Sivu 1/2
1700i
Lähetetty: 15.3.2007 10:28
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ladojen maailma on mutkikas, mut mahollisuuksii täynnä. Täytyy näköjää kaivaa kaikki mahdolliset kivenkolot ja mahottomat mutaikot muutaman hassun osan takii.
Lähetetty: 15.3.2007 11:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lähetetty: 15.3.2007 14:01
Kirjoittaja Jokari
Siis toi 22€/kpl puolista kuulostaa ilmaiselta. Onkohan siinä käynyt joku kämmi
Sytkänohjausyksikköä ja puolia saa tosiaan AC Delcolta, siitä on on ollut juttua tasan kerran, tuotenumerot löytyy myös -->
*KLIK*
Täytyykin kysellä US-Partsilta, mitä nuo hilppeet kustantavat. Noita näyttää kuitenkin olevan aika monessa jenkissä, joten saatavuus ei pitäisi olla ongelma.
Itsehän ostin Mobiliasta koko sytkähässäkän (puolat+sytkäboksi+pohjalevy) kahdellakympillä. Pitäisi olla toimivasta autosta purettu. Siinä oli hinta kohdallaan
Eihän nuo puolat sillä tavalla mitenkään eroa tavallisista puolista, joten kyllä niistä jotain arvoja pitäisi saada irti yleismittarilla. Tosin ei sillä näe sitä lyökö se läpi jostain tjtn, mutta kyllä sillä jotain saa selvitettyä.
Täytyy vaan toivoa että alkuperäiset kestävät...pirullisia noi 1700i:n sytkäongelmat.
Us-parts ei tiänny mitää
Lähetetty: 15.3.2007 15:17
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Meikäl ol just se ongelma, et kukaa ei tiänny mitää. US-parts naureskeli minut helvettii linjoilt ku kyselin Ladajuttui. Ne ohjas minut kysyy jostaa Metroautost. No siäl oltii kans iha ympyräiseen p-reikään, ei herranjestas meillä! AD Delcon ne tiäs, mut ei mitää moisist kamoist, vaik mul oli jotaa tuatenumeron tynkääki. Myä oltii siis alus ihan hukas kaikkien Suamenkorttien suhteen ja siks miä suuntasin katseen sinne Venäjälle. Ei myä kai Sergillekää osattu selittää mitä haettii ku se keksi nii hirvittävän hinnan. Jo kommunikaatio o erittäin vaikeaa, varsinkin piänryhmien marginaalimuuttajien keskuudessa, kuten VeliPuolikuussa kerrottiin.

Lähetetty: 15.3.2007 21:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
taitaa mennä vähän offtopic, mutta katoimpa itsekin tuota 1700i kaaviota ja ekalla sivulla on tosiaan eritelty kaaviossa sytytysmoduuli ja puolat, tuosta kun on ollut vähän epäilystä ja edelleenkään en väittäisi tuota sytytysmoduulia miksikään ohjainlaitteeksi vaan virta kulkee sen kautta puolille, kun puolissa ei ole omia liittimiä, sinänsä fixua, että jos osia vaan saa niin voinee puolaparista vain toisen vaihtaa jos vika sen edellyttää. Mutta varaosakataloogin ja venäläisten kaavioiden mukaan nuo puolat ja sytytysmoduuli ovat yksi osakokonaisuus.
Lähetetty: 15.3.2007 22:29
Kirjoittaja Jokari
Usko nyt Jusa että se on ohjainlaite. Sen tajuamiseen ei tartte edes ymmärtää mitään sähkötekniikasta, pelkkä maalaisjärki riittää. Varsinkin kun katsoo juuri tuota kyseistä 1700i:n kytkentäkaaviota. Se ei siis tosiaankaan ole mikään pelkkä virran kulkuväylä.
Lähetetty: 16.3.2007 7:47
Kirjoittaja pressa
Lada-Jussi kirjoitti:t edelleenkään en väittäisi tuota sytytysmoduulia miksikään ohjainlaitteeksi vaan virta kulkee sen kautta puolille, kun puolissa ei ole omia liittimiä.
minä en väitä afr-boksia axteekin ohjaimeksi, vaan virta kulkee sen läpi koska solenoideissa on erilaiset liittimet etteivät sovi suoraan hi hi
Hyvä ku on kommentointii
Lähetetty: 16.3.2007 8:16
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kertokaas mulle mikä tää Axteek on. Meikä on vast kasvuikäin Ladailija, mut silti melko kiinnostunu.

Lähetetty: 16.3.2007 9:12
Kirjoittaja Mara
Axteekki on malli ennen ruiskua, sähkö/lambdaohjatulla kaasuttimella ja katalysaattorilla ja on olevinaan vähäpäästöinen.
Eli siis vuosimallit 92-96 on kaikki näitä ja osa -91stäkin.
Moottoreina näissä (surullisen)kuuluisissa malleissa on 1500 ja 1600.
1700set on aina ruiskuja.
Edit: vuosmalleja ruuvattu, kiitos Lada-mies.

Lähetetty: 16.3.2007 16:06
Kirjoittaja Lada-Mies
Mara kirjoitti:Axteekki on malli ennen ruiskua, sähkö/lambdaohjatulla kaasuttimella ja katalysaattorilla ja on olevinaan vähäpäästöinen.
Eli siis vuosimallit 92-95 on kaikki näitä ja osa -91stäkin.
Moottoreina näissä (surullisen)kuuluisissa malleissa on 1500 ja 1600.
1700set on aina ruiskuja.
Pssst. 21053 myytiin Axtecilla vielä '96

No, nyt o siis käsis uus osa
Lähetetty: 17.3.2007 13:34
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pielkäähä peukkui. Meikä kertoo sit mite kävi.

Lähetetty: 17.3.2007 16:26
Kirjoittaja tramppas
Tuo sytytysmoduli näyttää olevan noiden sähkökuvien perusteella pääteaste, jossa on tehotransistorit molemmille puolapareille, ja se sisältää myös sen verran logiikkaa, että se osaa ohjata oikeata puolaparia kampiakselin asennon mukaan.
Lähetetty: 17.3.2007 20:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Joo, yks äijä puhu jonkunlaisest vahvistimest ja kai pääteaste vähä sellast tarkkottaa. Tää o ollu iha mielenkiintost selvitystyät näin kylmiltää. Onneks miä osaan kysellä ja heittäytyy tyhmäks. Se tosiaa tulkitsee jotenki kampiakselin asentoo, näi mulle kerrottii. Siäl kampiakselin pääs pyäräl o tosiaa sellaan anturi, mut en ny muista täs näkemättä tapaust, mihin siit se piuha lähtee. Luulis et joko toho modulii tai sit sinne poksii siäl repsikan jalkatilas. Eiköhä tää selvii ihan juurii myäten viäl tää systeemi.
Mistäs muuten sähkökuvat ku väittäävät ettei niit saa mistää? Delttaki väitti nii.
Lähetetty: 17.3.2007 20:22
Kirjoittaja Jokari
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:
Mistäs muuten sähkökuvat ku väittäävät ettei niit saa mistää? Delttaki väitti nii.
No paskaa ovat puhuneet, se ei oo mitenkään yllättävää
http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#007
Tosta ylhäältä löytyy 5 sivua suomeksi. Lisäksi
TÄSTÄ saa pdf-filun, joka sisältää Nivan värillisiä räjäytyskuvia. Sen sivulta 38 löytyy GM:n järjestelmän värillinen kaavio.
No, kautta profeetan parran!
Lähetetty: 17.3.2007 20:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Joha tuli tiatoo ja hianoi räjäytyskuvii. Kiitos murhast. Meikä saattaa tollasten kaa alkaa jo pärjäillä ees vähä. Onha niit tullu kirjoist kateltuu, mut en o tajunnu et Nivan pualelt niit ois etittävä. En o älynny et Nivas o samaa tekniikkaa ku 1700i. Täälhä on tosi hyvää porukkaa ku apuu tulee melki heti tai ainaki kohta. Kiitos viäl.
