Jännitteensäätimen mallin metsästystä salapoliisityönä
Jännitteensäätimen mallin metsästystä salapoliisityönä
Jep jep... eli edellisen omistajan purkama ja modifioima jännitteensäädin on ilmeisesti sanonut sopimuksen irti. Mikäs siinä, ostetaan uusi, mutta... Minkäs helvetin mallinen säädin tollaseen mahtais kuulua? Siitä osittain itsekolvaillusta piirilevyn palasesta minkä sieltä autosta olin irrotellut ei ollut malliksi. Nyt siis pitäisi tietää minkälainen säädin tohon vehkeeseen mahtaa kuulua. Tarvikevaraosaliikkeen kataloogeissa ei ollut kuin yksi malli joka tulee kiinni laturin perään, missä tän rakennelman oikeasti kuuluisi olla, mutta merkkiliikkeellä onkin kuusi vaihtoehtoa! Mahdollisimman tarkat specsit autosta tässä:
Kanttilamppu takapotku
1300S, tosin rekisteriotteessa ja takakontin kannessa lukee 2107, mutta ilmeisesti vaan kontin kansi vaihdettu, sillä kyseessä on 1.3L kone.
Laturin malli käyttöohjeessa G222
Vuosimalli -85
Kone siis 1.3-litrainen
Enpä tosta juuri sen enempää osaa kertoa
Jos joku tietää niin auta!! En viitsisi kokeilla kaikkia malleja ja todeta että se oli se viimeinen, kun hinnat nousivat jopa toiselle sadalle per kappale! Ja olisi hyvä saada auto taas liikenteeseenkin! Sääli hienoa ruplahymyä seisottaa pihassa.
Kanttilamppu takapotku
1300S, tosin rekisteriotteessa ja takakontin kannessa lukee 2107, mutta ilmeisesti vaan kontin kansi vaihdettu, sillä kyseessä on 1.3L kone.
Laturin malli käyttöohjeessa G222
Vuosimalli -85
Kone siis 1.3-litrainen
Enpä tosta juuri sen enempää osaa kertoa
Jos joku tietää niin auta!! En viitsisi kokeilla kaikkia malleja ja todeta että se oli se viimeinen, kun hinnat nousivat jopa toiselle sadalle per kappale! Ja olisi hyvä saada auto taas liikenteeseenkin! Sääli hienoa ruplahymyä seisottaa pihassa.
Kiitos tuhannesti... Vielä...
Kyllä olen ylpeä kuuluessani Ladistien joukkoon, jossa apua saa näin nopeasti ja hyvin! Kunpa joskus olisin itsekin niin viisas, että voisin jakaa viisauttani! Mutta.. kun tosiaan ei ton säätimen asennuksesta mallia, kun paikallaan ollut oli patentti, niin mitenkäs noi liitännät sitten menee? Mihinkäs toi herätevirta pitäis kytkeä? Tarkat specsit olis tarpeen. Ei viitsisi kytkeä väärin...
Tossa ylemmässä kuvassahan se kytkentä oikeastaan onkin. Se säädinhän on sellainen pieni lituska jossa oli kait 4 kosketuspintaa näkyvillä ja se tulee tuonne laturin perässä olevan kupin sisään. Siellä taisi olla jokin haitta tai ruuvinreiät tms. jotka määrittää miten päin se sinne kuuluu. Sen jälkeen kytket ne autosta tulevat johdot vaan ton kuvan mukaan niin eiköhän se ole siinä. Varmista vielä mittaamalla tai jotenkin että tiedät mikä johto sieltä autosta tulee ja antaa sen herätteen laturille. Siinä patentissa on varmasti pari ylimääräistä johtoa jos se säädin on tuotu sieltä laturin perästä pois, tällöin ne omatekoiset johdot voi poistaa ja silloin jäljelle pitäisi jäädä alkuperäiset johdot.
Mahtaako se autossa paikallaan oleva laturi olla tuo G-222 ensinkään, meinaan jos se säädin on sieltä pois otettu. Eikös tuosta laturista nimittäin tule hiiletkin pihalle kun säätimen ruuvaa irti?
Ettei sinne olisi vanhan mallista laturia laitettu, ja sen tähden pitänyt erillinen säädinpatentti laittaa...
Ettei sinne olisi vanhan mallista laturia laitettu, ja sen tähden pitänyt erillinen säädinpatentti laittaa...