rekisteröinti katsastus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tonnijänis

rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja tonnijänis »

ens kesänä ois tarkotus saada kilvet tuohon omaan rojektiin ni syynääkös se setä tuota konetta kuinka tarkasti kun tällä hetkellä näyttäis siltä et pellin alle tulee 2,0tc ja auto on muutos kats. 1,6tc ja tehoraja on 66kw? pitäskö viilata lohkon kupeesta numerot pois?
ja jos laittaa turbon,ruiskun ja coolerin ni riittääkö pelkkä 66kw:n teho lappu? et sais leiman vai onko ihan toivoton ajatus..
auto on vm.87
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kyllä se voi rekisteröinti katsastuksessa kattoa että kone on se mitä papereissaki lukee. teholappu vaan joo.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja START »

eikös 87 vuonna tullut että turbon kanssa pitäs olla katti?
onkos tää jo sitä ikää vai osuuko aikasemmalle kuulle?
no joo ei kai sillä nyt isoo merkitystä ole
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja markku »

Katin vaatii ehdottomasti , ja epäilen saatko leimalle isolla koneella ellei inssi ole 100% puusilmä :o
tonnijänis

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja tonnijänis »

rekisteri otteessa lukee et pitää olla katti vaikka se on katsastettu olisko ollu 03 tai 04 ni 2,5" putkella ja yhellä vaimentajalla ilman kattia.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuolla ylempänähän lukee että muutoskatsastettu 1,6tc:lle, katalysaattori lie vaadittu jo tuolloin, koska 1,6tc on todennäköisesti vanhemmasta autosta, eikä täytä noita -87 tulleita päästönormeja sellaisenaan.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Jos ei ole ahdettu, niin pitäisi mennä vaan päästömittauksella ?
Vai sanotaanko jossain toisin?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=17019
tonnijänis

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja tonnijänis »

rek otteessa lukee et pitää olla katti ja vm. on 07/87 ja ahtaminen on vielä suunnitteilla..
Larssoni

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

tonnijänis kirjoitti:rek otteessa lukee et pitää olla katti ja vm. on 07/87 ja ahtaminen on vielä suunnitteilla..
Ei tuos leimaamisessa mitää ongelmia ole jos on vaan sellainen katsastusmies joka ymmärtää autoharrastuksesta ja suomen laista.. :)
Jos olis 06/87 niin ei tarvisi kattia.. Eihän sielä katis tarvi mitään olla sisällä ku meet näyttämään.. Se riittää ku se on sielä..
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Huoh, no ei ehkä LAIN mukaan, mutta miksi pirussa sinne pitäisi laittaa "oikea" katti turhaan kuristamaan, kun ei se katsastusmies tule millään ilveellä huomaamaan, onko se oikea vai tyhjennetty. Eikä niitä kiinnostakkaan, pääasia että putkesta löytyy katin näköinen pömpeli...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:^^ Huoh, no ei ehkä LAIN mukaan, mutta miksi pirussa sinne pitäisi laittaa "oikea" katti turhaan kuristamaan, kun ei se katsastusmies tule millään ilveellä huomaamaan, onko se oikea vai tyhjennetty. Eikä niitä kiinnostakkaan, pääasia että putkesta löytyy katin näköinen pömpeli...

Miks pitää olla katti jos siitä ei oo mitään hyötyy.. ? :?
Katin näköinen pömpeli on oltava putkessa, että saa leiman. Ei tartte olla kummonen älykkö että tajuaa mikä tässä koko hommassa on ideana.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tonnijänis

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja tonnijänis »

juu kyl toi katti homma on tullu selväks jo mut enemmä�askarruttaa se kun menee konttorille ja siellä � 2,0tc keulilla? syynääkön�s�ä kuin�arkasti?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja destor »

tonnijänis kirjoitti:juu kyl toi katti homma on tullu selväks jo mut enemmä�askarruttaa se kun menee konttorille ja siellä � 2,0tc keulilla? syynääkön�s�ä kuin�arkasti?
Jos väärentämään lähdet niin pitäähän sinne uudet numerot lohkoon meistää. Näin ainakin varman päälle.
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Siihen 2,0TC:n kylkeen 1,6TC:n numerot. Isot pojat ovat kuulema saaneet rekisteriin... :D
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: rekisteröinti katsastus

Viesti Kirjoittaja START »

Jokari kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:^^ Huoh, no ei ehkä LAIN mukaan, mutta miksi pirussa sinne pitäisi laittaa "oikea" katti turhaan kuristamaan, kun ei se katsastusmies tule millään ilveellä huomaamaan, onko se oikea vai tyhjennetty. Eikä niitä kiinnostakkaan, pääasia että putkesta löytyy katin näköinen pömpeli...

Miks pitää olla katti jos siitä ei oo mitään hyötyy.. ? :?
Katin näköinen pömpeli on oltava putkessa, että saa leiman. Ei tartte olla kummonen älykkö että tajuaa mikä tässä koko hommassa on ideana.
jatketaan nyt poikien kinaa.....
kattihan pitää olla sen takia että meidän ihanan maan päättäjät ovat sen halunneet sinne lakiin laittaa (ylläri sinänsä kun nytkin on nainen liikenne ministerinä) eli siis nämä meidän kaikki tietävät polittikot jotka tienaa 6000euroo kuussa pelkästään paskan puhumisella......
eli se on laissa määritelty mutta ei siinä mitään sanota sen toimivuudesta (eikä se katsastus mies sitä rupea ottaan pois ja kahtoon että onko kennoo sisällä)

onkohan kukaan kysynyt/koittanut laittaa sitä 2,0tc:tä kilpiin niin että on vaihtanut esim kannen tai laittanut turbon ja kokeillut teholapun kanssa katsastaa?
jossain meinaan väitettiin että koneesta tulisi ns. omavalmiste tai joku semmonen jos vaihtaa erillaisen kannen tai laittaa turbon ja silloin tarvitaan se teholappu.
itse en tiedä että toimisko tuo kikka mutta jokuhan voisi kokeilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin