Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Hetkinen. En ole mikään asiantuntija, mutta eikös HC eli palamattomat lisäänny, jos seosta rikastetaan?? Joutokäynnillä (n.750) HC pitäs olla muistaakseni 300.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Ok. Eli seosta rikastamalla saadaan CO kuntoon, mutta miten käy HC:n? Jos se on valmiiksi liian suuri, niin laskeeko, jos rikastetaan? Kierroksia nostettaessa nuo arvot muistaakseni tippuvat aikalailla, mutta joutokäynnillähän ne päästötkin mitataan konttoreilla.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Liian laihalla seoksella hc alkaa nousta, koska silloin seoksen syttyminen/palaminen huononee. Eli jos on oikein laihalla niin rikastamalla saadaan hc alemmas.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
näin ja tyhjäkäyntihän kannatta nostaa sinne lähelle tuhatta
koska silloin yleensä palaa paremmin
tiputtaa vaikka katsastuksen jälkeen mikäli ei tykkää
lada 1200s kirjoitti:Mitäs tollaselle hiukan korkeelle hc arvolle vois tehdä,
oli tyhjäkäynnillä yli 600? Häkää tulee jossain 1,5% paikkeilla. Tulpat on uudet. Tyhjäkäynti ei ole kyllä niin tasaista mitä aiemmassa ladassa oli.
Mulla oli sama ongelma aikoinaan. Vein tutun pajalle ja ihmetteli kun HC päästöt oli ihan katossa. Siinä sitten säädettiin kaasaria ja todettiin että tyhjäkäyntisuutin oli lähes irti kierteiltään ja tippumassa. Meni bensaa sieltä välistä sitten raakana
Kannattaa tarkistaa että kaikki letkut on ehjät ettei se ime ylimääräistä ilmaa imusarjaan. Sopivasti rikkaammalle säädettynä HC arvo tippuu mutta jos säädöt on lukittu niin aloittaisin vian etsinnän niistä imuvuodoista. Myös sytytyshäiriöt aiheuttavat HC arvon kasvua. Tarkasta alipainesäätimen kalvo että se on ehjä. Jos virranjakajan akseli on kulunut väljäksi niin se sotkee sytytystä. jne.