Eli kysytäänpä Nivasta viisaammilta..
1.) Mitenkäs tuo nivan vm. -88 jakoketjun kiristys oikein käytännössä tehdään?
2.) Olis tarkoitus laittaa nivaan maastorenkaat kokoa 235/75/15. Onko nivaan sopiva vanteen ET 0, kun vanteella on leveyttä seitsemän tuumaa. Vai ottaako rengas kiinni pyöräkotelon seinään tai jonnekkin muualle. Pyöräkotelot on ko. autossa avarrettu, eli "helmat" poistettu.
3.) Alkuperäinen kaasutin on menossa vaihtoon. Tilalle ajattelin laittaa Weberin DGR 32/36 tai DGV 32/36. Mitä eroa näillä kaasuttimilla on ? Onko kokemuksia kumpi kannattaisi valita??
Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
NIVASTA
En tiedä mietä eroa noissa weberin kaasareissa on. Mutta sen tiedän että tuommoinen dgv 32/36 oli uazin vanhassa koneessa kiinni. Ja jos meinaat maastossa ajella enemmänkin niin tuo ei ole optimaalinen siihen. Kallistuksissa ei tahdo bensa riittää. Tämä osaa olla hyvinkin ärsyttävää jyrkissä mäissä.3.) Alkuperäinen kaasutin on menossa vaihtoon. Tilalle ajattelin laittaa Weberin DGR 32/36 tai DGV 32/36. Mitä eroa näillä kaasuttimilla on ? Onko kokemuksia kumpi kannattaisi valita??
Tiekäytössä toimii kyllä oikein hyvin.
VAZ-21013
Сделано в СССР
Сделано в СССР
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Re: NIVASTA
Ton kokoset renkaat ottaa johonkinpäin kiinni ilman muutoksia oli vanne mikä tahansa muttei mitään niin vakavaa ettei pienellä korotuksella ja moukarilla selviä.Niva-mies kirjoitti:Eli kysytäänpä Nivasta viisaammilta..
2.) Olis tarkoitus laittaa nivaan maastorenkaat kokoa 235/75/15. Onko nivaan sopiva vanteen ET 0, kun vanteella on leveyttä seitsemän tuumaa. Vai ottaako rengas kiinni pyöräkotelon seinään tai jonnekkin muualle. Pyöräkotelot on ko. autossa avarrettu, eli "helmat" poistettu.
Ton kokoselle renkaalle ois parempi olla 6" levee vanne, pysyy paremmin kumi vanteella mettämenossa pienillä paineilla. 6" vanteen ET ois hyvä olla just 0 tai karvan verran plussan puolella ettei tarvi tehä kauheen isoja levikkeitä.