Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
siis kyselyssä kuinka moni on menettänyt ajokortin ladalla, itselle kävi niin kolmen ylinopeus sakon takia (kaikki ladalla ) nyt vain odottelen tietoa kuin kauan on pois ...
Siitä on jo vuosikymmeniä kun sain kortin kuivumaan ylinopeuksien takia. Kyseessä oli vanha takatuuppari corolla. Samaan aikaan suurinpiirtein julkistettu kuin lada.
kyllä mentiin railakkaasti 80km/h alueella reippa 30km/h ylitystä joka sakossa . saavutus sinänsä saada kulkemaan niin kovaa 1,5 2107 vm 88 orkkis peli
nsLADISTI kirjoitti:kyllä mentiin railakkaasti 80km/h alueella reippa 30km/h ylitystä joka sakossa . saavutus sinänsä saada kulkemaan niin kovaa 1,5 2107 vm 88 orkkis peli
Ei kai 110km/h (80+30) ehjälle Ladalle mikään saavutus ole.
nsLADISTI kirjoitti:kyllä mentiin railakkaasti 80km/h alueella reippa 30km/h ylitystä joka sakossa . saavutus sinänsä saada kulkemaan niin kovaa 1,5 2107 vm 88 orkkis peli
Tuolla asenteella voisivat peruuttaa kortin kokonaan!
Oletko huomannut tien varressa sellaisia pyöreitä kylttejä, missä on numeroita?
Oletko ajatellut, miksi johonkin paikkaan on laitettu jokin nopeusrajoitus?
Oletko huomannut, että et ole ole yksin liikenteessä?
olenpa nuo huomioinut ja suorilla vaan ajan kovempaa mut auto tykkää kun ajetaan eikä pääse karstoittumaan ja hajoomaan sen takia enkä mä häpee sitä että ajan kovempaa ku muut .... ei kolareita ei ulos ajoja ei vaaratilanteita ole ollut milloinkaan voihan se olla että joskus tulee olemaan ja tuleekin mut ne pitää osata välttää ...
Tosiasia on se että on hölmöä ajaa niin että kortti lähtee. Pitäis oppia tietämään paikat missä poliisi pitää mielellään tutkaa sekä kameratolppien paikat. Sekin on osoitus ajotaidosta että osaa ajaa hiljaa.Jos halutaan ajaa ihan tosissaan niin sitten radalle vaan. Siellä voi vetää niin kovaa kuin uskaltaa/ pelit kestää. Eikä tule sakkoja.
Eipä oo vielä liikenteessä tullu silleen hölmöiltyä että olis sakkoja tullu. Ja varsinkin jos on tytär kyydissä niin silloin ei oteta edes pieniä riskejä.
Ja jos sattuis kortti lähtemään niin kyllä se sen verran pirusti pistäis hävettämään, etten sillä lähtis yhtään rehvastelemaan...
En jaksa edes periaatteesta ajaa kuin hyvin pieniä ylinopeksia aina satunnaisesti. Tientukkona en kuitenkaan koskaan ole.
Ei tulis mitään jos joutus kuukaudenkin oleen ilman korttia.
Takavedolla ei vauhdit nouse kovinkaan huomaamatta yli suurimman sallitun Paremmilla autoilla tuppaa kyllä vauhdit nouseen puolihuomaamattomasti...
Ja lakihan ei ole tosiaan sama kaikille ylinopeuksien suhteen. Entinen opettajani ajeli kaupunkialueella (rajoitus 40) melkein kahdeksaakymppiä suoraan tutkaan. Seuraus = kirjallinen huomatus
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Nuorna poikana 18v saatuani kortin päräytin 20min aikana kolmet sakot 20km matkalla, ihmetteli nimismies viimeistä kirjoitellessaan että miten oon nyt jo kammarilla asti.. kortti hyllyllä reilut 3kk..
Sen jälkeen ei ookkaan tullu sakkoja..
Autona oli sillon st carina...
nsLADISTI kirjoitti:siis kyselyssä kuinka moni on menettänyt ajokortin ladalla, itselle kävi niin kolmen ylinopeus sakon takia (kaikki ladalla ) nyt vain odottelen tietoa kuin kauan on pois ...
onko muilla käynyt näin
Kortti on hyllyllä vähintään 1kk,jos vuosien varrella on tullut muitakin sakkoja,kuivuu kortti vieläkin pidempään.
mä olen saanut vain kirjallisen huomautuksen lievästä ylinopeudesta ohitustilanteen jälkeen. Pyrin noudattamaan nopeusrajoituksia. Takavedolla on vielä aika helppoa, mutta ruisku-Samaralla jonkun 60 km/h pitäminen on vaikeaa, sen verran enemmän on voimaa, että väkisin vetäisi ylitse. Uudet länsi-autot on aivan kamalia, niissä kun vääntöä riittä ja ei mitään perstuntumaa tiehen, on ylinopeuden riski jatkuva. Tyhmin ajotapa on sellainen (varsin yleinen) että risteyksistä kiihdytetään pirun hitaasti, että samoilla vihreillä just yksi auto ehtii ajamaan. Sitten kun suoralla päästää nii vedetää ihan hulluna ylitse, ei voi ymmärtää.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ei nimismies halunnu ottaa kun 6 viikoks kortin pois sit vaan hakee sen takasin ja matka jatkuu oletettavasti rauhallisempaan tapaan ja radalle hakeutuen rälläämään .
siihen mennessä pitäisi laittaa "pornis" siihen kuntoon et kelpaa itsekkin katsella ja kokeilla radalla
ehkä jopa lowriderkin olisi siinä kunnossa jahka jaksaa koneen vaihtaa isompaan
Eipäs ole kortti ollut kuivumassa. On niin elintärkeä asia mulle et pystyy ajaa, ettei passaa hurjastella. Kerran olen saanut kirjallisen huomautuksen. Joskus nuorempana oon vissiin ajanu 60km/h:n ylinopeutta, jääköön sanomatta missä... Hävettää vieläkin.
OT: Sillon kun käyttöautona oli vielä lada, niin noiden nopeusrajotusten noudattaminen oli helppoa, kun persauksella tunsi miten lujaa mennään. Nyt tolla Hitlerin nokivasaralla kaikki nopeudet 60 - 120 km/h:n väliltä tuntuu samoilta. Vakkari oli ainut joka auttoi asiaan..
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne