Kytkin rahisee nostettaessa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Revolver

Kytkin rahisee nostettaessa

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Samalla kun kävin säätämässä kaasarin paikallisessa amiksessa niin pojat ihmetteli sitä kun kytkintä nostaessa kuuluu semmoinen rohiseva ääni. Kyllä minä itsekkin sitä olen ennen kuunnellut mutta en ole siitä niin välittänyt, koska kytkin toimii moitteettomasti. Kyseessä siis 1,6l moottori ja 5 lovinen laatikko
Onko syytä huolestua tuosta äänestä? Olisiko painelaakeri kuivana vai mikäs sielä rohisee. Mitä minä olen ymmärtänyt niin autoon on tehty äskettäin kytkinremppa (ennen minulle tuloa).
Uazista löytyy semmoinen pieni "rasvakello" mikä täytetään rasvalla ja kierretään sisään, niin se painaa rasvaa painelaakerille. Olisiko ladassa tämmöistä loistavaa systeemiä?
Kiitos jo etukäteen!
VAZ-21013

Сделано в СССР
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä siellä ovat osat uusia , paineasetelma levy ja laakeri ...... ei kannata hermostua pikku äänistä jos pelaa moiteetta .
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Todennäköisesti vauhtipyörän silmälaakeri on kuivunut. Ei voi rasvata. Toisaalta eipä paljon haittaakaan. Tuo laakeri pyörii vain jos vaihde on vapaalla, kytkin ei ole painettuna ja moottori on käynnissä.

Yleensä kun ladalla ajetaan niin vaihde on päällä ja kytkin ylhäällä. Tai sitten liikennevaloissa vaihde päällä mutta kytkin pohjassa.
Lada rules
Revolver

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Juu itse en äänestä ole välittänyt mutta amiksen pojat sitä ääntä kuuntelivat. No kyllähän sen ymmärtää jos muuten ajelevetat tojotilla niin jokainen pieni ääni on rikkoutumisen merkki ;)
VAZ-21013

Сделано в СССР
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

En ole koskaan nähnyt/kuullut yhtään takavetoLadaa, jossa ei kuuluisi pientä tai vähemmän pientä kohinaa kytkin ylhäällä. :wink:
Ja eikös se kampparin silmälaakeri pyöri nimenomaan kytkin pohjassa koneen käydessä?? :arrow: Kamppari pyörii, kytkinakseli ei.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin