1700i tyyppivikoja, vai onko niitä?
1700i tyyppivikoja, vai onko niitä?
Nyt se on sitten meidänkin pihassa 1700i kombi. Ajattelin kysellä että minkälaisiin vikoihin voi varautua ruiskun suhteen?? Mites muilla on pelittäneet?
Nojoo, ruiskuhan ei muuten eroa vanhemmista vehkeistä kuin juuri ruiskun, sytkän ja polttoainejärjestelmän osalta.
Tyyppivioista yleisimpänä tulee mieleen hajoavat puolat, lähinnä se etummainen. Näitä pimenee aika useasta Ladasta. Ei tietenkään pidä unohtaa erinäisiä anturivikoja, joita saattaa esiintyä.
Varaosathan sytkä- ja polttoainejärjestelmään ovat kalliita ja kiven alla Venäjälläkin.
Useissa ruiskuissa on laatikkovikoja, kasvanut teho ja ei-niin-kestävä 5-v loota on hieman huono yhdistelmä. Myöskin liiallinen pienillä kierroksilla ajo särkee laatikoita. Omassa ruutassa orkkislaatikko kesti 60 tkm...
Omien ja muiden kokemusten perusteella ruiskut ovat yleisesti ottaen varsin luotettavia pelejä.
Käyttö-ominaisuudethan ruiskussa on kohdallaan, lähtee aina avaimesta käyntiin ja vetää tasaisesti kaikissa olosuhteissa. Eikä vie bensaakaan yhtään enempää kuin se 1200cc mopo.
Itse olen ajanut ruiskulla vasta 6000+ km, enkä keksi mitään valittamista. Tasaista ja riittävän rivakkaa kyytiä
Tyyppivioista yleisimpänä tulee mieleen hajoavat puolat, lähinnä se etummainen. Näitä pimenee aika useasta Ladasta. Ei tietenkään pidä unohtaa erinäisiä anturivikoja, joita saattaa esiintyä.
Varaosathan sytkä- ja polttoainejärjestelmään ovat kalliita ja kiven alla Venäjälläkin.
Useissa ruiskuissa on laatikkovikoja, kasvanut teho ja ei-niin-kestävä 5-v loota on hieman huono yhdistelmä. Myöskin liiallinen pienillä kierroksilla ajo särkee laatikoita. Omassa ruutassa orkkislaatikko kesti 60 tkm...
Omien ja muiden kokemusten perusteella ruiskut ovat yleisesti ottaen varsin luotettavia pelejä.
Käyttö-ominaisuudethan ruiskussa on kohdallaan, lähtee aina avaimesta käyntiin ja vetää tasaisesti kaikissa olosuhteissa. Eikä vie bensaakaan yhtään enempää kuin se 1200cc mopo.
Itse olen ajanut ruiskulla vasta 6000+ km, enkä keksi mitään valittamista. Tasaista ja riittävän rivakkaa kyytiä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ilmeisesti puolat ei niinkään mene rikki vaan niiden ohjainboxi, 1700i:n ongelma on lähinnä se, että osia on vaikeesti saatavilla silloin jos jotain sattuu hajoamaan.
katalysaattori autoa ei periaatteessa saisi työntää tai hinata käyntiin, apuvirran antoakaan ei suositella, joten jos ei avaimesta käynnisty niin sitten vaatii korjausta. Tämä ei tietysti koske pelkkää Ladan i-mallia.
huollolla ja ajotavoilla pystytään pitkälti ehkäisemään tässä viestiketjussa mainitut vauriot.
katalysaattori autoa ei periaatteessa saisi työntää tai hinata käyntiin, apuvirran antoakaan ei suositella, joten jos ei avaimesta käynnisty niin sitten vaatii korjausta. Tämä ei tietysti koske pelkkää Ladan i-mallia.
huollolla ja ajotavoilla pystytään pitkälti ehkäisemään tässä viestiketjussa mainitut vauriot.
