Paljonko ladan kone kestää kilometrejä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Paljonko ladan kone kestää kilometrejä

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Tietysti vaikuttaa mitä öljyä käyttää ja kuinka paljon polkee mutta olisi
mukava tietää paljonko tällasella aparaatilla voi päästä ilman koneen purkamista atomeiksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mulla oli 1500 kone, jolla oli ajettu ainakin 223 jollei jopa 323 tkm ja pelalsi loistavasti. Heittona voisin todeta, että hyvin pidetty ja huollettu kone kestää leikiten useamman satatuhatta kilsaa...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oli se yksi tiepalvelumies ajanut Combi Ladalla ainakin 450 tkm, samalla koneella, tiedä sitten mitä oli sille tehnyt, tuskin muuta kuin perushuollot
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

200tkm. (+-50tkm)
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mulla oli myydessä 170 tuhatta ajettu ja kun siinä oli uusi kaasari niin päästöt oli todella maliikkaassa mitoissa. Joskus nuorena silloin kun allekirkoittanut oli 18vee, niin isäukolta sain lada 1200 jossa oli 300 tuhatta lasissa. Kyllä se savuutti (venttiilin ohjurit uusiksi), ja taas mentiin. Lopulta kohtaloksi tuli romutus, isäukko ei ollut juuri pessyt eikä paikkaillut. Katsastusmies totesi että "olisi syytä hitsata ja reippaasti tai kohta istut tiellä".
Lada rules
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Veljellä oli 1,3litran Samara,jolla oli ajettu 340 000 km.Kansiremontti oli kerran tehty ja laakerinliuskat vaihdettu.Muuten kone avaamaton.Eräs tuttuni kertoi ajaneensa 2101:llä Virossa Neuvostoaikaan samalla koneella 500 000km.Hän on kylläkin autonasentaja.
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Minul on nykyää 1600sl millä on ajettu 250000 km
ja hyvin pelaa. Huollot on tehty ajallaa eikä revitelty,
et kyl ladas kone kilometrei kestää ku muistaa vaa öljyt vaihtaa sun muut toimenpiteet tehä 8)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No tuolla mun 1600sl turbolla on ajettu yli 200tkm kerran on ollu kone auki, turbohan siinä on ollut uudesta asti tosin se on nyt vaihtunut isompaan. Ja siitä vanhasta turbosta näki että huonosti on välillä huollettu oli vanhat öljyt palanu turbon laakereihin kiinni, eli halvinta öljyä ja pitkät vaihtovälit.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Turbiini kirjoitti:No tuolla mun 1600sl turbolla on ajettu yli 200tkm kerran on ollu kone auki, turbohan siinä on ollut uudesta asti tosin se on nyt vaihtunut isompaan. Ja siitä vanhasta turbosta näki että huonosti on välillä huollettu oli vanhat öljyt palanu turbon laakereihin kiinni, eli halvinta öljyä ja pitkät vaihtovälit.
Mulla oli käsitys että turboladaa ei ole suomeen tuotu. Kerro lisää?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei ole tuotukaan suomessa on turbo asennettu mutta jo ennen ensi rekisteröintiä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Eli se on Konellan turpottama. Eikö niin?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Ainakin mulla entisellä 2107:lla 225.000 kilsaa pelkästään yhden venttiilin palamisella. Nyt käytössä 2105, vuosimallia -95. Entinen omistaja ajoi 38.000. Nyt ajettu 65.000. Mistähän mahtaa muuten johtua pienillä kierroksilla ajettaessa tapahtuva nykiminen? Ei oo aina riesana, mutta kuitenkin. Varsinkin, jos kone on lämmin ja toppaat sen vaikka käydäksesi kaupassa. Sen jälkeen alkumatka saattaa käydä vähän niskan päälle. Oire on sellasta pientä "nypytystä". Sori, en keksiny parempaa nimee...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ladisti kirjoitti:Ainakin mulla entisellä 2107:lla 225.000 kilsaa pelkästään yhden venttiilin palamisella. Nyt käytössä 2105, vuosimallia -95. Entinen omistaja ajoi 38.000. Nyt ajettu 65.000. Mistähän mahtaa muuten johtua pienillä kierroksilla ajettaessa tapahtuva nykiminen? Ei oo aina riesana, mutta kuitenkin. Varsinkin, jos kone on lämmin ja toppaat sen vaikka käydäksesi kaupassa. Sen jälkeen alkumatka saattaa käydä vähän niskan päälle. Oire on sellasta pientä "nypytystä". Sori, en keksiny parempaa nimee...
Mä en tiedä mikä on vian nimi, mutta joskus on käynyt kans niin, että kun on ajanut pitkän matkan reipasta kyytiä vaikkapa motarilla ja pysähtynyt huoltoasemalle hetkeksi, ja sitten lähtenyt taas hurjaan kiihdytykseen motarin rampilla, niin on nykinyt tai suorastaan pomppinut. Mutta pari kertaa vaan, muistaakseni kesäkelillä. Ja axtekki siis mullakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Samaa vikaa raportoisin itsekin. Eli lämpimällä koneella kun lähtee kiihdytteleen niin nykii kuin olis sytkävikaa. Tapahtunut myös talvella. En sit tie että mikä on.. Kertokaa jokumuu.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Eikös se kori ole joka laipassa kuitenkin ekana leviää? Eli jos sen sais pysymään kasassa 200km pidempään niin pääsis vähän kauemminkin. Hitto, jos ois rahaa kävisin nyt teettämässä uusintasuojauksen kun auto on vielä kohtuu ruosteeton, joskin on alkanu sysksyn jälkeen paikat jo rusehtamaan.

Ruosteeton se oli kun sen ostin, noin 7000 km sitten, mutta kautta profeetan parran ku täällä Turussa on tapana ruiskuttaa suolaa jatkuvasti ja joka paikkaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin