Daaz tyhjäkäyntipiiri

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Daaz tyhjäkäyntipiiri

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Missäs sijaitsee Daaz kaasarissa tyhjäkäyntipiirin suutin?
Saa muuten tarjota vanhaa 1500/1600 kaasaria, oon niin kypsä tohon alipainetoimiseen. En tykkää että auto lisää/vähentää kaasua ominpäiten. :evil:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Muuten

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ennenkuin pahemmin alat poraamaan suuttimia niin säädä nokka kohdalleen. Vaikuttaa melko varmasti tuohon alapään laihalla käyntiin. Nyt sinne jää varmaan palanutta seosta paljon ja ei tule paljon uutta kakkua tilalle niin on sekasin sen takia? Yleensä mitä ollaan nokkaakin vaihdettu vakiokoneeseen niin ei alapään suuttimille oltarvinnut tehdä mitään, vain pääsuuttimia isommiksi... Paljon...

Oletko muuten varma ettei jäänyt ilmavuotoa imusarjaan? (starttipilottia...)
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Muuten

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jankos kirjoitti: Oletko muuten varma ettei jäänyt ilmavuotoa imusarjaan? (starttipilottia...)
Melko varma, koska kun sen ryypyn vetää, niin käy ihan tasaiseen tuhatta kierrosta.

Jakoa ei saa nyt paremmin kohdalleen, ennen kuin teettää jossakin säädettävän nokkapyörän. Sen ei kyllä pitäisi olla mitenkään hirveästi myöhäsellä.

Minkäs verran noita pääsuuttimia on yleensä tarvinnut isontaa, vitosen vai kympin, vai peräti enemmän? Onko molempia suurennettu, vaiko vaan ykköskurkun?
Kokeilemallahan tuo sitten selviää, mutta ajattelin vaan jotain suuntaa-antavaa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

suuttimet

Viesti Kirjoittaja Jankos »

1,5 koneeseen johon vaihdettiin varmaan melko samanlainen nokka kun sullakin nyt on niin pääsuuttimet porattiin 1,60 mm poralla kokeiltiin 1,70mm ja molemmilla oli melko hyvä. En tiedä enää kummat siellä on, mutta aikalailla ne on suuremmat kuin vakiot.

Koita saada säädettävä nokkapyörä vaikka lainaan jostakin ja sillä säätää sitten kohdalleen ja kun on kohdallaan niin pois paikaltaan alkuperäisen päälle ja kohdistaa hampaat ja sitten pylväsporakoneella uusi reikä... Näin ei tarvii pitää säädettävää pyörää paikallaan...
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Porasin tossa suuttimet seuraavasti:

Ykköskurkku 112 :arrow: 120
Kakkoskurkku 150 :arrow: 160

Pari rapulakaljaa nauttineena en vielä päässyt testaamaan ajossa, mutta kaasuun vastaa kivasti.
Tyhjäkäyntikin löytyi ihan ruuveja kierittelemällä.
Tästähän voi tulla ihan kiva laitos ihan tälläkin venttiilinajoituksella.

Kun silloin nokkaa hain Virtaselta, niin hän mietti, että paljonko ajoitus jää myöhäiselle kannen laskun ja nokkapukin laskun + kulunut nokkaketju jälkeen, ja oli sitä mieltä, että se ajoitus saattaa ihan toimia. Alavääntö siinä voi kärsiä, mutta minä tykkään kierroskoneista. Kai sitä alavääntöä kuitenkin vakion verran on, niin pärjää maastossakin, sen vähän mitä itse maastossa ajan (tai mistäs sen tietää jos oikein innostuu).

Lambda-mittaria en viitsi tähän värkkiin alkaa laitella, se on tällä hetkellä moottoripyörässä. Kaipa saan seokset kohdilleen käytöstä ja tulppia tarkkailemalla.

Tyhjäkäynnin säätöön mulla on Colortune tulppa, jos ei luota omaan korvaansa. Sitä tosin käytetään sitten vasta kun haetaan katsastussäätöjä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin