Ladalla lujaa..
-
nomercy2
Ladalla lujaa..
Tervehdys! Pistäkääpä Lada viri gugut tähän topiciin tietoa siitä millaisia vauhti hirmuja olette vuosien saatossa rakentaneet? Näin uutena tulokkaana kiinnostais tietää millaisia tykkejä näista idäautoista saa.

2.0tc
Oli ladassa 2000 fiatin tc(113hp) kulki n.180 km/h, ennen kuin loppu välitykset 4-vaihteisella.Lada on vieläkin omistuksessani nyt tosin rakenteilla 1500 turbokone tarkoitus olisi saada 100hp takapyörille.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
-
nomercy2
Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??

-
turbo ic
nopeus...
mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
-
max40w
Onko autosi mintunvihreä? Sellainen turbotettu pyöri takavuosina hämeenlinnassa, kova kone!mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
vanhoilla rakentelusäännöillä annettiin lupia 2 litraisellekin, nykyään ei enää. Aikanaan myönnetyt luvat ovat edelleen voimassa, eli mihinkään muuhun ladaan ei tälläistä konetta saa.Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??
-
nomercy2
Ei tuota tc:tä ollut muutoskatsastettu sen takia se lähtikin autosta pois. Eiköhän tuo vakiokannentiiviste kestä nuo ahtopaineet, käyttävät tuota samaa tiivistettä rataladoissa joissa puristussuhde on 12 luokkaa. Vakio puristuksiin kärsii laittaa 0.5 paineita eikä ole mitään ongelmia koneessa ainoastaan turbo voi levitä voitelun puutteeseen(öljynjäähdytin hyvä olla).Turbo on paikoillaan ja koeajettu meinaa olla ongelmana tuo 1 pytty kun ei meinaa millään toimia kts. tekniset kysymykset veto puuttuunomercy2 kirjoitti:Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??![]()
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Sen verran noista tc-koneisista ladoista että kyllä 2-litraisen saa edelleenkin kilpiin. Tosin ei vanhaa pystykonetta koska tehoja liikaa mutta cromasta löytyy 90hv ja 98hv versio...
Tosiaan noista tc-koneista on päällepäin lähes mahdotonta sanoa minkä kokoinen se on, suurimmassa osassa poraus 84mm ja iskunpituudella eri versiot. Suht kattava lista eri malleista löytyy http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htm
Tosiaan noista tc-koneista on päällepäin lähes mahdotonta sanoa minkä kokoinen se on, suurimmassa osassa poraus 84mm ja iskunpituudella eri versiot. Suht kattava lista eri malleista löytyy http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htm
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No Fiiun TC:t nyt vaan on aika kiven alla tai sitten hinta on niin kova että slaagi on lähellä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
-
lada volvo
lada volvo turbo
Meillä on rallisprintti autona lada 2105 volvon b21 moottorilla.kone on ahdettu.penkitetty 1.0 bar tp.219hp 339nm.nyt 1.5 bar teho ??? on aika rivakka liikkeissään 
-
lada volvo
ei oo täs nyt yhtään kuvaa mut voin saada joskus myöhemmin.siinä on vielä ladan omat etujarrut. (ei pyssää millään) mut on jo valmiina toiset kun kerkis vain asentaa,siis bmw 535 etulevy 296mm volvon satula,taakse 240 volvo vakio takajarrut 280mm.nyt siis takana hiacen jarrut kun on hiacen akselikin.laatikko on volvon.niin ja paino on 1030kg kisoissa 1100kg säännöt määrää.ens kesänä ois tarkoitus myös kokeilla 1/4 mile.mitä mahtaa mennä?
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
ratustin joskus kinni nappikseen mazda 929 2.0 koneen ei tohtinu ajaa 195kmh lujempaa....
kuvia osoitteessa http://members.surfeu.fi/jprintala/mazda.html
ja tällä ajettiin noin 5kk tie liikenteessä!
kuvia osoitteessa http://members.surfeu.fi/jprintala/mazda.html
ja tällä ajettiin noin 5kk tie liikenteessä!