
käy kylmänä kuin kolmella...
käy kylmänä kuin kolmella...
lada 2105 vm94 käy kylmänä kuin kolmella pytyllä...röpöttää... 

Kyllä minunkin mielestä välykset pienenevät lämpölaajenemisen seurauksena, koska esim. jos on annettu säätöarvot sekä kylmälle että kuumalle koneelle, niin kylmän arvot ovat suuremmat.
Jukan teoria on kyllä muuten aika oivallinen. Eli kylmänä toimis kaikilla ja lämpimänä sitten ei, koska venttiili(t) alkaa kantaa.
Viaksi epäilisin sytytyslaitteiston toimintahäiriötä?
Jukan teoria on kyllä muuten aika oivallinen. Eli kylmänä toimis kaikilla ja lämpimänä sitten ei, koska venttiili(t) alkaa kantaa.
Viaksi epäilisin sytytyslaitteiston toimintahäiriötä?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Kyllähän nuo ainakin nappiksen ohjekirjassa on että kylmänä 0,15mm ja kuumana 0,20mm... Eli kylmänä pienemmät. Ja eikös nämä ole kaikissa takavetoisissa samat arvot?
Liekkö tuossa syynä tuo nokka-akselin alumiininen kotelointi joka laajenee lämmetessään nokka-akselia enemmän suurentaen välyksiä.
Liekkö tuossa syynä tuo nokka-akselin alumiininen kotelointi joka laajenee lämmetessään nokka-akselia enemmän suurentaen välyksiä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Höpö höpö:köhmä kirjoitti:Kyllä minunkin mielestä välykset pienenevät lämpölaajenemisen seurauksena, koska esim. jos on annettu säätöarvot sekä kylmälle että kuumalle koneelle, niin kylmän arvot ovat suuremmat.
http://www.ladakerho.fi/info/muut/tyo.htm#m03
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Aivan. Minua jäikin hieman rassaamaan tämä asia. Piti käydä lähes keskellä yötä tarkastamassa Ladan ohjekirjasesta nuo säätöarvot ja nehän oli, yllätys yllätys, 0,15 kylmänä ja 0,20 kuumana. Siinä sitten pähkäilin asiaa oikein kunnolla, mutta en vain sitä tajunnut, en vaikka kuinka yritin. Oman pienuuteni asian suhteen huomattuani menin yöpuulle.
Eli tässä asiassa on nyt kysymys vissiinkin siitä, että alumiinin suuremmasta lämpölaajenemisesta johtuen, koko nokka-akselipukki (alumiininen sellainen) nousee enemmän ylöspäin, kuin vastaavasti rautaiset venttiilikoneiston osat "turpoavat", eikö näin??
Eli tässä asiassa on nyt kysymys vissiinkin siitä, että alumiinin suuremmasta lämpölaajenemisesta johtuen, koko nokka-akselipukki (alumiininen sellainen) nousee enemmän ylöspäin, kuin vastaavasti rautaiset venttiilikoneiston osat "turpoavat", eikö näin??
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
tarkista nyt heti venttiili välykset
mikäli oikeat tarkista puristukset
jos puristukset heittävät yli 2kiloa niin mahdollista on venttiili vaurion olemassa olo
mitatessa jos paine heikko niin tippakannulla moottoriöljyä hieman sylinteriin ja uusinta mittaus
mikäli tulos ei parane niin vika venttiilissä
jos paranee niin männänrenkaissa
mikäli oikeat tarkista puristukset
jos puristukset heittävät yli 2kiloa niin mahdollista on venttiili vaurion olemassa olo
mitatessa jos paine heikko niin tippakannulla moottoriöljyä hieman sylinteriin ja uusinta mittaus
mikäli tulos ei parane niin vika venttiilissä
jos paranee niin männänrenkaissa
Ja tulpatkin kannattaa tarkistaa ennenku venttiileitä alkaa vaihteleen. Nimittäin mulla on yleensä tuo kylmänä kolmella käynti loppunu sen jälkiin ku tulpat oon vaihtanu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
En usko, kun kerta kuumana käy kaikilla. Mutta jos välyksiä ei oo viimeisen 10tkm:n aikana tarkistettu/säädetty, niin siitä lähtisin tarkistelemaan. Monikohan Ladan venttiilivika on omistajien laiskuutta? Säätöväli kun on 60-luvun koneelle tyypillinen 10tkmbenhur kirjoitti:asiaan äijät nyt...oisko mahdollista että venttiili ois palanu???

,_,/ukka
Autoton on huoleton