mikä kansi

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

mikä kansi

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

kannen mallimerkintä on 1003015-10 vaihtoehtoina luultavasti 1500 axtek tai 21213 1700i
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Räknää tuosta:
Lada-info kirjoitti:Vuoteen 1974 asti moottoreissa 2101 (1,2 litraa) oli sylinterinkansi 2101-1003015, jossa puristussuhde oli 8,8. Vuodesta 1974 tehtiin jotain suurennoksia palotiloihin ja puristussuhde laski 8,5:een. Ensimmäisissä moottoreissa 21011 (1,3 litraa) vuonna 1974 oli sylinterinkansi 21011-1003015, jossa puristus 8,8, yhdessä mäntien mallia 21011-1004014 kanssa. Pian kanteen tehtiin samoja muutoksia kuin 1,2:n kanteen ja puristussuhde laski myös siinä 8,5:een. 1975 vuodesta lähtien tähän päivään saakka kaikki VAZ-moottorit (1,2-1,6) saivat yhteisen 8,5 puristeisen sylinterikannen 21011-1003015-10. Siinä on jäähdytysnesteen aukot kuten vanhassa 1,3 kannessa mutta muut mitat ja tilavuuden kuten vanhassa 1,2 kannessa. Samaan aikaan vuonna 1975 uuden sylinterinkannen kanssa 1,3 litran moottorissa männät muuttui malliksi 21011-1004014-10. 1,7 litran moottoreissa kansi on mallia 21213-1003015 ja silloin puristussuhde on 9,3. 1700:n kansi ei ole yhteen sopiva muiden moottorien kanssa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo pitäis kertoa se alkupään numerosarja, koska toi loppuosa on kaikilla kansilla sama, kun se on sylinterin kannen varaosanumero toi 1003015, peruskansi 8,8 puristeinen on 2101 alkuinen, 8,5 puristeinen on 21011 alkuinen ja sen kaikkiin 1,2-1,6 ketjumoottoreihin yhteinen versio on eritelty perään tulevalla -10:llä, 21213 alkuinen on 1,7 kansi ja siitä ei ole mitään variaatiota joten jos tossa on -10 niin täytynee sen olla 21011-1003015-10 eli 1,2-1,6 ketjukoneiden kansi, eli siis myös axtecin, taisikin olla vielä niin että 90-luvulla kannen valussa varaosanumero oli juurikin 1003015 kun aiemmin oli jotain 1003010 tms, muuttui jostain syystä vaikka nähtävästi kannen rakenteeseen ei tuolloin tullut muutoksia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
voimapesä

Viesti Kirjoittaja voimapesä »

Lada-infossa on huutava virhe. 1.7 kansi käy kaikkiin takavedon koneisiin ihan sellaisenaan vaikka tuossa väitetään että ei ole yhteensopiva.

Hakua käyttämällä löytyy tarkemmat tiedot tuohonkin asiaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voimapesä kirjoitti:Lada-infossa on huutava virhe. 1.7 kansi käy kaikkiin takavedon koneisiin ihan sellaisenaan vaikka tuossa väitetään että ei ole yhteensopiva.

Hakua käyttämällä löytyy tarkemmat tiedot tuohonkin asiaan.
tuningit on tuninkeja, niitä ohjeita varten on viriwikit ja paremmat foorumit
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin