auton maalauttamisesta
auton maalauttamisesta
käsittääkseni kyseessä on joku tuhannen euron homma? tietääkös kukaan jotain ns. harrastemaalaria joka tekisi vähän huokeammalla vaikka viikonlopputyönä..?
- Lada-Jussi
mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.

yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...iigorr kirjoitti:yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Kyselin eräältä sukulaiselta, joka on automaalari, paljonko maksaa noin suurinpiirtein auton ylimaalaus pohjatöineen, maaleineen ja kaikkine tarvikkeineen. Vastaus oli että alkaen 2000€ 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- larssi21074
Jos maksoit noin paljon maaleista niin eikö olis kannattanu antaa maalarin suhauttaa se väri pintaan niin olis tullu hyvä? Ei ainakaan minun tapauksessa olis kannattanu itse maalata kun maalaustyö ei ollut kuin 30% maalien hinnasta.pappa- igor kirjoitti:juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...iigorr kirjoitti:yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.Lada-Jussi kirjoitti:mitä olen käsittänyt noista hommista, niin paljon riippunee hinta mitä kaikkea työhön kuuluu, jos tekee pohjatyöt itse niin varmaan on halvempi, mutta joskus täällä joku kertoi, että maalaamot ei suostuisi maalaamaan jos eivät itse tee pohjia, tai ainakaan eivät silloin anna takuuta lopputuloksesta ja kestävyydestä, saattaa sinänsä olla ihan järkeen käyvää.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- pappa- igor
no, minä olen ainakin lopputulokseen tyytyväinen, hyvä pinta tuli noin itse maalatuksi... meidän ukko on maalannut toistakymmentä autoo ja aina on hyvä tullu... kaveri maalautti oikeen automaalarilla ascoonansa ja maksoi siitä maaleineen tonnin.. mutta maalari ei oikeen osannut maalata mattavärejä ja oli laittanut liian nuukasti maalia joten näkyy kaikki kitatut paikat läpi ja pinta on laikukaslarssi21074 kirjoitti:Jos maksoit noin paljon maaleista niin eikö olis kannattanu antaa maalarin suhauttaa se väri pintaan niin olis tullu hyvä? Ei ainakaan minun tapauksessa olis kannattanu itse maalata kun maalaustyö ei ollut kuin 30% maalien hinnasta.pappa- igor kirjoitti:juu ei se 1000€ ole ollenkaan iso raha nois maalaushommis, kun kaverin piti maalauttaa uudet fr ibizan puskurit jotka ovat valmiiksi jo pohjaväris niin firma pyysi 1000€ siitä... mun ladaan pelkät maalit maksoi n.350€ ja isä-ukko ssshuhautti sen kotopihas, mutta silti tuli kaikkiaan maksaan n.500€...iigorr kirjoitti: yleensä sanovat että on enemmän hommaa jos joku on "itse" tehnyt pohjia jo.. eli maksaa enemmän.
tuolla 1000e ei saa oikeen minkään näköstä yli maalausta nykypäivänä,ainkaan kuitin kanssa..Tahtoo mennä ne kalliitkin maalit hukkaan kun ite töhertää, ei tosin aina..

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Tuo maalauksen hintahan riippuu niin paljon siitä että paljonko joutuu pohjatöitä tekeen. Eli pitääkö kuin paljon alkaa kittaileen. Maalit ja itse maalaushan ei loppuseltaan maksa juuri mitään. Riippuu tietenkin että millasilla maaleilla maalailee. Jos metallivärillä maalaa niin siihen pitää vielä huomioida että lakkaakin pitää vielä laittaa. Suorakiilto maalit nyt on suhteellisen halpoja. Ohenteet ja kovetteet ei tuohon paljoa enää lisää tuo eikä pohjamaalikaan hirveitä maksa. Erikoismaalit taas menee jo ihan omissa hintaluokissaan. Maalia varmaan henkilö-autoon menee jotain 1-1,5 litraa ruisku valmista.
Ja noihin pohjatöihin vielä niin jos on jotain ruostepaikkoja sun muita ja haluaa hyvän tuosta maalauksesta niin siihen ku vielä aletaan hitsaileen nuo paikat niin sekin vielä lisää hintaa. Eli aika halvalla menee jos tonnilla saapi päälle maalauksen. Markka aikoina puhuttiin noin 10 000 markasta päälle maalauksen kans eli onko tuo nyt jotain 1700 euroa?
Mikäli ihan metsään menee niin korjailkaa.
Ja noihin pohjatöihin vielä niin jos on jotain ruostepaikkoja sun muita ja haluaa hyvän tuosta maalauksesta niin siihen ku vielä aletaan hitsaileen nuo paikat niin sekin vielä lisää hintaa. Eli aika halvalla menee jos tonnilla saapi päälle maalauksen. Markka aikoina puhuttiin noin 10 000 markasta päälle maalauksen kans eli onko tuo nyt jotain 1700 euroa?
Mikäli ihan metsään menee niin korjailkaa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
pakko lisätä sen verran, että ei tartte olla alkyydia(työkonemaali 1-komponentti) erikoisempaa kun on toi 40e/l. ja ohkaista kalvoa tulee jos litra/puolitoista pärjää. takaveto larbaan menee 2.5l (ruiskuvalmis)ja silloin puhutaan jo kunnon kalvon paksuudesta. väreillä ja niiten peitto ominaisuuksilla on suuri ero, musta peittää tietysti hyvin ja esm.haaleilla sävyillä joutuu vetää monta kalvoo ennenkuin peitto on hyvä. musta hämää siinä paljon että peitto on hyvä mutta kalvon paksuus saataa jäärä huonoksi.jta kirjoitti: Erikoismaalit taas menee jo ihan omissa hintaluokissaan. Maalia varmaan henkilö-autoon menee jotain 1-1,5 litraa ruiskuvalmista
Joo totta tuo että eri värit peittää erilailla. Punainenkinhan on varsin hyvä peitto ominaisuuksiltaan. Keltanen taas on aika heikko peittään että saa laittaa paljonkin väriä ettei pohjamaali kuulla alta läpi. Ja tuo kalvon paksuus niin tuolla 1-1,5 litralla saa kuitenkin jo paksumman maalipinnan kuin mitä nykyisissä autoissa on uutena. Mutta nämä maali asiatkinhan on sellasia että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mitenkähän muuten lieneen tätä nykyä kun on nuo vesivärit (vesiohenteidet) käytössä. Onkohan kuin paljon muuttunu nuo peitto ominaisuudet sun muut.
Aika vähänhän maalia silloin tarvii jos ei autosta väriä vaihda ja pelkän karhennuksen tekee niin pintaväriähän ei mene todellakaan paljoa.
Ja sen verran että erikoismaaleilla jo tarkoitin ihan näitä hilemaaleja ja kameleonttimaaleja sun muita. Raskaan kaluston maaleissakinhan on että osa väreistä maksaa jo huomattavasti enemmän kuin normi automaalit mutta taas on joitain värejä jotka taas on halvempia kuin automaalit.
Aika vähänhän maalia silloin tarvii jos ei autosta väriä vaihda ja pelkän karhennuksen tekee niin pintaväriähän ei mene todellakaan paljoa.
Ja sen verran että erikoismaaleilla jo tarkoitin ihan näitä hilemaaleja ja kameleonttimaaleja sun muita. Raskaan kaluston maaleissakinhan on että osa väreistä maksaa jo huomattavasti enemmän kuin normi automaalit mutta taas on joitain värejä jotka taas on halvempia kuin automaalit.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
- larssi21074
kOKEILPAAKA HUVIKSENNE HAKUA MAALUKSESTTTTTTA..
lÖYTYY PALJON HÖPINÄÄ JO VALMIIKSI, SAMAA MUTUILUA VAAN.
tAI MAALATKAA VAIKKA TELALLA, SEHÄN TUNTUU OLEVAN TAPANNNNNA.

lÖYTYY PALJON HÖPINÄÄ JO VALMIIKSI, SAMAA MUTUILUA VAAN.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
Yhden auton maalannut ruiskulla ja ihan tuli varsin hyvä merkonomin maalaamaksi
Sittemmin on pitänyt maalata kavereille puskureita ja muuta turninkiroskaa. Nyt on vuorossa Nissan Skylinen takaspoileri. Siitä on lohjennut kämmenen kokoiselta alueelta maalit ja nyt täytyy tasotella ja maalailla.
Jos itse maksaa maalit ja tekee pohjat niin voin vetästä halvalla maalit pintaan, tosin en voi luvata ammattilaisen jälkeä

Jos itse maksaa maalit ja tekee pohjat niin voin vetästä halvalla maalit pintaan, tosin en voi luvata ammattilaisen jälkeä