Kojelaudan verhoilu

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Enska

Kojelaudan verhoilu

Viesti Kirjoittaja Enska »

Niin, oli mielessä verhoilla kojelauta keinonahalla, mut mitäs sille pitää tehdä ennen verhoilua?
cassu

Re: Kojelaudan verhoilu

Viesti Kirjoittaja cassu »

Enska kirjoitti:Niin, oli mielessä verhoilla kojelauta keinonahalla, mut mitäs sille pitää tehdä ennen verhoilua?
Kojelaudan verhoilu on melkoista nyhräämistä. Jos hermo kestää nyhrätä eikä uusi pintamateriaali ole liian paksua tai tönkköä niin lopputulos on varmasti siisti.
En ole mikään verhoiluexpertti, mutta ennen uuden pinnoitteen liimaamista kannattaa karhentaa kojelaudan pintaa että liima tarttuu paremmin.

Itse haluaisin nukatun kojelaudan, mutta se on sen verran tyyristä puuhaa että pitänee vissiin vaan kiskoa joku mattamusta maali pintaan...
Mäntä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Jossain lehdessä oli joskus juttua verhoilusta... muistaakseni siinä verhoiltiin jotain osia keinonahalla niin sitä keinonahkaa lämmitettiin eka ja sitten se liimattiin, vai olikohan toisin päin??? Siinä lämmityksessä oli joku semmonen idea, että se nahka kitistyis ja tulisi siistimpi.

Jos joku tietää niin korjatkaa saatan olla väärässä :wink:
Kokeile omalla vastuulla 8)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

cassu kirjoitti:Itse haluaisin nukatun kojelaudan, mutta se on sen verran tyyristä puuhaa että pitänee vissiin vaan kiskoa joku mattamusta maali pintaan...
mitäs semmonen lysti sitten maksaa??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
cassu

pappa- igor kirjoitti:mitäs semmonen lysti sitten maksaa??
Tarkempaa hintaa en ole kysynyt, mutta jostain lehtijutusta talvella luin että kojelaudan nukkaus maksoi useamman sata euroa. Lisäksi asiasta tietoa omaavat kaverit ovat puhuneet aika kovista hinnoista.

Nukkauksia tekee ainakin Kymen Septech Oy.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei nukkaus ole mitään blingblingiä, ralli/rata-autoissa varsin suosittu kojelaudan pinnoitusmenetelmä. Hyvän näköinen eikä häikäise.

http://www.nukka.net/nukkaus.htm Tuolta lisää tietoa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
cassu

Idän Ihme 1 kirjoitti:Miksi kojelauta pitäisi nukata? Itse olen pyyhkinyt muovinhoitoaineella ja tyytyväinen olen ollut.
Onko tää jotain bling bling -tuunausta tms., josta olen jo kasvanut ulos? :D
Kojelauta heijastaa valoa ja aiheuttaa heijastuksia tuulilasiin. Siitä ilmiöstä pitäs päästä eroon. Vaihtoehtoina olis nukkaus, uudelleen verhoilu tai maalaus.

Bling blingillä ei tässä ole mitään tekemistä. Ei vaan huvita katsella sitä kojelautaa tuulilasin kautta esim radalla...

edit...

Mokkanahka voisi olla yksi vaihtoehto kojelaudan pinnaksi. Tosin eipä taida olla kovin halpaa materiaalia sekään. -Ja nähtävästi vaikeasti saatavaa ainakin näin äkkiseltään netistä katsottuna.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

kojetaulun heijastavuudesta pääsee eroon pyyhkimällä sen ksyleenillä
pinta sulaa mataksi eikä heijasta enää mitään
cassu

pressa kirjoitti:kojetaulun heijastavuudesta pääsee eroon pyyhkimällä sen ksyleenillä
pinta sulaa mataksi eikä heijasta enää mitään
Kiitos tästä vinkistä :-)
Petteri-lada

Viesti Kirjoittaja Petteri-lada »

Jees, täällä ehkä jo olikin, mut ei nyt jaksa enempää lukea, joten:

Käyt hakemassa jostain vain purkillisen Liimaa spray pullossa ja sitä suihkuttelet siihen kojetaululle ja sit kankaat päälle niin hyvä tulee.

Sillä olen itse kaikessa verhoilussa käyttänyt ja jälki on ollut suht siistiä.

Ton spray liiman hinta on joku 5-7euroaa, eli ei paljoaa paskaakaan.
Enska

Viesti Kirjoittaja Enska »

Petteri-lada kirjoitti:Jees, täällä ehkä jo olikin, mut ei nyt jaksa enempää lukea, joten:

Käyt hakemassa jostain vain purkillisen Liimaa spray pullossa ja sitä suihkuttelet siihen kojetaululle ja sit kankaat päälle niin hyvä tulee.

Sillä olen itse kaikessa verhoilussa käyttänyt ja jälki on ollut suht siistiä.

Ton spray liiman hinta on joku 5-7euroaa, eli ei paljoaa paskaakaan.
Joo, mulla on tossa tota Würthin sprayliimaa kyseiseen tarkoitukseen hankittuna.
Tiivi

Viesti Kirjoittaja Tiivi »

Ei se nukkaus nyt niin älyttömästi maksa!!
Se tietysti riippuu missä sen teettää.
http://www.nukka-pinta.net
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

No mitä se nukkaus sitten maksaa??
Itse olen kilpurin koetaulut päällystänyt nukkaa vastaavalla kankaalla joka maksoi kangasliikkeessä 10e metri.
spreyliima tölkki maksaa esim. talousmarkassa muutaman euron.
Tuolla tekee jo koelaudan.
Sen verran vinkiksi voin sanoa että materiaalin tarvitsee olla pikkasen joustavaa että saa menemään muotojen mukaan paikoilleen.
Viimeksi muokannut ladaracing pori, 25.11.2007 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
setmo

Viesti Kirjoittaja setmo »

Viime viikolla maksoi kojetaulun nukkaus 300e. Ei ollut Ladan kojetaulu. Nukkaus suoritettiin Kymen Septechissa. Lopputulos järkyttävän siisti.
Lada1500SL

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Oman ladan kojelaudan verhoilin tollasella lähinnä samettia muistuttavalla mustalla kankaalla, oli helppo laittaa koska on todella venyvää ja sprayliimalla kiinni. Samalla materiaalilla ja menetelmällä katto, hattuhylly,ovipahvit yms. verhoiltavat tuli tehtyä.
Vastaa Viestiin