hyviä ja huonoja puolia?
hintaa?
sopiiko heittämällä kiinni?
pensan kulutus?
tehot?
kiitoksia etukäteen vastanneille

Oleellisinta rälläköinnissä on, että muistetaan käyttää laikkasuojusta, sitä siis ei saa poistaa. Toinen tärkeä asia ovat suojalasit sekä kuulosuojaimet.säätänä kirjoitti:eli kumpi kannattas laitaa remmirälläkkään?
keskuudessamme on nero!!Stefa kirjoitti:Oleellisinta rälläköinnissä on, että muistetaan käyttää laikkasuojusta, sitä siis ei saa poistaa. Toinen tärkeä asia ovat suojalasit sekä kuulosuojaimet.
Pienemmät rälläkät käyvät paremmin pieniin hommiin ja ahtaisiin tiloihin, isommat suurempiin töihin. Halvimmillaan rälläköitä saa noin kympillä, kalliimmat helposti useissa satasissa. Rippuu käyttäjän käsistä sopiiko rälläkkä niihin. Toisilla käy ihan luonnostaan, toiset vaativat jonkin verran ohjeistusta ja harjoittelua, joillekkin se ei istu sitten millään vaikka mitä tekisi.
Bensaa kuluttuvat vain todella isot laikkaleikkurit, tosin näitä käyttää yleensä vain palokunta. Muistuttavat hieman moottorisahaa, paitsi että laipan tilalla on laikka.
Tehot ovat yleensä jossain 500W:sta ylöspäin parin kilowatin päälle, bensaleikkureissa useampiakin kilowatteja.
Eipä kestä
Stefa kirjoitti:Jos sulla löytyy molemmat kaasarit, laita parempikuntoinen. Tai mieluiten huolla se mikä on, esim. free technics myy noihin hyvin varaosia, myös ulkomaidenkävijöiltä löytynee huoltosarjoja. Siis jos vakiokone. Myös esimerkiksi jos hakuun laittaa "weber", löytyy kaikenlaista iltalukemista, myös faq kannattaa lukea.
Webereitä ja solexeja löytyy muutamasta kympistä, toiselle tonnille. Kuten rälläköitäkin. Kulutukset pyörinee jokusesta litrasta useisiin kymmeniin litroihin käytöstä ja kaikesta muusta riippuen. Tehotkin josatin kymmenistä hevosista satoihin. Sopivuus ihan kuten yllä tuossa rälläkässäkin.
Olisikohan aihetta tarkentaa hieman kysymystä?Sitä mä vaan...
Edit: niin kyllä musta jotain tulee, en tosin tiedä mitä, mut ihan varmasti jotain. Toisinaan ei tule kuin sanomista tosin
Jokari kirjoitti:No ei se 32/36 DGV mikään iso ole tollaiseen kevyesti piristettyyn koneeseen. Suuttimia vaihtamalla sen saa sovitettua aika moneen koneeseen.
Lue mun kokemuksia ko. värkistä Kokemuksista ja sitä rataa. En ole vielä katunut Weberin ostoa, sen verran rajusti muuttaa koneen luonnetta ja käyttäytymistä
Jokari kirjoitti:Lada on ihan vakio 1500cc, hieman hengittävämpi (lue äänekkäämpi) putki, kärjetön sytkä ja siinähän se.
Uutena saa esim Freetechnicsiltä, hinta vaan 320€. Itse löysin säkällä hyvin vähän ajetun järkevään hintaan. Onhan noita käytettynäkin aika hyvin liikkeellä, kunto voi sitten olla mitä tahansa. Mutta korjaussarjallahan pääsee aika pitkälle, jos vaan ei ole esim. läppäakselit väljät tms.
Mulla ei oo nyt kaasarin lippusta lappusta täälä joten en muista ilmasuuttimia tarkkaan. Kaasari on kuitenkin tarkotettu 2.0 Asconaan/Mantaan/Recordiin.
1 kurkku 2 kurkku
Polttoaine 145 115
Ilma jotain 160-170, 2 vähän pienempi
Tyhjäkäynti 45 50
Alkuun kyllä arvelutti toi pienehkö bensasuutin kakkosella, mut ei ole kyllä kulkupuolessa kovin paljon moitittavaa. Ainakin jos vanhaan kaasariin vertaaKulutukseksi näyttäs tulevan n. 10,4L/100km, siinä on jonkin verran tiputusta tohon orkkiskaasariin verrattuna. Tosin hanaa on tullut annettua aika reilusti joten ei se kyllä älyttömästi kuluta. Vähän timmimmällä koneella pääsisi varmasti alle kympin, toi nykyinen pata on aika finaalissa.
Jokari kirjoitti:Minen paljoa ymmärrä kaasareiden saati suuttimien päälle. Joku viisaampi vois heitellä jotain hyviä lähtökohtia.
Löysin ton Weberin lapun ja ilmasuuttimet on 1: 155, 2: 110. Tänään tetsasin piruuttani ton 45:sen tyhjäkäyntisuuttimen tilalle 60:sta. Johan rupes kulkemaan herkästi ja kaasuun vastaavuus parani huomattavasti. Aika reippaasti vaan rötäs paikaltaan lähdössä, joten täytyy hommata 50:nen suutin tilalle, josko sillä poistuis tuo pintakaasulla nyhtäminen. Kuuskymppisellä ei nyhtänyt yhtään. Webereissä toi ykkösen tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa yllättävän pitkälle...