Sivu 1/2

Nappis -86 päästöt korkealla

Lähetetty: 26.3.2007 16:11
Kirjoittaja noose01
Elikkä, käytin tänään nappista päästömittauksessa mutta hyväksyttäviä arvoja ei löytynyt tekemälläkään. Se arvo minkä pitäisi olla alle 1000 eli 2500 paikkeilla. Onkos se nyt co? Mittauspaikassa veikkasivat että tarttisi säätää venttiilit. Onko kenelläkään muita ehdotuksia mitkä kannattaisi tarkistaa ensin? Tulpat ja johdot ovat uudet.

Lähetetty: 26.3.2007 16:58
Kirjoittaja Nonnis
Jos HC oli korkee niin oliko CO kovin matala?

Lähetetty: 26.3.2007 17:29
Kirjoittaja Jaakkima
Omassa -87 nappiksessa ei ihan noin kovia HC-arvoja ollut, mutta temppuja tehtiin muutama vuosi sitten jotta saatiin paperille hyväksyttävät arvot. Sitten vaihdettiin ventiilivarren kumit ja HC laski reippaasti rajan alapuolelle. Ennen kyseistä toimenpidettä takana öljy kuulemma tuoksahti perässä ajavan nenään moottorijarrutuksissa.

Lähetetty: 26.3.2007 17:43
Kirjoittaja noose01
Bilteman mittarilla puristuspaineiksi saatiin lukemia 10,5 paikkeille jokaisesta. Mittarina siis tuollainen http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1741488032

Lähetetty: 26.3.2007 17:51
Kirjoittaja Jaakkima
Nuo kumit ei vaikuta puristuspaineeseen, vaan estävät öljyn pääsyt kannesta venttiilinvarsia pitkin palotilaan. Tai näin ainakin kuvittelen.

Lähetetty: 26.3.2007 18:55
Kirjoittaja noose01
Mutta eikös tuolla mittauksella näe ettei venttiilejä ole palanut?
Lisättäköön vielä:
- Vaihdoin tulpat ennen päästömittausta/säätöä, vanhat tulpat aivan pikimustat.
- Ei erityisemmin sauhuta, eikä haise öljylle, bensa sen sijaan haisee huomattavasti.

Lähetetty: 26.3.2007 19:24
Kirjoittaja THI-900
Haynesin oppaan mukaan musta tulppa meinaa liian rikasta seosta, johon myös bensan tuoksu viittaisi...

Lähetetty: 26.3.2007 19:28
Kirjoittaja noose01
Niinhän se viittaisi, mutta eivät vaan saaneet sitä laskemaan.
Kyllä kyseisessä paikassa on ainakin tähän asti osattu kaasarit säätää ja samainen heppu sääti myös 1500dl kombin erittäin rikkaat seokset kohdilleen viime syksynä.

Lähetetty: 26.3.2007 19:50
Kirjoittaja destor
Kannattaa selvittää ettei vika ole kaasarissa ennen kuin alkaa kansiremonttia tekemään. Minulla oli nappiksessa aikoinaan se kohokammion pohjalla oleva suutin pyörinyt auki ja siellähän se kieriskeli kammion pohjalla iloisesti.. Kulutus oli melko kova ja käynnistyvyys heikko.

Lähetetty: 26.3.2007 20:22
Kirjoittaja noose01
Toivon mukaan vika on kaasarissa...
Palaan asiaan kunhan sitä on tutkittu.

EDIT: Onkos muuten 1600 ja 1200 kaasarissa paljonkin eroa, noita 1600 kaasareita kun olisi kaksikin kappaletta irrallisena. Ja saako esim suuttimia vaihtamalla sovellettua nappikseen tuollaisen?

Lähetetty: 27.3.2007 8:16
Kirjoittaja AI
Onkos ilmansuodatin kuinka märkä/tukkoinen?

Lähetetty: 27.3.2007 14:05
Kirjoittaja Jokari
noose01 kirjoitti:Onkos muuten 1600 ja 1200 kaasarissa paljonkin eroa, noita 1600 kaasareita kun olisi kaksikin kappaletta irrallisena. Ja saako esim suuttimia vaihtamalla sovellettua nappikseen tuollaisen?
Saa sovellettua ja ehjällä ja toimivalla 1600-kaasarilla pitäisi mennä päästöistä heittämällä sellaisenaan.

Bensasuuttimissa ei pitäis olla mitään eroa, mahdollisesti marginaalinen ero ykkösen suuttimessa. Pikkukoneen kaasarissa on 20 numeroa suuremmat lisäilmasuuttimet. Ja ison koneen kaasarin 2.kurkku on 36mm, pikkukoneisen kaasarissa 32 mm Kuva

Lähetetty: 27.3.2007 14:27
Kirjoittaja aropupu
Mitenköhän neulaventtiili,jos vaikka tulvii pikkasen... :roll:

Lähetetty: 27.3.2007 14:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
noose01 kirjoitti: EDIT: Onkos muuten 1600 ja 1200 kaasarissa paljonkin eroa, noita 1600 kaasareita kun olisi kaksikin kappaletta irrallisena. Ja saako esim suuttimia vaihtamalla sovellettua nappikseen tuollaisen?
mitä suotta tuunaamaan, mulla olis 1200 kaasareita ylimääräsiä ja tarvetta 1600 kaasarille, noitten käytettyjen kunnoista ei voi kyllä takuuta antaa, varmaan perushuoltoa tarttis, vaihtokauppoja??

Lähetetty: 27.3.2007 15:42
Kirjoittaja noose01
Lada-Jussi kirjoitti:mitä suotta tuunaamaan, mulla olis 1200 kaasareita ylimääräsiä ja tarvetta 1600 kaasarille, noitten käytettyjen kunnoista ei voi kyllä takuuta antaa, varmaan perushuoltoa tarttis, vaihtokauppoja??
Eiköhän nuokin perushuoltoa kaipaa. Täytyy vielä koittaa jos tuon orkkiksen saisi soimaan.
aropupu kirjoitti:Mitenköhän neulaventtiili,jos vaikka tulvii pikkasen... :roll:
Tuota eilen illalla pähkäiltiinkin, taitaa olla että tänään ei ehdi Ladan kimppuun ollenkaan.