milliä ja mitä muutoksia pitää tehdä jos ottaa.
Re: kannesta
Lähetetty: 17.6.2007 18:28
Kirjoittaja larbatzi
ensin varmistat ettei venttiilit ota mäntiin kiinni tuolla nokalla jos se on joku kilpa nokka niin saatta olla että ottaa jo millin verran pyyhkäsyn jälkeen jo kiinni joten ei hyvä.
Säädä venttiilin välykset oikeiksi mittauksen aikana.
Re: kannesta
Lähetetty: 17.6.2007 20:32
Kirjoittaja destor
Venttiilinkolot saat tehtyä pelkällä kannen purkamisella jos ne tarvitsee tehdä, eikä ole vaikea homma. Paineilmavinku tai joku dremeli siinä pitää olla ja hyvä kovametalliterä niin jo lähtee.
Re: kannesta
Lähetetty: 18.6.2007 17:19
Kirjoittaja destor
Eihän noita venttiilikoloja ihan millitolkulla jyrsitä, männän laki on kuitenkin useamman millin paksu.
Re: kannesta
Lähetetty: 19.6.2007 15:32
Kirjoittaja large
juu kiitosta vaan, pitää�yt katsoo että �inka paljon tarvii koloja tehdä k� pari milliä ot�. vinku löytyy�iin eihän sii�n muuta kai tarvita:D pitää vaan��in saada se nokka niin mittailen paljonko on nousua ja muuta, niin tiedätte tark�min sitten neuvoa.
Re: kannesta
Lähetetty: 19.6.2007 20:49
Kirjoittaja v1lh0-
Mulla on männissä venttiileille koloa 4mm, edellisissä oli yli 5mm.....
Re: kannesta
Lähetetty: 20.6.2007 13:37
Kirjoittaja large
jaa että niihin kä�ii noinkin isoja koloja tehdä,�yvä.�
Re: kannesta
Lähetetty: 20.6.2007 15:13
Kirjoittaja v1lh0-
Huom tutkikaa ja mittailkaa!