Sivu 1/2
Sähköflekti
Lähetetty: 7.6.2007 20:26
Kirjoittaja SaM
Onko joku asentanut nappikseen sähköfelktin? Onko tehoa tullut merkittävää määrää lisää? Nappiksen vonkuva äänihän tulee flektistä joka kiertää yläkierroksilla melkolailla ja vie tehoja. Sen verran kokemuksia että hiacessa meni visko rikki ja kyllä rupes 2,5 td hyytyyn..ja olipa eri auto kun se korjattiin...
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 7.6.2007 23:32
Kirjoittaja liero
ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää kahtasataa...
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 8.6.2007 14:27
Kirjoittaja Qulle
liero kirjoitti:ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää kahtasataa...

Re: Sähköflekti
Lähetetty: 8.6.2007 20:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Polttoainekulutus laskee hiukan vrt. kahmalollinen,hyppysellinen,nokare tms.... huippunopeuteen tulee 0,5km/t lisää silloin kun flekti ei ole päällä....eli kannattaa tehdä tiukat ohitukset puolilämpöisellä koneella.
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 8.6.2007 21:00
Kirjoittaja Samara87/88
ostakee samaran syyläri tai pelkkä flekti lähtee teitin ladat ku pienet elukat... ois myytävänä
edt. ilman flektiä tehot vasta nouseekin. Tarpeex kovaa vaan pitää koko ajan ajaa et viime viilentää

Re: Sähkö�ekti
Lähetetty: 10.6.2007 1:49
Kirjoittaja SaM
liero kirjoitti:ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää �htasataa...[/quo[e]
joo en meinannukkaa mitään��menien hv lisäyksiä...ky�ä ne yh� käjen sor�lla varmaan laskee...mut ainaki toyota hiace 2,5td 96 vaikutti melko paljon.
Kyl se vähä autta�j�sit ku tekee paljon sellaisia pieniä vaikutuks� (virityksyiä) nii kyllä�e yhessä a�taa...�
Re: Sähkö��
Lähetetty: 10.6.2007 10:24
Kirjoittaja pressa
toinen mistä on apua on latauksen herä�virran katkaiseva katkaisin
eli saat tarvittaessa laturin pois pelistä
� sen huomaa
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 13.6.2007 23:36
Kirjoittaja Oskar
Tosta sähköflektin päälle/pois kytkemis anturista/releestä piti kysyä että tietääkö kukaan sen toimintaperiaatetta??
Eli tuo ko. anturihan on jäähdyttimessä kiinni ja kun anturi lämpenee tiettyyn lämpötilaan niin se kytkee flektin päälle.
Mutta minulle epäselvä kohta on se että miten se tekee sen??
Anturiin tulee kaksi liitintä.
Minusta sen pitäsi toimia niin että kun anturi lämpenee siihen tiettyyn lämpötilaan niin sen pitäisi alkaa johtamaan virtaa läpi ja kun lämpötila laskee niin se ei enää johtaisi.. Eli periaatteesa kuin rele.
Ongelmana on se että en ole saanut sitä toimimaan näin.
Testasin niin että laitoin anturin kiehuvaan veteen ja mittasin, mutta anturi ei missään vaiheessa johtanut sähköä läpi...
Anturi on aivan uusi joten anturissa ei pitäisi olla vikaa..
Voiko ko. anturi toimia jollain muulla tavalla tai miten minun pitäisi sitä testata??
Apuja tarvitaan!
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 14.6.2007 0:31
Kirjoittaja destor
Lämpökytkin se on, anturi on rikki jos se ei johda kiehuvassa vedessä hetken oltuaan.
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 14.6.2007 18:37
Kirjoittaja Esto_r
Eikös se hieman kierrosherkkyyttä lisää jos sitäkään...

Re: Sähköflekti
Lähetetty: 14.6.2007 19:22
Kirjoittaja Jonsson
mulla pelaa sillai että: Virta johto akulta flektiin --> Maa johto akulta sinne anturiin alas -->Anturilta maa johto flektiin eli ihan yksinkertaista
Ja jos ei pelaa muistaakseni motonet noin 10e luokkaa anturi,ja lähtee millin pari puolen mittarin yli päälle.
Re: Sähkö�ekti
Lähetetty: 14.6.2007 19:49
Kirjoittaja destor
Jonsson kirjoitti:mulla pelaa sillai että: Virta johto akulta flektiin --> Maa johto akulta sinne anturiin alas -->Anturilta maa johto flektiin eli ihan yksinkertaista
Ja jos ei pelaa muistaakseni motonet noin 10e luokkaa anturi,ja lähtee millin pari puolen mittarin yli päälle.
Vähän ropellista riippuen mutta ei välttämättä pelaa kauaa ilman relettä, tollanen termostaattikatkaisin ei ole suunniteltu suuria virtoja varten. Omassa peltoromussa flektin ottama virta lämmittää 1mm2 piuhan kuumaksi.
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 14.6.2007 19:52
Kirjoittaja Jonsson
Aivan mutta siksi onkin tarpeeksi johtoa ja paksua mutta olis hyvä releen kautta vetästä.
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 14.6.2007 23:09
Kirjoittaja Oskar
No nyt sainkin sitten toimimaan.
Ei riittänyt että kaatoi kiehuvaa vettä purkkin ja laittoi anturin sinne, vaan täytyi keittää itse anturiakin. Kun anturin otti pois kattilasta niin johti läpi noin 2 sekuntia kunnes katkaisi.
Ihmeen kuumana jäähdytysneste käy...
Re: Sähköflekti
Lähetetty: 15.6.2007 8:48
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kytkentäantureiden kytkemis- ja aukeamislämpötilat vaihtelevat, mutta tyypillisiä lukuja nykyautoissa ovat:
- päälle 102...104 asteessa
- pois päältä 95...97 asteessa
Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei kytkeydy kiehuvassa vedessä (n. 100 astetta). Kiehutuskoe on syytä tehdä jäähdytysneste-vesiseoksessa (50/50), jonka kiehumispiste normaalipaineessa noin 106 astetta.
Svs