Samalla kun kävin säätämässä kaasarin paikallisessa amiksessa niin pojat ihmetteli sitä kun kytkintä nostaessa kuuluu semmoinen rohiseva ääni. Kyllä minä itsekkin sitä olen ennen kuunnellut mutta en ole siitä niin välittänyt, koska kytkin toimii moitteettomasti. Kyseessä siis 1,6l moottori ja 5 lovinen laatikko
Onko syytä huolestua tuosta äänestä? Olisiko painelaakeri kuivana vai mikäs sielä rohisee. Mitä minä olen ymmärtänyt niin autoon on tehty äskettäin kytkinremppa (ennen minulle tuloa).
Uazista löytyy semmoinen pieni "rasvakello" mikä täytetään rasvalla ja kierretään sisään, niin se painaa rasvaa painelaakerille. Olisiko ladassa tämmöistä loistavaa systeemiä?
Kiitos jo etukäteen!
Kytkin rahisee nostettaessa
Kytkin rahisee nostettaessa
VAZ-21013
Сделано в СССР
Сделано в СССР
Todennäköisesti vauhtipyörän silmälaakeri on kuivunut. Ei voi rasvata. Toisaalta eipä paljon haittaakaan. Tuo laakeri pyörii vain jos vaihde on vapaalla, kytkin ei ole painettuna ja moottori on käynnissä.
Yleensä kun ladalla ajetaan niin vaihde on päällä ja kytkin ylhäällä. Tai sitten liikennevaloissa vaihde päällä mutta kytkin pohjassa.
Yleensä kun ladalla ajetaan niin vaihde on päällä ja kytkin ylhäällä. Tai sitten liikennevaloissa vaihde päällä mutta kytkin pohjassa.
Lada rules