Sivu 1/1
Maksimi kallistuskulmat
Lähetetty: 16.3.2004 11:12
Kirjoittaja NesteHukka
Paljonkos kallistumaa saa sivusuunnassa olla, että Nivalla pysyy vielä kaikki tassut maassa?
Ajattelin vaan, kun harrastin tuossa vähän extreme parkingia, kun oli ruokatunnilta palatessa taas kaikki paikat täynnä.
Hyvin mahtui, kun ajoi osittain lumikasan päälle

Lähetetty: 16.3.2004 14:29
Kirjoittaja Misha
Tohon liittyen kysymys sulle: milta sillä Nivalla tuntuu mutkitella, tai tehdä vaikka tuo hirvenväistökoe? Eli väistö ja takas tielle? Siis kuinka lujaa sillä uskaltaa sen tehdä? Oon meinaa ajanu Jeep Grand Cherokeella ja Wranglelillakin, ja Cherokeeta ei meinannu tavalliseen kurviin aluksi uskaltaa jaa. Ja käyntikin oli pompottavaa. Wrangler oli sentäs hiukan kiltimpi.
Ja Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Lähetetty: 16.3.2004 15:25
Kirjoittaja Turbiini
Misha kirjoitti:Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Ilmeisesti tarkoitat
sj410 se tosiaan on tiellä tosi hutera mutta maastossa jopa nivaakin parempi, ainoa vika niissä on että koneesta loppuu voima, kuvan värkki tosin on varustettu datsunin 1.5 koneella joten sekin vika on korjattu (kilpiä tuskin saa enää tuolla koneella)
Lähetetty: 16.3.2004 16:24
Kirjoittaja Stefa
Juu ja noissa suzukeissa myös tuppaa pakki hajoamaan.
Lähetetty: 16.3.2004 16:44
Kirjoittaja NesteHukka
Kyllä Nivalla aika rankasti saa mutkiin päästellä mielestäni. Alusta on yllättävänkin jämäkkä maasturiksi.
En tiedä sitten millainen muutos tulisi huonompaan päin, jos siihen laittaisi alle "ihan oikeat" maasturin renkaat.
Lähetetty: 16.3.2004 17:18
Kirjoittaja Misha
Turbiini kirjoitti:Misha kirjoitti:Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Ilmeisesti tarkoitat
sj410 se tosiaan on tiellä tosi hutera mutta maastossa jopa nivaakin parempi, ainoa vika niissä on että koneesta loppuu voima, kuvan värkki tosin on varustettu datsunin 1.5 koneella joten sekin vika on korjattu (kilpiä tuskin saa enää tuolla koneella)
Ei vaan tosta uudempi. Neliovinen. Varmaankyl sama tekniikka. Tracker... ? äh, ei... Vitara... ehkä...
Lähetetty: 16.3.2004 17:35
Kirjoittaja Turbiini
No sitten se on varmaan samurai se on lähemmäs vastaava vitara kun on semmonen matala citymaasturi.
Lähetetty: 11.4.2004 22:00
Kirjoittaja SL
NesteHukka kirjoitti:Kyllä Nivalla aika rankasti saa mutkiin päästellä mielestäni. Alusta on yllättävänkin jämäkkä maasturiksi.
En tiedä sitten millainen muutos tulisi huonompaan päin, jos siihen laittaisi alle "ihan oikeat" maasturin renkaat.
Juu kyllä siitä aika veikeä tulee. Eli mutkiin voi mennä niin kovaa kun Niva jaksaa kulkea 31"x11.5"x15" renkailla (eli ei kovin lujaa). jonkun 110 mittarin mukaan (Todellisesta nopeudesta ei hajuakaan ... kai se jossain 130 - 140 tienoilla on).
Mutta ei niillä renkailla kyllä paljoa uskalla metsän puolelta poistua kun taitavat olla hieman ylikokoiset konttorisedän mielestä.
Ja kulmaluvuiksi löysin seuraavat:
right 48.4 degrees, left 44.4 degrees
Eli aika kallellaan saa olla, ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että uskomattomista paikoista se Niva selviää kaatumatta. Kerran on vain ollut kyljellään ja sekin johtui siitä, että maa antoi periksi renkaiden alta...

ja silloin mentiin.
Lähetetty: 12.4.2004 0:48
Kirjoittaja 99
Vois kyllä olla mahdollista saada saada noilla renkailla leima
2" ulkohalk. 102mm leveys muutos katsastuksella.
Lähetetty: 12.4.2004 12:06
Kirjoittaja uZu
99 kirjoitti:Vois kyllä olla mahdollista saada saada noilla renkailla leima
2" ulkohalk. 102mm leveys muutos katsastuksella.
Edit: Jeps, väärässä olin.
Lähetetty: 12.4.2004 12:36
Kirjoittaja 99
Noi on ne maksimi koot jotka saa muutoskatsastettua. ei se mitä mahtuu
auton alla pyörimään.
Lähetetty: 12.4.2004 19:51
Kirjoittaja Misha
Turbiini kirjoitti:No sitten se on varmaan samurai se on lähemmäs vastaava vitara kun on semmonen matala citymaasturi.
Tommone, joskin toi on ehkä madallettu, pirun kiikkerä oli...
