Sivu 1/3

Paljonko ladan kone kestää kilometrejä

Lähetetty: 12.3.2004 11:58
Kirjoittaja lada 1200s
Tietysti vaikuttaa mitä öljyä käyttää ja kuinka paljon polkee mutta olisi
mukava tietää paljonko tällasella aparaatilla voi päästä ilman koneen purkamista atomeiksi.

Lähetetty: 12.3.2004 13:01
Kirjoittaja Vanja-eno
Mulla oli 1500 kone, jolla oli ajettu ainakin 223 jollei jopa 323 tkm ja pelalsi loistavasti. Heittona voisin todeta, että hyvin pidetty ja huollettu kone kestää leikiten useamman satatuhatta kilsaa...

hmm

Lähetetty: 12.3.2004 15:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
oli se yksi tiepalvelumies ajanut Combi Ladalla ainakin 450 tkm, samalla koneella, tiedä sitten mitä oli sille tehnyt, tuskin muuta kuin perushuollot

Lähetetty: 12.3.2004 17:19
Kirjoittaja Bregade
200tkm. (+-50tkm)

Lähetetty: 12.3.2004 17:41
Kirjoittaja RTJN65
Mulla oli myydessä 170 tuhatta ajettu ja kun siinä oli uusi kaasari niin päästöt oli todella maliikkaassa mitoissa. Joskus nuorena silloin kun allekirkoittanut oli 18vee, niin isäukolta sain lada 1200 jossa oli 300 tuhatta lasissa. Kyllä se savuutti (venttiilin ohjurit uusiksi), ja taas mentiin. Lopulta kohtaloksi tuli romutus, isäukko ei ollut juuri pessyt eikä paikkaillut. Katsastusmies totesi että "olisi syytä hitsata ja reippaasti tai kohta istut tiellä".

Lähetetty: 12.3.2004 18:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Veljellä oli 1,3litran Samara,jolla oli ajettu 340 000 km.Kansiremontti oli kerran tehty ja laakerinliuskat vaihdettu.Muuten kone avaamaton.Eräs tuttuni kertoi ajaneensa 2101:llä Virossa Neuvostoaikaan samalla koneella 500 000km.Hän on kylläkin autonasentaja.

Lähetetty: 13.3.2004 12:24
Kirjoittaja hermanni
Minul on nykyää 1600sl millä on ajettu 250000 km
ja hyvin pelaa. Huollot on tehty ajallaa eikä revitelty,
et kyl ladas kone kilometrei kestää ku muistaa vaa öljyt vaihtaa sun muut toimenpiteet tehä 8)

Lähetetty: 13.3.2004 18:14
Kirjoittaja Turbiini
No tuolla mun 1600sl turbolla on ajettu yli 200tkm kerran on ollu kone auki, turbohan siinä on ollut uudesta asti tosin se on nyt vaihtunut isompaan. Ja siitä vanhasta turbosta näki että huonosti on välillä huollettu oli vanhat öljyt palanu turbon laakereihin kiinni, eli halvinta öljyä ja pitkät vaihtovälit.

Lähetetty: 13.3.2004 18:24
Kirjoittaja NesteHukka
Turbiini kirjoitti:No tuolla mun 1600sl turbolla on ajettu yli 200tkm kerran on ollu kone auki, turbohan siinä on ollut uudesta asti tosin se on nyt vaihtunut isompaan. Ja siitä vanhasta turbosta näki että huonosti on välillä huollettu oli vanhat öljyt palanu turbon laakereihin kiinni, eli halvinta öljyä ja pitkät vaihtovälit.
Mulla oli käsitys että turboladaa ei ole suomeen tuotu. Kerro lisää?

Lähetetty: 13.3.2004 19:06
Kirjoittaja Turbiini
Ei ole tuotukaan suomessa on turbo asennettu mutta jo ennen ensi rekisteröintiä.

Lähetetty: 13.3.2004 20:50
Kirjoittaja veli alexei
Eli se on Konellan turpottama. Eikö niin?

Lähetetty: 14.3.2004 11:50
Kirjoittaja Ladisti
Ainakin mulla entisellä 2107:lla 225.000 kilsaa pelkästään yhden venttiilin palamisella. Nyt käytössä 2105, vuosimallia -95. Entinen omistaja ajoi 38.000. Nyt ajettu 65.000. Mistähän mahtaa muuten johtua pienillä kierroksilla ajettaessa tapahtuva nykiminen? Ei oo aina riesana, mutta kuitenkin. Varsinkin, jos kone on lämmin ja toppaat sen vaikka käydäksesi kaupassa. Sen jälkeen alkumatka saattaa käydä vähän niskan päälle. Oire on sellasta pientä "nypytystä". Sori, en keksiny parempaa nimee...

Lähetetty: 14.3.2004 12:27
Kirjoittaja Nonnis
Ladisti kirjoitti:Ainakin mulla entisellä 2107:lla 225.000 kilsaa pelkästään yhden venttiilin palamisella. Nyt käytössä 2105, vuosimallia -95. Entinen omistaja ajoi 38.000. Nyt ajettu 65.000. Mistähän mahtaa muuten johtua pienillä kierroksilla ajettaessa tapahtuva nykiminen? Ei oo aina riesana, mutta kuitenkin. Varsinkin, jos kone on lämmin ja toppaat sen vaikka käydäksesi kaupassa. Sen jälkeen alkumatka saattaa käydä vähän niskan päälle. Oire on sellasta pientä "nypytystä". Sori, en keksiny parempaa nimee...
Mä en tiedä mikä on vian nimi, mutta joskus on käynyt kans niin, että kun on ajanut pitkän matkan reipasta kyytiä vaikkapa motarilla ja pysähtynyt huoltoasemalle hetkeksi, ja sitten lähtenyt taas hurjaan kiihdytykseen motarin rampilla, niin on nykinyt tai suorastaan pomppinut. Mutta pari kertaa vaan, muistaakseni kesäkelillä. Ja axtekki siis mullakin.

Lähetetty: 14.3.2004 18:57
Kirjoittaja Boris
Samaa vikaa raportoisin itsekin. Eli lämpimällä koneella kun lähtee kiihdytteleen niin nykii kuin olis sytkävikaa. Tapahtunut myös talvella. En sit tie että mikä on.. Kertokaa jokumuu.

Lähetetty: 14.3.2004 20:29
Kirjoittaja Misha
Eikös se kori ole joka laipassa kuitenkin ekana leviää? Eli jos sen sais pysymään kasassa 200km pidempään niin pääsis vähän kauemminkin. Hitto, jos ois rahaa kävisin nyt teettämässä uusintasuojauksen kun auto on vielä kohtuu ruosteeton, joskin on alkanu sysksyn jälkeen paikat jo rusehtamaan.

Ruosteeton se oli kun sen ostin, noin 7000 km sitten, mutta kautta profeetan parran ku täällä Turussa on tapana ruiskuttaa suolaa jatkuvasti ja joka paikkaan.