kannesta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
large

kannesta

Viesti Kirjoittaja large »

paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä nokka niin tarviiko niitä vaihtaa ja jos pitää niin onko ehdotuksia mistä sais sopivat.
Larssoni

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

large kirjoitti:paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä nokka niin tarviiko niitä vaihtaa ja jos pitää niin onko ehdotuksia mistä sais sopivat.
2mm voi laskea ilman venttiilin koloja riippuen tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kannesta.
"Isot pojat" ainaki käyttää ralliladoissa uusia vakiojousia ja ne kestää kierrättää varmasti sen mitä sun auto tulee kiertämään.
large

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja large »

jaahas että jouset kestää no sehän on hyvä, kyllähän ne tietysti ihan jykeviltä näyttää, no jos otan tosta kannesta vaikka sen millin niin ei ole mitään hätää.
-Kärki

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja -Kärki »

Larssoni kirjoitti:
large kirjoitti:paljonko kärsii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä�okka niin tarviiko niitä �ihtaa ja jos pitää �� onko ehdotuksia mistä sai�sopivat.
2mm vo[ laskea ilman venttiilin koloja riippuen tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kann�ta.
"Isot pojat" ainaki käyttää �lli��issa uusia vakiojousia ja ne kestää kierrät�ä varmas� s��itä sun auto tule�kiertämään.
[[/quote][/quote]

ite otin 2mm pois lohkosta niiin ventilit käy ihan männäsä mut konepyörii tein venttiilikolot mäntii vammistukseksi. ja nokka on vakio
Larssoni

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

-Kärki kirjoitti:]quote="Larssoni"]
large kirjoitti:paljonko kä�ii 1500 kanttilampun kannesta ottaa pois? ja sitten noista venttiilien jousista kun tulee tosi jyrkkä���niin tarviiko niitä �ih�a� jos pitää �� on��h��ia mistä sai�sopivat.�quot�
2mm vo[ laskea ilman venttiilin koloja riipp[en tietysti nokasta. Ja jos voi niin ota mielummin lohkosta eikä kann�ta.
"�ot po�" ainaki käyttää �lli��issa uu�a v��j�ia ��kestää kierrät�ä varmas� s��itä s��uto tu����ämään.[�ot��uo�]
ite�in 2m�p��lohkosta niiin ventilit käy ihan männäsä]mut konepyörii tein venttiiliko�t mäntii�am�s�kseksi. ja �kka on vakio
[[/quote][/quote]

En �ä kuinka lähelle männät menee venttiiliä ku laskee 2m�mutta kyl� se on �na� hyvin toiminu..:��
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja destor »

large kirjoitti:jaahas että jouset kestää no sehän on hyvä, kyllähän ne tietysti ihan jykeviltä näyttää, no jos otan tosta kannesta vaikka sen millin niin ei ole mitään hätää.
Millin? Jos haet puristuksia niin unohda tuollaiset määrät, noilla oikaistaan pintoja eikä nosteta tehoja. Sen kaks milliä voit raapaista kannesta ja jos on 1700i kansi niin kestää ottaa enemmänkin. Lohkosta joudut ottamaan männät pinnan tasalle jotta saat ruttua, mutta laskemalla saat selville mitä haluat tehdä ja kuinka paljon.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja START »

joo ei noilla millin laskemisilla vielä mitään hurjia tehoja oteta
isot pojat nostaa puristuksia sinne ysin kieppeille turbo koneissakin....
esim saabissakin taitaa joissain koneissa olla vakionakin yli kympin puristukset :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
large

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja large »

jaa no minä vaan ajattelin säilyttää paikat vielä ehjinä. jos otan pari milliä kannesta niin ottaako venttiilit mäntiin, nokasta en oikein tiedä paljonko siinä on nousua ja muuta. kansi on siis 1500:sen, hirvee homma ruveta lohkosta ottamaan siivuja. jos nyt vaan joku ihan suomeks sanoo että voiko siitä ottaa sitä kahta milliä ja mitä muutoksia pitää tehdä jos ottaa.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

ensin varmistat ettei venttiilit ota mäntiin kiinni tuolla nokalla jos se on joku kilpa nokka niin saatta olla että ottaa jo millin verran pyyhkäsyn jälkeen jo kiinni joten ei hyvä.
Säädä venttiilin välykset oikeiksi mittauksen aikana.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja destor »

Venttiilinkolot saat tehtyä pelkällä kannen purkamisella jos ne tarvitsee tehdä, eikä ole vaikea homma. Paineilmavinku tai joku dremeli siinä pitää olla ja hyvä kovametalliterä niin jo lähtee.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja destor »

Eihän noita venttiilikoloja ihan millitolkulla jyrsitä, männän laki on kuitenkin useamman millin paksu.
large

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja large »

juu kiitosta vaan, pitää�yt katsoo että �inka paljon tarvii koloja tehdä k� pari milliä ot�. vinku löytyy�iin eihän sii�n muuta kai tarvita:D pitää vaan��in saada se nokka niin mittailen paljonko on nousua ja muuta, niin tiedätte tark�min sitten neuvoa.
v1lh0-

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Mulla on männissä venttiileille koloa 4mm, edellisissä oli yli 5mm.....
large

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja large »

jaa että niihin kä�ii noinkin isoja koloja tehdä,�yvä.�
v1lh0-

Re: kannesta

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Huom tutkikaa ja mittailkaa!
Vastaa Viestiin