1200:sen päästöt

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

1200:sen päästöt

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

rikasta hieman seosta ja nosta tyhjäkäyntikierroslukua
tai sitten tarkista sytytys ettei jää välillä yksi kipinä pois
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Hetkinen. En ole mikään asiantuntija, mutta eikös HC eli palamattomat lisäänny, jos seosta rikastetaan?? Joutokäynnillä (n.750) HC pitäs olla muistaakseni 300.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Kyllä se varmaan niinkin on, en ole asiaan kerinny
vielä paneutuun.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

säädä sikalaihalle :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Minun Ladani oli viimeksi sikalaihalla (CO ~0,19%) ja silloin oli HC arvo yli kaksinkertainen sallittuun. Rikastamalla seosta se laski rajoihin.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ok. Eli seosta rikastamalla saadaan CO kuntoon, mutta miten käy HC:n? Jos se on valmiiksi liian suuri, niin laskeeko, jos rikastetaan? Kierroksia nostettaessa nuo arvot muistaakseni tippuvat aikalailla, mutta joutokäynnillähän ne päästötkin mitataan konttoreilla.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Liian laihalla seoksella hc alkaa nousta, koska silloin seoksen syttyminen/palaminen huononee. Eli jos on oikein laihalla niin rikastamalla saadaan hc alemmas.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

näin ja tyhjäkäyntihän kannatta nostaa sinne lähelle tuhatta
koska silloin yleensä palaa paremmin
tiputtaa vaikka katsastuksen jälkeen mikäli ei tykkää
wellu

Re: 1200:sen päästöt

Viesti Kirjoittaja wellu »

lada 1200s kirjoitti:Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Mulla oli sama ongelma aikoinaan. Vein tutun pajalle ja ihmetteli kun HC päästöt oli ihan katossa. Siinä sitten säädettiin kaasaria ja todettiin että tyhjäkäyntisuutin oli lähes irti kierteiltään ja tippumassa. Meni bensaa sieltä välistä sitten raakana :)
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Joku on lukinnu kaasuttimen säätöruuvit näppärästi
jollain kivettyneellä massalla...
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Kannattaa tarkistaa että kaikki letkut on ehjät ettei se ime ylimääräistä ilmaa imusarjaan. Sopivasti rikkaammalle säädettynä HC arvo tippuu mutta jos säädöt on lukittu niin aloittaisin vian etsinnän niistä imuvuodoista. Myös sytytyshäiriöt aiheuttavat HC arvon kasvua. Tarkasta alipainesäätimen kalvo että se on ehjä. Jos virranjakajan akseli on kulunut väljäksi niin se sotkee sytytystä. jne.
Vastaa Viestiin