Sivu 1/4
auton maalauttamisesta
Lähetetty: 29.4.2007 9:01
Kirjoittaja minttu
käsittääkseni kyseessä on joku tuhannen euron homma? tietääkös kukaan jotain ns. harrastemaalaria joka tekisi vähän huokeammalla vaikka viikonlopputyönä..?
Lähetetty: 29.4.2007 9:38
Kirjoittaja miksu
jos meinaat saada tuhannella eurolla koko auton maalattua ni siillon se on tosi halpa.
Eno käytti land roverin oven maalauksessa kun joku päätti ajaa parkkipaikalle siihen rutun. pelkän taka oven maalaus makso 500€
Lähetetty: 29.4.2007 9:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
Lähetetty: 29.4.2007 10:07
Kirjoittaja iigorr
Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
Lähetetty: 29.4.2007 10:12
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...
Lähetetty: 29.4.2007 11:54
Kirjoittaja 4stroke
ihmekkös tuo jos maksaa, kun maalitkin maksaa 40 euroo litra (pohja, hionta ja pintamaali) ja sitten yksityisyrittäjänä joudut tekemään vielä kuitillista hommaa josta maksat kaikki s@@tanan verot ja vielä yrität repiä leivän siitä.
Lähetetty: 29.4.2007 14:33
Kirjoittaja Jokari
Kyselin eräältä sukulaiselta, joka on automaalari, paljonko maksaa noin suurinpiirtein auton ylimaalaus pohjatöineen, maaleineen ja kaikkine tarvikkeineen. Vastaus oli että alkaen 2000€

Lähetetty: 29.4.2007 18:09
Kirjoittaja larssi21074
pappa- igor kirjoitti:iigorr kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...
Jos maksoit noin paljon maaleista niin eikö olis kannattanu antaa maalarin suhauttaa se väri pintaan niin olis tullu hyvä? Ei ainakaan minun tapauksessa olis kannattanu itse maalata kun maalaustyö ei ollut kuin 30% maalien hinnasta.

Tahtoo mennä ne kalliitkin maalit hukkaan kun ite töhertää, ei tosin aina..
Lähetetty: 29.4.2007 19:06
Kirjoittaja pappa- igor
larssi21074 kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:iigorr kirjoitti:
yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...
Jos maksoit noin paljon maaleista niin eikö olis kannattanu antaa maalarin suhauttaa se väri pintaan niin olis tullu hyvä? Ei ainakaan minun tapauksessa olis kannattanu itse maalata kun maalaustyö ei ollut kuin 30% maalien hinnasta.

Tahtoo mennä ne kalliitkin maalit hukkaan kun ite töhertää, ei tosin aina..
no, minä olen ainakin lopputulokseen tyytyväinen, hyvä pinta tuli noin itse maalatuksi... meidän ukko on maalannut toistakymmentä autoo ja aina on hyvä tullu... kaveri maalautti oikeen automaalarilla ascoonansa ja maksoi siitä maaleineen tonnin.. mutta maalari ei oikeen osannut maalata mattavärejä ja oli laittanut liian nuukasti maalia joten näkyy kaikki kitatut paikat läpi ja pinta on laikukas

täytyy varmaan itse se maalata paremmin kesällä

Lähetetty: 29.4.2007 20:31
Kirjoittaja jta
Tuo maalauksen hintahan riippuu niin paljon siitä että paljonko joutuu pohjatöitä tekeen. Eli pitääkö kuin paljon alkaa kittaileen. Maalit ja itse maalaushan ei loppuseltaan maksa juuri mitään. Riippuu tietenkin että millasilla maaleilla maalailee. Jos metallivärillä maalaa niin siihen pitää vielä huomioida että lakkaakin pitää vielä laittaa. Suorakiilto maalit nyt on suhteellisen halpoja. Ohenteet ja kovetteet ei tuohon paljoa enää lisää tuo eikä pohjamaalikaan hirveitä maksa. Erikoismaalit taas menee jo ihan omissa hintaluokissaan. Maalia varmaan henkilö-autoon menee jotain 1-1,5 litraa ruisku valmista.
Ja noihin pohjatöihin vielä niin jos on jotain ruostepaikkoja sun muita ja haluaa hyvän tuosta maalauksesta niin siihen ku vielä aletaan hitsaileen nuo paikat niin sekin vielä lisää hintaa. Eli aika halvalla menee jos tonnilla saapi päälle maalauksen. Markka aikoina puhuttiin noin 10 000 markasta päälle maalauksen kans eli onko tuo nyt jotain 1700 euroa?
Mikäli ihan metsään menee niin korjailkaa.
Lähetetty: 29.4.2007 21:02
Kirjoittaja 4stroke
jta kirjoitti: Erikoismaalit taas menee jo ihan omissa hintaluokissaan. Maalia varmaan henkilö-autoon menee jotain 1-1,5 litraa ruiskuvalmista
pakko lisätä sen verran, että ei tartte olla alkyydia(työkonemaali 1-komponentti) erikoisempaa kun on toi 40e/l. ja ohkaista kalvoa tulee jos litra/puolitoista pärjää. takaveto larbaan menee 2.5l (ruiskuvalmis)ja silloin puhutaan jo kunnon kalvon paksuudesta. väreillä ja niiten peitto ominaisuuksilla on suuri ero, musta peittää tietysti hyvin ja esm.haaleilla sävyillä joutuu vetää monta kalvoo ennenkuin peitto on hyvä. musta hämää siinä paljon että peitto on hyvä mutta kalvon paksuus saataa jäärä huonoksi.
Lähetetty: 29.4.2007 21:14
Kirjoittaja jta
Joo totta tuo että eri värit peittää erilailla. Punainenkinhan on varsin hyvä peitto ominaisuuksiltaan. Keltanen taas on aika heikko peittään että saa laittaa paljonkin väriä ettei pohjamaali kuulla alta läpi. Ja tuo kalvon paksuus niin tuolla 1-1,5 litralla saa kuitenkin jo paksumman maalipinnan kuin mitä nykyisissä autoissa on uutena. Mutta nämä maali asiatkinhan on sellasia että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mitenkähän muuten lieneen tätä nykyä kun on nuo vesivärit (vesiohenteidet) käytössä. Onkohan kuin paljon muuttunu nuo peitto ominaisuudet sun muut.
Aika vähänhän maalia silloin tarvii jos ei autosta väriä vaihda ja pelkän karhennuksen tekee niin pintaväriähän ei mene todellakaan paljoa.
Ja sen verran että erikoismaaleilla jo tarkoitin ihan näitä hilemaaleja ja kameleonttimaaleja sun muita. Raskaan kaluston maaleissakinhan on että osa väreistä maksaa jo huomattavasti enemmän kuin normi automaalit mutta taas on joitain värejä jotka taas on halvempia kuin automaalit.
Lähetetty: 29.4.2007 21:33
Kirjoittaja 4stroke
vesi väreissä on parempi peitto ja helpompi saara appelsiini pinta aikaan jos ohennat liikaa maalista tulee kuin kusta ja valua lurahtaa. suutin kannattaa vaihtaa pienempään jolloin kalvoo helpompi hallita.paineilla voi tietysti aina kikkailla. itte pidin myrkky maaleista paljon ennemmän.
Lähetetty: 30.4.2007 1:47
Kirjoittaja larssi21074
kOKEILPAAKA HUVIKSENNE HAKUA MAALUKSESTTTTTTA..
lÖYTYY PALJON HÖPINÄÄ JO VALMIIKSI, SAMAA MUTUILUA VAAN.

tAI MAALATKAA VAIKKA TELALLA, SEHÄN TUNTUU OLEVAN TAPANNNNNA.
Lähetetty: 30.4.2007 13:54
Kirjoittaja noose01
Yhden auton maalannut ruiskulla ja ihan tuli varsin hyvä merkonomin maalaamaksi

Sittemmin on pitänyt maalata kavereille puskureita ja muuta turninkiroskaa. Nyt on vuorossa Nissan Skylinen takaspoileri. Siitä on lohjennut kämmenen kokoiselta alueelta maalit ja nyt täytyy tasotella ja maalailla.
Jos itse maksaa maalit ja tekee pohjat niin voin vetästä halvalla maalit pintaan, tosin en voi luvata ammattilaisen jälkeä
