Ohjauksen parantaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Ohjauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Miten parantaa ladan ohjausta,tarvisi saada puskeminen mutkissa pois.
Renkaina ovat 16/62 15, vanteen et on 15
Autossa on lukkoperä.

Asiallisia neuvoja kiitos!
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

minkäslaisia jousia siinä autos on?? oletkos kokeillut jäykempiä :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Vakio jousella johon on hitsattu yksi kierre lisää.
Kovemmalla jousella ei ole pitoa,testattu on.
Myös eri iskari vaihtoehdoilla
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Kokeile volgan etujousia ja katkaise kierros pois !!
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

[quote="markku"]Kokeile volgan etujousia ja katkaise kierros pois !![/quote]

Ei toimi,ei edes sillä progressiivisellä volgan jousella,ei ole pitoja.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Minkälainen lukko on tasauspyörästössä?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kitkalukko,onko olemassa muitakin lukkoja?? tais olla 2-levyinen
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mulla on ollu kädessä sellainen ladan torks lukko. Siinä ei noita isoja levyjä ollut vaan sellaiset säätöprikat joilla kireyttä säädettiin. Sekä sellaiset erikoiset rattaat sisällä.
Lada rules
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Auttaiskohan alatukivarren taemman pultin alle muutama säätölevy lisää?
Kääntäis aavistuksen camberia miinukselle ja samalla lisää casteria, en o varma vähentääkö puskemista, mutta pitäis ainakin vakauttaa kaarreominaisuuksia. (Ja jäykentää ohjausta..)
2102 16V ex.
2103 -75
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

[quote="RTJN65"]Mulla on ollu kädessä sellainen ladan torks lukko. Siinä ei noita isoja levyjä ollut vaan sellaiset säätöprikat joilla kireyttä säädettiin. Sekä sellaiset erikoiset rattaat sisällä.[/quote]

Onhan se torxen ns."lukko", on vaan niin pirummoinen homma aukaista se aina kisan jälkeen ja kiristää se toiminta kuntoon.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuossa tuota toisesta lukosta jo tulikin. Itse ajoin 80 luvulla 2 ryhmän Escortilla ja kitkalukko takana. Päästää sopivasti asfaltilla mutta ei juurikaan hiekalla. Eli kitkalukon perusominaisuuteen kuuluu hieman puskeminen soralla. Pyöränkulmia muuttamalla ja vähän aurausta, niin auttaa vähäsen. Onko keula ylempänä mitä peräpää? Pitää olla juuri päinvastoin. Tärkein huomio on, että kitkalukollisella kilpurilla on erilaiset ajolinjat ja myös vaatii omanlaisensa ajotyylin.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

:lol: :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

käytetään rakentamiseen vain aitoja VFTS osia ja rakennetta, Liettuan SNT:n rallivirtuoosit ja heidän virolaiset kolleekat on kehittänyt valmiin mallin, jossa teho ja ajettavuus on viilattu huippuunsa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Eipä noita aitoja VFTS:n osia niin paljon kaupan.
Ostan kyllä jos sellaisia jostain löytyy,todellakin aitoja tehtan osia eikä minkään nyrkkipajan.

Eipä ole tullut ratkaisua tuohon puskemiseen,vielä ainakaan.
Mites nopeamman ohjauksen saanti ladaan,onks tietoa??
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

pitempi sektorivarsi simpukkaan??
Vastaa Viestiin