Vaihtelin tos eilen illalla sitä jarruletkun pätkää taka-akselin etu puolelle ja se pirun kupariputken p*ska meni siitä juntturin alta jotenkin hajalle, päälle päin ei näy mitään mutta kummiskin siitä vuotaa mistä ostaa jarruputket taakse? kuka tietään ko. putkien pituudet, kannattaako tehdä muuta jarru huoltoa samalla?? esim. onko paineensäätimes/jossain muussa n.20v/110000km vaativaa huoltoa kengät/sylinterit vaihdettu 2 vuotta sitten
Minä lopetin valmiiden jarruputkien oston ja nykyään teen ne itse. Jos on vähän tee-itse miehen vikaa niin suosittelen. Aika edullistakin, jarruputki biltemassa 5m n.20€, päät oli täällä varaosaliikkeessä n. 50cent. kappale.
Kartiotyökalu maksaa, mutta onko harrastusta mikä ei maksaisi. Saa putkia toki valmiinakin, motonet ja varaosaliikkeet. Laitteella ilmeisesti voi myös tehdä bensalinjat joissa täytyy kartioida, mutta putki on tietenkin isompaa. Kannattaahan se paineensäädin tutkia ja putsailla jos remppaa teet. Paineensäätimeltä pääsylinterille menevä putki varovasti irti ettei tarvii uusia koko pätkää... Tossapa linkki työkaluista. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19837 http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=66499
Puhut asiaa. Meilläpäin varaosaliikkeet tekee pyynnöstä jarruputkiin kartiot ja liittimet, kunhan vaan kerrot kuinka pitkän putken haluat, hehkutettu kupariputki onkin helppo itse taitella paikoilleen ja kestänee korroosiotakin vähän paremmin mitä nuo ruostuvat vakioputket. Työkaluja ei rahallisesti ajatellen kannata ostaa jos harvoin pitää putkia tehdä, varaosaputiikit tekee liitokset ilmaiseksi tai ainakin edullisesti.
Hittoku ei oo huomannu että pilteemassakin on noita jarruputken tekoon tarvittavia työkaluja. Ja halpahan tuo työkalu on. Muistaakseni nää "paremmat merkit" maksaa jo satoja euroja.
Mutta eipä tuo tosiaan jo käy teetättään nuo jarruputket jossain varaosa liikkeessä niin paljoa maksa. 1,6 metriä putkea ja neljä päätä niin vähän päälle 5 euroa maksoi. Eli ei varmaankaan kannata alkaa mitään valmiiksi muotoiltuja osteleen. Kun kuitenkin on helppoa taivutettavaa tuo kuparinikkeli putki.