Sähköflekti
Sähköflekti
Onko joku asentanut nappikseen sähköfelktin? Onko tehoa tullut merkittävää määrää lisää? Nappiksen vonkuva äänihän tulee flektistä joka kiertää yläkierroksilla melkolailla ja vie tehoja. Sen verran kokemuksia että hiacessa meni visko rikki ja kyllä rupes 2,5 td hyytyyn..ja olipa eri auto kun se korjattiin...
Re: Sähköflekti
ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää kahtasataa...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Re: Sähköflekti
liero kirjoitti:ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää kahtasataa...


1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Sähköflekti
Polttoainekulutus laskee hiukan vrt. kahmalollinen,hyppysellinen,nokare tms.... huippunopeuteen tulee 0,5km/t lisää silloin kun flekti ei ole päällä....eli kannattaa tehdä tiukat ohitukset puolilämpöisellä koneella.
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Sähköflekti
ostakee samaran syyläri tai pelkkä flekti lähtee teitin ladat ku pienet elukat... ois myytävänä 
edt. ilman flektiä tehot vasta nouseekin. Tarpeex kovaa vaan pitää koko ajan ajaa et viime viilentää

edt. ilman flektiä tehot vasta nouseekin. Tarpeex kovaa vaan pitää koko ajan ajaa et viime viilentää

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Sähkö�ekti
liero kirjoitti:ehdottomasti kannattaa laittaa , vonkaaminen loppuu ja huiput lähentää �htasataa...[/quo[e]


joo en meinannukkaa mitään��menien hv lisäyksiä...ky�ä ne yh� käjen sor�lla varmaan laskee...mut ainaki toyota hiace 2,5td 96 vaikutti melko paljon.
Kyl se vähä autta�j�sit ku tekee paljon sellaisia pieniä vaikutuks� (virityksyiä) nii kyllä�e yhessä a�taa...�
Re: Sähkö��
toinen mistä on apua on latauksen herä�virran katkaiseva katkaisin
eli saat tarvittaessa laturin pois pelistä
� sen huomaa
eli saat tarvittaessa laturin pois pelistä
� sen huomaa
Re: Sähköflekti
Tosta sähköflektin päälle/pois kytkemis anturista/releestä piti kysyä että tietääkö kukaan sen toimintaperiaatetta??
Eli tuo ko. anturihan on jäähdyttimessä kiinni ja kun anturi lämpenee tiettyyn lämpötilaan niin se kytkee flektin päälle.
Mutta minulle epäselvä kohta on se että miten se tekee sen??
Anturiin tulee kaksi liitintä.
Minusta sen pitäsi toimia niin että kun anturi lämpenee siihen tiettyyn lämpötilaan niin sen pitäisi alkaa johtamaan virtaa läpi ja kun lämpötila laskee niin se ei enää johtaisi.. Eli periaatteesa kuin rele.
Ongelmana on se että en ole saanut sitä toimimaan näin.
Testasin niin että laitoin anturin kiehuvaan veteen ja mittasin, mutta anturi ei missään vaiheessa johtanut sähköä läpi...
Anturi on aivan uusi joten anturissa ei pitäisi olla vikaa..
Voiko ko. anturi toimia jollain muulla tavalla tai miten minun pitäisi sitä testata??
Apuja tarvitaan!
Eli tuo ko. anturihan on jäähdyttimessä kiinni ja kun anturi lämpenee tiettyyn lämpötilaan niin se kytkee flektin päälle.
Mutta minulle epäselvä kohta on se että miten se tekee sen??
Anturiin tulee kaksi liitintä.
Minusta sen pitäsi toimia niin että kun anturi lämpenee siihen tiettyyn lämpötilaan niin sen pitäisi alkaa johtamaan virtaa läpi ja kun lämpötila laskee niin se ei enää johtaisi.. Eli periaatteesa kuin rele.
Ongelmana on se että en ole saanut sitä toimimaan näin.
Testasin niin että laitoin anturin kiehuvaan veteen ja mittasin, mutta anturi ei missään vaiheessa johtanut sähköä läpi...
Anturi on aivan uusi joten anturissa ei pitäisi olla vikaa..
Voiko ko. anturi toimia jollain muulla tavalla tai miten minun pitäisi sitä testata??
Apuja tarvitaan!
Re: Sähköflekti
Lämpökytkin se on, anturi on rikki jos se ei johda kiehuvassa vedessä hetken oltuaan.
Re: Sähköflekti
Eikös se hieman kierrosherkkyyttä lisää jos sitäkään... 

Re: Sähköflekti
mulla pelaa sillai että: Virta johto akulta flektiin --> Maa johto akulta sinne anturiin alas -->Anturilta maa johto flektiin eli ihan yksinkertaista
Ja jos ei pelaa muistaakseni motonet noin 10e luokkaa anturi,ja lähtee millin pari puolen mittarin yli päälle.

Ja jos ei pelaa muistaakseni motonet noin 10e luokkaa anturi,ja lähtee millin pari puolen mittarin yli päälle.
Re: Sähkö�ekti
Vähän ropellista riippuen mutta ei välttämättä pelaa kauaa ilman relettä, tollanen termostaattikatkaisin ei ole suunniteltu suuria virtoja varten. Omassa peltoromussa flektin ottama virta lämmittää 1mm2 piuhan kuumaksi.Jonsson kirjoitti:mulla pelaa sillai että: Virta johto akulta flektiin --> Maa johto akulta sinne anturiin alas -->Anturilta maa johto flektiin eli ihan yksinkertaista![]()
Ja jos ei pelaa muistaakseni motonet noin 10e luokkaa anturi,ja lähtee millin pari puolen mittarin yli päälle.
Re: Sähköflekti
Aivan mutta siksi onkin tarpeeksi johtoa ja paksua mutta olis hyvä releen kautta vetästä.
Re: Sähköflekti
No nyt sainkin sitten toimimaan.
Ei riittänyt että kaatoi kiehuvaa vettä purkkin ja laittoi anturin sinne, vaan täytyi keittää itse anturiakin. Kun anturin otti pois kattilasta niin johti läpi noin 2 sekuntia kunnes katkaisi.
Ihmeen kuumana jäähdytysneste käy...
Ei riittänyt että kaatoi kiehuvaa vettä purkkin ja laittoi anturin sinne, vaan täytyi keittää itse anturiakin. Kun anturin otti pois kattilasta niin johti läpi noin 2 sekuntia kunnes katkaisi.
Ihmeen kuumana jäähdytysneste käy...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Sähköflekti
Terve!
Kytkentäantureiden kytkemis- ja aukeamislämpötilat vaihtelevat, mutta tyypillisiä lukuja nykyautoissa ovat:
- päälle 102...104 asteessa
- pois päältä 95...97 asteessa
Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei kytkeydy kiehuvassa vedessä (n. 100 astetta). Kiehutuskoe on syytä tehdä jäähdytysneste-vesiseoksessa (50/50), jonka kiehumispiste normaalipaineessa noin 106 astetta.
Svs
Kytkentäantureiden kytkemis- ja aukeamislämpötilat vaihtelevat, mutta tyypillisiä lukuja nykyautoissa ovat:
- päälle 102...104 asteessa
- pois päältä 95...97 asteessa
Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei kytkeydy kiehuvassa vedessä (n. 100 astetta). Kiehutuskoe on syytä tehdä jäähdytysneste-vesiseoksessa (50/50), jonka kiehumispiste normaalipaineessa noin 106 astetta.
Svs
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!