1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Perustetaas näillekin nyt oma aihe, kun kesä lähestyy ja projektit etenee..

Tänään tuli otettua Combista ekat savut tänävuonna, johan se on tossa puoli vuotta seissytkin.
Rahtasin akun paikalleen, jonka jälkeen taistelin akunkenkien kanssa pienen tovin.
Bensaa suoraan kaasariin, jonka jälkeen ryyppy päälle ja laakista käymään!
Kuuluisaa Lada laatua? :lol:
Melkonen nokipilvi täytti tianoon, pakoputken alle jäi vain musta pläntti :)
Tyhjäkäyntiä ei meinannut ensin käydä, jotain häikkää on kun ei tunnu bensaa saavan, pitänee tuo kaasari jossain välissä tarkastaa..

Olipas taas mukava pitkästä aikaa kuunnella takapotkun hörskötystä, on noi vaan semmosia vehkeitä,
kun yhden hankkii niin irti ei enää pääse :D
Suht tuoreita kuviakin löytyy tuolta Latagalleriasta, jos nyt jotakuta sattuu noi meikäläisen projektit kiinnostaa... :roll:

Että semmosta täältäpäin, saa nähdä millon kolmas Lada muuttaa pihapiiriin..

Tässä nyt vielä linkki tonne galleriaan :o
Viimeksi muokannut Lada-Mies, 15.4.2008 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Komea ollut combi ainakin viimekesänä, puunattavaksi vain :)

Tuommosen kun joskus sais itelleenkin, alkavat olla harvassa. Pitää tyytyä sedaniin, tosin alkaa hyväkuntoiset sedani nappiksetkin olla kiven alla :|
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

mikko853 kirjoitti:Komea ollut combi ainakin viimekesänä, puunattavaksi vain :)

Tuommosen kun joskus sais itelleenkin, alkavat olla harvassa. Pitää tyytyä sedaniin, tosin alkaa hyväkuntoiset sedani nappiksetkin olla kiven alla :|
Samanlainen se kesällä oli, tossa kuvassa se vaan on kuvattu märkänä.. :o
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

eipä tuo maalipinta paljon muuta tarvi kuin painepesuria ja tarpeeks jäykkää liuotinta :lol: kun pinta on kuiva niin suosittelen vetämään reilusti autoglymin "punaista" pintaan, antaa sen kuivaa ja sitten "myllytys" koneella hinkata pinta kiiltäväks.. rätillä loppu puhdistus ja sitten autoglymin "kulta" vaha päälle purkin takana olevan ohjeen mukaan! Niin saat kiiltävän pinnan joka hylkii aika tehokkaasti kuvassa olevasta kuusesta tippuvaa pihkaa yms.. näin minä tekisin 8) suosittelelen :!:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä täytyy noita Autoglymin tuotteita kehua maasta taivaasiin. Maksaahan nuo lähes pienen omaisuuden, mutta esim. pesuainetta tarvii korkillisen ämpärilliseen ja tulee varmasti puhdasta. Vahoissa taasen punainen toimii hyvällä maalipinnalla rätilläkin ja vielä kun löy kultaisen päälle, auton kiilto kilpailee auringon kanssa kiillossa. Nappiksessa käytän vain näitä, käyttöauto ainakin toistaiseksi saa tyytyä pesun suhteen mitä veli venäläisellä on, vahauksessa taasen tyydytään vain Autoglymin tuotteisiin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Peräremontti alkoi..

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Tänään alotettiin Combin peräremontti.
Perä huusi ja rymisi kun viimeistä päivää, kun haettiin auto viime kesänä kaupungista.

No ei muutakuin auto pukeille, ja renkaat pois.
Rummut irtos ilman väkivaltaa,harvinaista :shock:
Jarrukengätkin näytti ihan käyttökelpoisilta ja jarrukilvetkin oli vielä hyvässä tehtaan maalissa.
Melkonen rohina kuului,kun pyöritti rummusta, tais siinä olla vähän klappiakin.
No ei muutakuin vetarin mutterit irti, nekin lähti ilman sen kummempaa väkivaltaa.
Eikä tarvittu edes liukuvasaraa että saatiin vetarit pois.
Perässä näkyi olevan hyvät tuoreet öljyt, öljyllä ilmeisesti yritetty "korjata" perää. :roll:
No lopulta kun saatiin vielä kardaanin mutterikin auki (oli muuten vähän jumissa) niin sieltähän se murikka sitten irtos..
Tarkempi silmäys perään, osoittikin rattaat ihan hyväkuntoisiksi, rohinan auheuttajaksi paljastui väljät laakerit.
eipä me sille muuta jaksettu enää tänään tehdä, tonne se jäi takapyörät ilmaan pukkien päälle pihalle.

Nyt on sitten 4.1 perä hakusessa, aateltiin että hullun hommaa ruveta niitä laakereita vaihtamaan,kun helpommallakin pääsee :lol: :D
Olisko Arpatilla ylimääräsiä 4.1 periä nurkissa :?:

Että semmosta täältäpäin, laitan huomenna kuvia galleriaan, nyt ei jaksa enää ruveta siirteleen. :)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Jokunen kuva lisätty tänne

Tulipa sitten levytilakin galleriasta täyteen.. :roll:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Jaa, taidetaan sittenkin vaihtaa laakerit,kun on perä jo purettuna tallissa.
Oli siellä pari laakeria mitkä rouskutteli aika mukavasti, ilmeisesti ajettu jossain välissä ilman öljyjä,kun osa laakereista oli vähän mustia.
Hampaat oli hyvät,ei lohkeamia tai mitään muutakaan ylimääräistä. :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Laakerit+stefa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Noniin, viikonlopun aikana tuli viimein hommattua laakerit ja stefa perään, kiitokset näistä Vazilille ja Lada-Jussille.. :D
Jospa ensiviikolla saisi perän taas kasaan :)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Korjailinpa huvikseni Combin takaoven ikkunannostimen.
Joku edellisistä omistajista oli tuunannut oven sisään puupalikan, notta ikkuna pysyy ylhäällä. Vikaa tarkemmin tutkiessani huomasin, ettei vaijeri ollut edes poikki, vaan se oli lähtenyt vain radaltaan.
Hyvä ettei ollut poikki, ei olis varastosta löytynytkään orggisvaijeria. :)
Vähän pitää meteliä vaijeri, kun veivaa ikkunaa, olis varmaan kannattanu vähän jotain voiteluainetta laittaa siihen vaijeriin, mutta toisaalta sama se, kun tuskin siellä takana harvemmin kukaan matkustaa.. :D

Huomenna ajattelin selvitellä, miksi pissapojat ei sylje vettä lasille.
Vielä kun saa 4.1 perän ja paikkaa pari reikää pyöränkotelosta, niin sen voisikin katsastaa ja heinäkuussa Neukkumasinisteihin. :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Noniin nyt on sitten uusi käytetty perä(4.1) ostettu, ja vähän muitakin osia mitä Combista puuttui...
Kiitoksia vain eräälle harrastajalle, jolta edellä mainitut osat löytyi.
Ehkä, Combi on jo tällä viikolla pyörillään, saa nähdä.. :)

Pissapojan pumppu on kai jumissa, pitänee vähän koputella jos se siitä lähtis vielä toimimaan ilman sen kummempaa.. :roll:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Eipä ole perä vielä paikallaan, jospa huomenna... :P

Tänään tuli asennettua sukulaisen Lada 110 Hb:n stereot, joitten asentamiseen olin jo lupautunut kauan aikaa sitten..

Aloittelin jo vähän Combin takapään sisustuksen purkamista,irrottelin takapenkin ja pyöränkoteloitten muovit, ettei polteta koko autoa, kun sitä vähän hitsaillaan jossakin vaiheessa. :lol:

Ainiin sain pissapojatkin toimimaan lopulta. Vikana oli se, että pissapojan moottorin releeseen ei tullut päävirtaa, jonka syy oli taas se, että sulakerasiasta puuttui sulake nro. 16 , jossa ainakaan vanhemman nappiscombin ohjekirjan mukaan ei tarvitsisi olla sulaketta. :shock:
Onkohan sitä muutettu uudempiin nappiscombeihin vai mitä, no toisaalta ihan sama, nyt ne kuitenkin toimii. :D

Eipä täällä muuta ihmeellistä ole Vapun aikana kait tapahtunu..

Jaaniin ilmausruuveihin suihkuttelin tossa lopuksi CRC:tä, että aukenee huomenna samanlaisti kun Maxin Corveten-entisöimisohjelmassa pultit.. :lol:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Kävinpäs valkoisen Ladan herättelemässä vuoden pituisilta unilta tossa viikonloppuna. Pohjaan hakkasin kaksi(2) reikää, toinen kuskin lattiaan ja toinen takajalkatilaan, äänieristeen reunaan. äänieristeen reuna näytti olevan vain pintaruosteessa, otin ruuvimeisselin ja kopautin kärjellä niin eikös se sitten läpi mennyt. :lol:
Pyörittelin veivillä ensin konetta että öljyt lähtee liikkeelle, sitten vain kabiiniin, ryyppy päälle ja pari polkaisua ja välittömästi lähti käyntiin. :D
Startin liitos piti puhdistella, napsutti vain relettä ensiksi, kun yritti startata. Lisäksi latauksen merkkivalo paloi, pitää siihen syventyä ensi kerralla paremmin. Pitää varmaan tästä lähtien käytellä tuotakin vähän useemmin kun kerran vuodessa,tosin pitää varmaan ostaa bensaakin, kun bensamittari osoitti nollaa.

Combiinkin laitettiin tänään perä paikalleen ja jarrut ilmattiin, eipä siitä mitään ihmeellistä kerrottavaa ole. Enää käsijarrun säätö, peräöljyjen valuttaminen ja tosiaan ne pari paikkaa sinne pyöränkoteloon. Siinä kai suurimmat esteet leiman saantiin.

Varaudu RTJN soitan tai laitan yv:tä tässä jossakin välissä, noista peltiosista :wink:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Eilen valuteltiin tuoreet öljyt perään ja kyllähän se selvästi on hiljaisempi, mitä edellisellä perällä. :D

Tänään tutkittiin combin tyhjäkäyntiä, kun se vähän seilaili ja lisäksi combi käynnistyi huonosti..
Kohokammiossa ja suuttimissa oli roskia, näitten putsaaminen auttoi jo vähän, lisäksi vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo.
Käynnistyvyys parani, mutta seilaus jäi..
No sitten siirryttiin virranjakajaan, otettiin kaapista uusi (!) kondensaattori ja vaihdettiin vanhan tilalle, vähän käynti tuolla parani.
No sitten päätettiin koittaa toisella virranjakajan kannella, kaapista kävin hakemassa aidon Venäläisen kannen, ja johan rupesi toimimaan jo aika hyvin.. vielä se vähän seilailee, mutta ei läheskään niin paljon mitä ennen. Luultavasti seilaus loppuu, kun vaihdetaan tulpat, kahdesta tulpasta oli posliinit hajalla, lisäksi ne oli aivan mustia. :lol:

Eipä tänne taas kummempaa, enää käsijarrun säätö ja hitsaukset ja sitten se on kait valmis leimalle.. :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Lada 1200 vm. 1981

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Dodiin, tässä ollaan kohta pari viikkoa vietetty kesälomaa enkä ole tänä aikana koneelle päässyt.Tänään käytiin hakemassa uusi raato naapurikunnasta. Kyseessä on 2101-02 vuosimallia 1981, niille jotka eivät osaa tyyppinumeroita kerron, että kyseessä on 1200 variaatio -02 eli siis 1200 jota on ehostettu 1300 mallin varusteilla (puujäljitelmä kojelaudassa yms.) Kuvia saatte huomenna ehkä, auto on suht orggis, lievä projekti (lievä ja lievä :lol: ) Auto(tai siis Lada) oli seissyt jokusen vuoden ulkona joten sammaltakin on vähän siellä täällä..Dollylla käytiin hakemassa, oli kuulemma ensimmäinen ja viiminen kerta kun isukki ajaa Dolly perässä.Yksi kuormaliina oli vähän huono ja petti heti lähdössä ja toinen rengas putosi Dollyn päältä, mitään aineellista vahinkoa ei kuitenkaan tullut. :D
Huomenna lisää juttua, nyt on vähän väsy ja pitää mennä syömään..
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Vastaa Viestiin