1300s:sän kaasari? weber vai solex?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

1300s:sän kaasari? weber vai solex?

Viesti Kirjoittaja säätänä »

eli kumpi kannattas laitaa remmiruoskaan?
hyviä ja huonoja puolia?
hintaa?
sopiiko heittämällä kiinni?
pensan kulutus?
tehot?
kiitoksia etukäteen vastanneille :roll:
Viimeksi muokannut säätänä, 22.3.2007 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
laaborghin on paras
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

säätänä kirjoitti:eli kumpi kannattas laitaa remmirälläkkään?
Oleellisinta rälläköinnissä on, että muistetaan käyttää laikkasuojusta, sitä siis ei saa poistaa. Toinen tärkeä asia ovat suojalasit sekä kuulosuojaimet.

Pienemmät rälläkät käyvät paremmin pieniin hommiin ja ahtaisiin tiloihin, isommat suurempiin töihin. Halvimmillaan rälläköitä saa noin kympillä, kalliimmat helposti useissa satasissa. Rippuu käyttäjän käsistä sopiiko rälläkkä niihin. Toisilla käy ihan luonnostaan, toiset vaativat jonkin verran ohjeistusta ja harjoittelua, joillekkin se ei istu sitten millään vaikka mitä tekisi.

Bensaa kuluttuvat vain todella isot laikkaleikkurit, tosin näitä käyttää yleensä vain palokunta. Muistuttavat hieman moottorisahaa, paitsi että laipan tilalla on laikka.

Tehot ovat yleensä jossain 500W:sta ylöspäin parin kilowatin päälle, bensaleikkureissa useampiakin kilowatteja.

Eipä kestä 8)

Edit: quotettaahan nää tosiaan pitäis...
Viimeksi muokannut Stefa, 22.3.2007 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Stefa kirjoitti:Oleellisinta rälläköinnissä on, että muistetaan käyttää laikkasuojusta, sitä siis ei saa poistaa. Toinen tärkeä asia ovat suojalasit sekä kuulosuojaimet.

Pienemmät rälläkät käyvät paremmin pieniin hommiin ja ahtaisiin tiloihin, isommat suurempiin töihin. Halvimmillaan rälläköitä saa noin kympillä, kalliimmat helposti useissa satasissa. Rippuu käyttäjän käsistä sopiiko rälläkkä niihin. Toisilla käy ihan luonnostaan, toiset vaativat jonkin verran ohjeistusta ja harjoittelua, joillekkin se ei istu sitten millään vaikka mitä tekisi.

Bensaa kuluttuvat vain todella isot laikkaleikkurit, tosin näitä käyttää yleensä vain palokunta. Muistuttavat hieman moottorisahaa, paitsi että laipan tilalla on laikka.

Tehot ovat yleensä jossain 500W:sta ylöspäin parin kilowatin päälle, bensaleikkureissa useampiakin kilowatteja.

Eipä kestä 8)
keskuudessamme on nero!! :twisted: kyllä sinusta vielä jotain tulee ku kerta rälläkästä noinkin paljon tiedät:D
laaborghin on paras
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos sulla löytyy molemmat kaasarit, laita parempikuntoinen. Tai mieluiten huolla se mikä on, esim. free technics myy noihin hyvin varaosia, myös ulkomaidenkävijöiltä löytynee huoltosarjoja. Siis jos vakiokone. Myös esimerkiksi jos hakuun laittaa "weber", löytyy kaikenlaista iltalukemista, myös faq kannattaa lukea.

Webereitä ja solexeja löytyy muutamasta kympistä, toiselle tonnille. Kuten rälläköitäkin. Kulutukset pyörinee jokusesta litrasta useisiin kymmeniin litroihin käytöstä ja kaikesta muusta riippuen. Tehotkin josatin kymmenistä hevosista satoihin. Sopivuus ihan kuten yllä tuossa rälläkässäkin.

Olisikohan aihetta tarkentaa hieman kysymystä? :roll: Sitä mä vaan...

Edit: niin kyllä musta jotain tulee, en tosin tiedä mitä, mut ihan varmasti jotain. Toisinaan ei tule kuin sanomista tosin :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja säätänä »

joo on tullu luettua tuota weber kamaa hakua käyttäen:)
tässä kyselen sitä vain että kumpi kampe olis parempi solex vai weber?
ite olisin miettiny tuommosta veeperin 32/36 dgr. onko liian iso 1300S:sään??? vai olisiko joku toinen kaasari soveliaampi tuohon?
asennuksiltaan ja muutenki? siitä on kansi laskettu ja imu kohdistettu nyt ja vielä peltisatsikin löytyy...
Stefa kirjoitti:Jos sulla löytyy molemmat kaasarit, laita parempikuntoinen. Tai mieluiten huolla se mikä on, esim. free technics myy noihin hyvin varaosia, myös ulkomaidenkävijöiltä löytynee huoltosarjoja. Siis jos vakiokone. Myös esimerkiksi jos hakuun laittaa "weber", löytyy kaikenlaista iltalukemista, myös faq kannattaa lukea.

Webereitä ja solexeja löytyy muutamasta kympistä, toiselle tonnille. Kuten rälläköitäkin. Kulutukset pyörinee jokusesta litrasta useisiin kymmeniin litroihin käytöstä ja kaikesta muusta riippuen. Tehotkin josatin kymmenistä hevosista satoihin. Sopivuus ihan kuten yllä tuossa rälläkässäkin.

Olisikohan aihetta tarkentaa hieman kysymystä? :roll: Sitä mä vaan...

Edit: niin kyllä musta jotain tulee, en tosin tiedä mitä, mut ihan varmasti jotain. Toisinaan ei tule kuin sanomista tosin :roll:
laaborghin on paras
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mä ostaisin weberin :) en tiiä muuten vaa ja kai ne ihan hyviä kuulemma on
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei se 32/36 DGV mikään iso ole tollaiseen kevyesti piristettyyn koneeseen. Suuttimia vaihtamalla sen saa sovitettua aika moneen koneeseen.

Lue mun kokemuksia ko. värkistä Kokemuksista ja sitä rataa. En ole vielä katunut Weberin ostoa, sen verran rajusti muuttaa koneen luonnetta ja käyttäytymistä :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja säätänä »

joo kyllä tuntuu olevan hyvä kampe!! 8)
mikäs laaborghin se sulla on, ja minkä kokoset suuttimet on kassussa?
tiedätkä yhtään hintaa uutena?
Jokari kirjoitti:No ei se 32/36 DGV mikään iso ole tollaiseen kevyesti piristettyyn koneeseen. Suuttimia vaihtamalla sen saa sovitettua aika moneen koneeseen.

Lue mun kokemuksia ko. värkistä Kokemuksista ja sitä rataa. En ole vielä katunut Weberin ostoa, sen verran rajusti muuttaa koneen luonnetta ja käyttäytymistä :D
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada on ihan vakio 1500cc, hieman hengittävämpi (lue äänekkäämpi) putki, kärjetön sytkä ja siinähän se.

Uutena saa esim Freetechnicsiltä, hinta vaan 320€. Itse löysin säkällä hyvin vähän ajetun järkevään hintaan. Onhan noita käytettynäkin aika hyvin liikkeellä, kunto voi sitten olla mitä tahansa. Mutta korjaussarjallahan pääsee aika pitkälle, jos vaan ei ole esim. läppäakselit väljät tms.

Mulla ei oo nyt kaasarin lippusta lappusta täälä joten en muista ilmasuuttimia tarkkaan. Kaasari on kuitenkin tarkotettu 2.0 Asconaan/Mantaan/Recordiin.

1 kurkku 2 kurkku

Polttoaine 145 115

Ilma jotain 160-170, 2 vähän pienempi

Tyhjäkäynti 45 50

Alkuun kyllä arvelutti toi pienehkö bensasuutin kakkosella, mut ei ole kyllä kulkupuolessa kovin paljon moitittavaa. Ainakin jos vanhaan kaasariin vertaa :D Kulutukseksi näyttäs tulevan n. 10,4L/100km, siinä on jonkin verran tiputusta tohon orkkiskaasariin verrattuna. Tosin hanaa on tullut annettua aika reilusti joten ei se kyllä älyttömästi kuluta. Vähän timmimmällä koneella pääsisi varmasti alle kympin, toi nykyinen pata on aika finaalissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja säätänä »

kiinni veti!! 8)


osaisitko yhtään heittää suuttimien lukemia 1300:sään?
siinä on peltisatsi laskettu kansi ja kohdistettu imu kanteen????

Jokari kirjoitti:Lada on ihan vakio 1500cc, hieman hengittävämpi (lue äänekkäämpi) putki, kärjetön sytkä ja siinähän se.

Uutena saa esim Freetechnicsiltä, hinta vaan 320€. Itse löysin säkällä hyvin vähän ajetun järkevään hintaan. Onhan noita käytettynäkin aika hyvin liikkeellä, kunto voi sitten olla mitä tahansa. Mutta korjaussarjallahan pääsee aika pitkälle, jos vaan ei ole esim. läppäakselit väljät tms.

Mulla ei oo nyt kaasarin lippusta lappusta täälä joten en muista ilmasuuttimia tarkkaan. Kaasari on kuitenkin tarkotettu 2.0 Asconaan/Mantaan/Recordiin.

1 kurkku 2 kurkku

Polttoaine 145 115

Ilma jotain 160-170, 2 vähän pienempi

Tyhjäkäynti 45 50

Alkuun kyllä arvelutti toi pienehkö bensasuutin kakkosella, mut ei ole kyllä kulkupuolessa kovin paljon moitittavaa. Ainakin jos vanhaan kaasariin vertaa :D Kulutukseksi näyttäs tulevan n. 10,4L/100km, siinä on jonkin verran tiputusta tohon orkkiskaasariin verrattuna. Tosin hanaa on tullut annettua aika reilusti joten ei se kyllä älyttömästi kuluta. Vähän timmimmällä koneella pääsisi varmasti alle kympin, toi nykyinen pata on aika finaalissa.
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Minen paljoa ymmärrä kaasareiden saati suuttimien päälle. Joku viisaampi vois heitellä jotain hyviä lähtökohtia.

Löysin ton Weberin lapun ja ilmasuuttimet on 1: 155, 2: 110. Tänään tetsasin piruuttani ton 45:sen tyhjäkäyntisuuttimen tilalle 60:sta. Johan rupes kulkemaan herkästi ja kaasuun vastaavuus parani huomattavasti. Aika reippaasti vaan rötäs paikaltaan lähdössä, joten täytyy hommata 50:nen suutin tilalle, josko sillä poistuis tuo pintakaasulla nyhtäminen. Kuuskymppisellä ei nyhtänyt yhtään. Webereissä toi ykkösen tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa yllättävän pitkälle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja säätänä »

kiinni veti!! pitääpä kysellä joltakin joka osaisi sanoa suurin piirtein mitkä suuttimet pelaa

Jokari kirjoitti:Minen paljoa ymmärrä kaasareiden saati suuttimien päälle. Joku viisaampi vois heitellä jotain hyviä lähtökohtia.

Löysin ton Weberin lapun ja ilmasuuttimet on 1: 155, 2: 110. Tänään tetsasin piruuttani ton 45:sen tyhjäkäyntisuuttimen tilalle 60:sta. Johan rupes kulkemaan herkästi ja kaasuun vastaavuus parani huomattavasti. Aika reippaasti vaan rötäs paikaltaan lähdössä, joten täytyy hommata 50:nen suutin tilalle, josko sillä poistuis tuo pintakaasulla nyhtäminen. Kuuskymppisellä ei nyhtänyt yhtään. Webereissä toi ykkösen tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa yllättävän pitkälle...
:P
laaborghin on paras
Vastaa Viestiin