Sivu 1/3

Ohjauksen parantaminen

Lähetetty: 19.4.2007 19:41
Kirjoittaja ladaracing pori
Miten parantaa ladan ohjausta,tarvisi saada puskeminen mutkissa pois.
Renkaina ovat 16/62 15, vanteen et on 15
Autossa on lukkoperä.

Asiallisia neuvoja kiitos!

Lähetetty: 19.4.2007 19:58
Kirjoittaja pappa- igor
minkäslaisia jousia siinä autos on?? oletkos kokeillut jäykempiä :?:

Lähetetty: 19.4.2007 20:11
Kirjoittaja ladaracing pori
Vakio jousella johon on hitsattu yksi kierre lisää.
Kovemmalla jousella ei ole pitoa,testattu on.
Myös eri iskari vaihtoehdoilla

Lähetetty: 19.4.2007 20:14
Kirjoittaja markku
Kokeile volgan etujousia ja katkaise kierros pois !!

Lähetetty: 19.4.2007 20:39
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="markku"]Kokeile volgan etujousia ja katkaise kierros pois !![/quote]

Ei toimi,ei edes sillä progressiivisellä volgan jousella,ei ole pitoja.

Lähetetty: 19.4.2007 20:49
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Minkälainen lukko on tasauspyörästössä?

Lähetetty: 19.4.2007 21:02
Kirjoittaja ladaracing pori
Kitkalukko,onko olemassa muitakin lukkoja?? tais olla 2-levyinen

Lähetetty: 19.4.2007 21:37
Kirjoittaja RTJN65
Mulla on ollu kädessä sellainen ladan torks lukko. Siinä ei noita isoja levyjä ollut vaan sellaiset säätöprikat joilla kireyttä säädettiin. Sekä sellaiset erikoiset rattaat sisällä.

Lähetetty: 19.4.2007 22:07
Kirjoittaja Mara
Auttaiskohan alatukivarren taemman pultin alle muutama säätölevy lisää?
Kääntäis aavistuksen camberia miinukselle ja samalla lisää casteria, en o varma vähentääkö puskemista, mutta pitäis ainakin vakauttaa kaarreominaisuuksia. (Ja jäykentää ohjausta..)

Lähetetty: 19.4.2007 22:41
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="RTJN65"]Mulla on ollu kädessä sellainen ladan torks lukko. Siinä ei noita isoja levyjä ollut vaan sellaiset säätöprikat joilla kireyttä säädettiin. Sekä sellaiset erikoiset rattaat sisällä.[/quote]

Onhan se torxen ns."lukko", on vaan niin pirummoinen homma aukaista se aina kisan jälkeen ja kiristää se toiminta kuntoon.

Lähetetty: 20.4.2007 8:36
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tuossa tuota toisesta lukosta jo tulikin. Itse ajoin 80 luvulla 2 ryhmän Escortilla ja kitkalukko takana. Päästää sopivasti asfaltilla mutta ei juurikaan hiekalla. Eli kitkalukon perusominaisuuteen kuuluu hieman puskeminen soralla. Pyöränkulmia muuttamalla ja vähän aurausta, niin auttaa vähäsen. Onko keula ylempänä mitä peräpää? Pitää olla juuri päinvastoin. Tärkein huomio on, että kitkalukollisella kilpurilla on erilaiset ajolinjat ja myös vaatii omanlaisensa ajotyylin.

Lähetetty: 20.4.2007 9:01
Kirjoittaja mickey-69
:lol: :lol:

Lähetetty: 20.4.2007 9:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
käytetään rakentamiseen vain aitoja VFTS osia ja rakennetta, Liettuan SNT:n rallivirtuoosit ja heidän virolaiset kolleekat on kehittänyt valmiin mallin, jossa teho ja ajettavuus on viilattu huippuunsa

Lähetetty: 21.4.2007 7:38
Kirjoittaja ladaracing pori
Eipä noita aitoja VFTS:n osia niin paljon kaupan.
Ostan kyllä jos sellaisia jostain löytyy,todellakin aitoja tehtan osia eikä minkään nyrkkipajan.

Eipä ole tullut ratkaisua tuohon puskemiseen,vielä ainakaan.
Mites nopeamman ohjauksen saanti ladaan,onks tietoa??

Lähetetty: 21.4.2007 10:20
Kirjoittaja pressa
pitempi sektorivarsi simpukkaan??