Sivu 1/1
1700i tyyppivikoja, vai onko niitä?
Lähetetty: 14.4.2007 18:55
Kirjoittaja jartsa
Nyt se on sitten meidänkin pihassa 1700i kombi. Ajattelin kysellä että minkälaisiin vikoihin voi varautua ruiskun suhteen?? Mites muilla on pelittäneet?
Lähetetty: 14.4.2007 19:44
Kirjoittaja Jokari
Nojoo, ruiskuhan ei muuten eroa vanhemmista vehkeistä kuin juuri ruiskun, sytkän ja polttoainejärjestelmän osalta.
Tyyppivioista yleisimpänä tulee mieleen hajoavat puolat, lähinnä se etummainen. Näitä pimenee aika useasta Ladasta. Ei tietenkään pidä unohtaa erinäisiä anturivikoja, joita saattaa esiintyä.
Varaosathan sytkä- ja polttoainejärjestelmään ovat kalliita ja kiven alla Venäjälläkin.
Useissa ruiskuissa on laatikkovikoja, kasvanut teho ja ei-niin-kestävä 5-v loota on hieman huono yhdistelmä. Myöskin liiallinen pienillä kierroksilla ajo särkee laatikoita. Omassa ruutassa orkkislaatikko kesti 60 tkm...
Omien ja muiden kokemusten perusteella ruiskut ovat yleisesti ottaen varsin luotettavia pelejä.
Käyttö-ominaisuudethan ruiskussa on kohdallaan, lähtee aina avaimesta käyntiin ja vetää tasaisesti kaikissa olosuhteissa. Eikä vie bensaakaan yhtään enempää kuin se 1200cc mopo.
Itse olen ajanut ruiskulla vasta 6000+ km, enkä keksi mitään valittamista. Tasaista ja riittävän rivakkaa kyytiä

Lähetetty: 14.4.2007 20:41
Kirjoittaja Jaakkima
Omassa ruiskussa 96 tkm takana, joista omaa ajoa 36 tkm. Ruiskuntekniikkaan vaihdettu vain imuilman lämpötilananturi. Perä ja laatikko alkuperäiset ja hiljaiset.
Kyytiin ja luotettavuuteen täysin tyytyväinen. Tosin startti teki eilen tienpäällä tenän ja piti työntää käyntiin.
Lähetetty: 14.4.2007 21:06
Kirjoittaja KSE 1995
Edellinen autoni oli 1700i. Kilometrejä kertyi ennen myyntiä n. 170 000. Ruisku- tai sytytyspuolella ei ollut vikoja tuona aikana.
Lähetetty: 15.4.2007 11:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
ilmeisesti puolat ei niinkään mene rikki vaan niiden ohjainboxi, 1700i:n ongelma on lähinnä se, että osia on vaikeesti saatavilla silloin jos jotain sattuu hajoamaan.
katalysaattori autoa ei periaatteessa saisi työntää tai hinata käyntiin, apuvirran antoakaan ei suositella, joten jos ei avaimesta käynnisty niin sitten vaatii korjausta. Tämä ei tietysti koske pelkkää Ladan i-mallia.
huollolla ja ajotavoilla pystytään pitkälti ehkäisemään tässä viestiketjussa mainitut vauriot.
Lähetetty: 15.4.2007 14:21
Kirjoittaja jartsa
Toivottavasti tää nyt pelittää... On muuten aivan valtava megamylly toi 1700, kun ennen ajelin 1300sella niin ero on hirvittävä. On voimaa jä vääntöä eri malliin.
Lähetetty: 15.4.2007 14:26
Kirjoittaja Jokari
No varmana tuntuu tehokkaalta, kun hyppäys 1500cc:stä tuntui helvetinmoiselta, saati sitten jos on ajellut jollain 1200cc mopolla, jossa ei tosiaankaan kiihdy kuin se kuski...
