Maksimi kallistuskulmat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Maksimi kallistuskulmat

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Paljonkos kallistumaa saa sivusuunnassa olla, että Nivalla pysyy vielä kaikki tassut maassa?

Ajattelin vaan, kun harrastin tuossa vähän extreme parkingia, kun oli ruokatunnilta palatessa taas kaikki paikat täynnä.
Hyvin mahtui, kun ajoi osittain lumikasan päälle :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tohon liittyen kysymys sulle: milta sillä Nivalla tuntuu mutkitella, tai tehdä vaikka tuo hirvenväistökoe? Eli väistö ja takas tielle? Siis kuinka lujaa sillä uskaltaa sen tehdä? Oon meinaa ajanu Jeep Grand Cherokeella ja Wranglelillakin, ja Cherokeeta ei meinannu tavalliseen kurviin aluksi uskaltaa jaa. Ja käyntikin oli pompottavaa. Wrangler oli sentäs hiukan kiltimpi.

Ja Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Misha kirjoitti:Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Ilmeisesti tarkoitat sj410 se tosiaan on tiellä tosi hutera mutta maastossa jopa nivaakin parempi, ainoa vika niissä on että koneesta loppuu voima, kuvan värkki tosin on varustettu datsunin 1.5 koneella joten sekin vika on korjattu (kilpiä tuskin saa enää tuolla koneella)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Juu ja noissa suzukeissa myös tuppaa pakki hajoamaan.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kyllä Nivalla aika rankasti saa mutkiin päästellä mielestäni. Alusta on yllättävänkin jämäkkä maasturiksi.
En tiedä sitten millainen muutos tulisi huonompaan päin, jos siihen laittaisi alle "ihan oikeat" maasturin renkaat.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Turbiini kirjoitti:
Misha kirjoitti:Suzukin semmonen maasturi jonka nimee ne muista, se oli kans pelottava ajaa kurveihin.
Ilmeisesti tarkoitat sj410 se tosiaan on tiellä tosi hutera mutta maastossa jopa nivaakin parempi, ainoa vika niissä on että koneesta loppuu voima, kuvan värkki tosin on varustettu datsunin 1.5 koneella joten sekin vika on korjattu (kilpiä tuskin saa enää tuolla koneella)
Ei vaan tosta uudempi. Neliovinen. Varmaankyl sama tekniikka. Tracker... ? äh, ei... Vitara... ehkä...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No sitten se on varmaan samurai se on lähemmäs vastaava vitara kun on semmonen matala citymaasturi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
SL

Viesti Kirjoittaja SL »

NesteHukka kirjoitti:Kyllä Nivalla aika rankasti saa mutkiin päästellä mielestäni. Alusta on yllättävänkin jämäkkä maasturiksi.
En tiedä sitten millainen muutos tulisi huonompaan päin, jos siihen laittaisi alle "ihan oikeat" maasturin renkaat.
Juu kyllä siitä aika veikeä tulee. Eli mutkiin voi mennä niin kovaa kun Niva jaksaa kulkea 31"x11.5"x15" renkailla (eli ei kovin lujaa). jonkun 110 mittarin mukaan (Todellisesta nopeudesta ei hajuakaan ... kai se jossain 130 - 140 tienoilla on).

Mutta ei niillä renkailla kyllä paljoa uskalla metsän puolelta poistua kun taitavat olla hieman ylikokoiset konttorisedän mielestä.

Ja kulmaluvuiksi löysin seuraavat:
right 48.4 degrees, left 44.4 degrees

Eli aika kallellaan saa olla, ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että uskomattomista paikoista se Niva selviää kaatumatta. Kerran on vain ollut kyljellään ja sekin johtui siitä, että maa antoi periksi renkaiden alta... :wink: ja silloin mentiin.
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja 99 »

Vois kyllä olla mahdollista saada saada noilla renkailla leima
2" ulkohalk. 102mm leveys muutos katsastuksella.
99
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

99 kirjoitti:Vois kyllä olla mahdollista saada saada noilla renkailla leima
2" ulkohalk. 102mm leveys muutos katsastuksella.
Edit: Jeps, väärässä olin.
Viimeksi muokannut uZu, 12.4.2004 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja 99 »

Noi on ne maksimi koot jotka saa muutoskatsastettua. ei se mitä mahtuu
auton alla pyörimään.
99
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Turbiini kirjoitti:No sitten se on varmaan samurai se on lähemmäs vastaava vitara kun on semmonen matala citymaasturi.
Tommone, joskin toi on ehkä madallettu, pirun kiikkerä oli...

Kuva
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin