Nappis -86 päästöt korkealla
Nappis -86 päästöt korkealla
Elikkä, käytin tänään nappista päästömittauksessa mutta hyväksyttäviä arvoja ei löytynyt tekemälläkään. Se arvo minkä pitäisi olla alle 1000 eli 2500 paikkeilla. Onkos se nyt co? Mittauspaikassa veikkasivat että tarttisi säätää venttiilit. Onko kenelläkään muita ehdotuksia mitkä kannattaisi tarkistaa ensin? Tulpat ja johdot ovat uudet.
.
Omassa -87 nappiksessa ei ihan noin kovia HC-arvoja ollut, mutta temppuja tehtiin muutama vuosi sitten jotta saatiin paperille hyväksyttävät arvot. Sitten vaihdettiin ventiilivarren kumit ja HC laski reippaasti rajan alapuolelle. Ennen kyseistä toimenpidettä takana öljy kuulemma tuoksahti perässä ajavan nenään moottorijarrutuksissa.
Bilteman mittarilla puristuspaineiksi saatiin lukemia 10,5 paikkeille jokaisesta. Mittarina siis tuollainen http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1741488032
.
Haynesin oppaan mukaan musta tulppa meinaa liian rikasta seosta, johon myös bensan tuoksu viittaisi...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Saa sovellettua ja ehjällä ja toimivalla 1600-kaasarilla pitäisi mennä päästöistä heittämällä sellaisenaan.noose01 kirjoitti:Onkos muuten 1600 ja 1200 kaasarissa paljonkin eroa, noita 1600 kaasareita kun olisi kaksikin kappaletta irrallisena. Ja saako esim suuttimia vaihtamalla sovellettua nappikseen tuollaisen?
Bensasuuttimissa ei pitäis olla mitään eroa, mahdollisesti marginaalinen ero ykkösen suuttimessa. Pikkukoneen kaasarissa on 20 numeroa suuremmat lisäilmasuuttimet. Ja ison koneen kaasarin 2.kurkku on 36mm, pikkukoneisen kaasarissa 32 mm

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mitä suotta tuunaamaan, mulla olis 1200 kaasareita ylimääräsiä ja tarvetta 1600 kaasarille, noitten käytettyjen kunnoista ei voi kyllä takuuta antaa, varmaan perushuoltoa tarttis, vaihtokauppoja??noose01 kirjoitti: EDIT: Onkos muuten 1600 ja 1200 kaasarissa paljonkin eroa, noita 1600 kaasareita kun olisi kaksikin kappaletta irrallisena. Ja saako esim suuttimia vaihtamalla sovellettua nappikseen tuollaisen?

Eiköhän nuokin perushuoltoa kaipaa. Täytyy vielä koittaa jos tuon orkkiksen saisi soimaan.Lada-Jussi kirjoitti:mitä suotta tuunaamaan, mulla olis 1200 kaasareita ylimääräsiä ja tarvetta 1600 kaasarille, noitten käytettyjen kunnoista ei voi kyllä takuuta antaa, varmaan perushuoltoa tarttis, vaihtokauppoja??
Tuota eilen illalla pähkäiltiinkin, taitaa olla että tänään ei ehdi Ladan kimppuun ollenkaan.aropupu kirjoitti:Mitenköhän neulaventtiili,jos vaikka tulvii pikkasen...
.