Sivu 1/1
1200:sen päästöt
Lähetetty: 3.4.2007 22:10
Kirjoittaja lada 1200s
Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Lähetetty: 3.4.2007 22:14
Kirjoittaja pressa
rikasta hieman seosta ja nosta tyhjäkäyntikierroslukua
tai sitten tarkista sytytys ettei jää välillä yksi kipinä pois
Lähetetty: 5.4.2007 20:53
Kirjoittaja köhmä
Hetkinen. En ole mikään asiantuntija, mutta eikös HC eli palamattomat lisäänny, jos seosta rikastetaan?? Joutokäynnillä (n.750) HC pitäs olla muistaakseni 300.
Lähetetty: 6.4.2007 12:08
Kirjoittaja lada 1200s
Kyllä se varmaan niinkin on, en ole asiaan kerinny
vielä paneutuun.
Lähetetty: 6.4.2007 19:37
Kirjoittaja 'aatee'
säädä sikalaihalle

Lähetetty: 6.4.2007 19:52
Kirjoittaja Jusu
Minun Ladani oli viimeksi sikalaihalla (CO ~0,19%) ja silloin oli HC arvo yli kaksinkertainen sallittuun. Rikastamalla seosta se laski rajoihin.
Lähetetty: 6.4.2007 21:09
Kirjoittaja köhmä
Ok. Eli seosta rikastamalla saadaan CO kuntoon, mutta miten käy HC:n? Jos se on valmiiksi liian suuri, niin laskeeko, jos rikastetaan? Kierroksia nostettaessa nuo arvot muistaakseni tippuvat aikalailla, mutta joutokäynnillähän ne päästötkin mitataan konttoreilla.
Lähetetty: 6.4.2007 21:16
Kirjoittaja kapa
Liian laihalla seoksella hc alkaa nousta, koska silloin seoksen syttyminen/palaminen huononee. Eli jos on oikein laihalla niin rikastamalla saadaan hc alemmas.
Lähetetty: 6.4.2007 21:34
Kirjoittaja pressa
näin ja tyhjäkäyntihän kannatta nostaa sinne lähelle tuhatta
koska silloin yleensä palaa paremmin
tiputtaa vaikka katsastuksen jälkeen mikäli ei tykkää
Re: 1200:sen päästöt
Lähetetty: 11.4.2007 12:21
Kirjoittaja wellu
lada 1200s kirjoitti:Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Mulla oli sama ongelma aikoinaan. Vein tutun pajalle ja ihmetteli kun HC päästöt oli ihan katossa. Siinä sitten säädettiin kaasaria ja todettiin että tyhjäkäyntisuutin oli lähes irti kierteiltään ja tippumassa. Meni bensaa sieltä välistä sitten raakana

Lähetetty: 11.4.2007 13:58
Kirjoittaja lada 1200s
Joku on lukinnu kaasuttimen säätöruuvit näppärästi
jollain kivettyneellä massalla...
Lähetetty: 11.4.2007 20:46
Kirjoittaja Patu925
Kannattaa tarkistaa että kaikki letkut on ehjät ettei se ime ylimääräistä ilmaa imusarjaan. Sopivasti rikkaammalle säädettynä HC arvo tippuu mutta jos säädöt on lukittu niin aloittaisin vian etsinnän niistä imuvuodoista. Myös sytytyshäiriöt aiheuttavat HC arvon kasvua. Tarkasta alipainesäätimen kalvo että se on ehjä. Jos virranjakajan akseli on kulunut väljäksi niin se sotkee sytytystä. jne.