Sivu 1/1

NIVASTA

Lähetetty: 2.4.2007 22:42
Kirjoittaja Niva-mies
Eli kysytäänpä Nivasta viisaammilta..

1.) Mitenkäs tuo nivan vm. -88 jakoketjun kiristys oikein käytännössä tehdään?

2.) Olis tarkoitus laittaa nivaan maastorenkaat kokoa 235/75/15. Onko nivaan sopiva vanteen ET 0, kun vanteella on leveyttä seitsemän tuumaa. Vai ottaako rengas kiinni pyöräkotelon seinään tai jonnekkin muualle. Pyöräkotelot on ko. autossa avarrettu, eli "helmat" poistettu.

3.) Alkuperäinen kaasutin on menossa vaihtoon. Tilalle ajattelin laittaa Weberin DGR 32/36 tai DGV 32/36. Mitä eroa näillä kaasuttimilla on ? Onko kokemuksia kumpi kannattaisi valita??

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.

Lähetetty: 3.4.2007 12:08
Kirjoittaja Revolver
3.) Alkuperäinen kaasutin on menossa vaihtoon. Tilalle ajattelin laittaa Weberin DGR 32/36 tai DGV 32/36. Mitä eroa näillä kaasuttimilla on ? Onko kokemuksia kumpi kannattaisi valita??
En tiedä mietä eroa noissa weberin kaasareissa on. Mutta sen tiedän että tuommoinen dgv 32/36 oli uazin vanhassa koneessa kiinni. Ja jos meinaat maastossa ajella enemmänkin niin tuo ei ole optimaalinen siihen. Kallistuksissa ei tahdo bensa riittää. Tämä osaa olla hyvinkin ärsyttävää jyrkissä mäissä.
Tiekäytössä toimii kyllä oikein hyvin.

Nivasta

Lähetetty: 3.4.2007 13:22
Kirjoittaja Niva-mies
Juu, tarkoitus on ajella maastossa ja maantiellä.
Moposport näyttää myyvän Nivaan valmista Weber DGR-kaasutinpakettia. Onko DGR:stä kenelläkään kokemusta, miten pelaa maastoajossa kallistuksissa jne..

Lähetetty: 3.4.2007 19:59
Kirjoittaja Niva-mies
Jakopäänketjun kiristysohje löytyi netistä.

Jos kaasutinkysymykseen jollain on vastauksia, niin kaikki tieto otetaan vastaan.

Re: NIVASTA

Lähetetty: 3.4.2007 21:42
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Niva-mies kirjoitti:Eli kysytäänpä Nivasta viisaammilta..
2.) Olis tarkoitus laittaa nivaan maastorenkaat kokoa 235/75/15. Onko nivaan sopiva vanteen ET 0, kun vanteella on leveyttä seitsemän tuumaa. Vai ottaako rengas kiinni pyöräkotelon seinään tai jonnekkin muualle. Pyöräkotelot on ko. autossa avarrettu, eli "helmat" poistettu.
Ton kokoset renkaat ottaa johonkinpäin kiinni ilman muutoksia oli vanne mikä tahansa muttei mitään niin vakavaa ettei pienellä korotuksella ja moukarilla selviä.
Ton kokoselle renkaalle ois parempi olla 6" levee vanne, pysyy paremmin kumi vanteella mettämenossa pienillä paineilla. 6" vanteen ET ois hyvä olla just 0 tai karvan verran plussan puolella ettei tarvi tehä kauheen isoja levikkeitä.