1700i

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

1700i

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ladojen maailma on mutkikas, mut mahollisuuksii täynnä. Täytyy näköjää kaivaa kaikki mahdolliset kivenkolot ja mahottomat mutaikot muutaman hassun osan takii.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 29.5.2008 9:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada Infossa on joitain virallisia ohjeita http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#007
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siis toi 22€/kpl puolista kuulostaa ilmaiselta. Onkohan siinä käynyt joku kämmi :roll:

Sytkänohjausyksikköä ja puolia saa tosiaan AC Delcolta, siitä on on ollut juttua tasan kerran, tuotenumerot löytyy myös --> *KLIK*
Täytyykin kysellä US-Partsilta, mitä nuo hilppeet kustantavat. Noita näyttää kuitenkin olevan aika monessa jenkissä, joten saatavuus ei pitäisi olla ongelma.

Itsehän ostin Mobiliasta koko sytkähässäkän (puolat+sytkäboksi+pohjalevy) kahdellakympillä. Pitäisi olla toimivasta autosta purettu. Siinä oli hinta kohdallaan :lol:

Eihän nuo puolat sillä tavalla mitenkään eroa tavallisista puolista, joten kyllä niistä jotain arvoja pitäisi saada irti yleismittarilla. Tosin ei sillä näe sitä lyökö se läpi jostain tjtn, mutta kyllä sillä jotain saa selvitettyä.

Täytyy vaan toivoa että alkuperäiset kestävät...pirullisia noi 1700i:n sytkäongelmat.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Us-parts ei tiänny mitää

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Meikäl ol just se ongelma, et kukaa ei tiänny mitää. US-parts naureskeli minut helvettii linjoilt ku kyselin Ladajuttui. Ne ohjas minut kysyy jostaa Metroautost. No siäl oltii kans iha ympyräiseen p-reikään, ei herranjestas meillä! AD Delcon ne tiäs, mut ei mitää moisist kamoist, vaik mul oli jotaa tuatenumeron tynkääki. Myä oltii siis alus ihan hukas kaikkien Suamenkorttien suhteen ja siks miä suuntasin katseen sinne Venäjälle. Ei myä kai Sergillekää osattu selittää mitä haettii ku se keksi nii hirvittävän hinnan. Jo kommunikaatio o erittäin vaikeaa, varsinkin piänryhmien marginaalimuuttajien keskuudessa, kuten VeliPuolikuussa kerrottiin. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

taitaa mennä vähän offtopic, mutta katoimpa itsekin tuota 1700i kaaviota ja ekalla sivulla on tosiaan eritelty kaaviossa sytytysmoduuli ja puolat, tuosta kun on ollut vähän epäilystä ja edelleenkään en väittäisi tuota sytytysmoduulia miksikään ohjainlaitteeksi vaan virta kulkee sen kautta puolille, kun puolissa ei ole omia liittimiä, sinänsä fixua, että jos osia vaan saa niin voinee puolaparista vain toisen vaihtaa jos vika sen edellyttää. Mutta varaosakataloogin ja venäläisten kaavioiden mukaan nuo puolat ja sytytysmoduuli ovat yksi osakokonaisuus.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Usko nyt Jusa että se on ohjainlaite. Sen tajuamiseen ei tartte edes ymmärtää mitään sähkötekniikasta, pelkkä maalaisjärki riittää. Varsinkin kun katsoo juuri tuota kyseistä 1700i:n kytkentäkaaviota. Se ei siis tosiaankaan ole mikään pelkkä virran kulkuväylä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada-Jussi kirjoitti:t edelleenkään en väittäisi tuota sytytysmoduulia miksikään ohjainlaitteeksi vaan virta kulkee sen kautta puolille, kun puolissa ei ole omia liittimiä.
minä en väitä afr-boksia axteekin ohjaimeksi, vaan virta kulkee sen läpi koska solenoideissa on erilaiset liittimet etteivät sovi suoraan hi hi
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Hyvä ku on kommentointii

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kertokaas mulle mikä tää Axteek on. Meikä on vast kasvuikäin Ladailija, mut silti melko kiinnostunu. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Axteekki on malli ennen ruiskua, sähkö/lambdaohjatulla kaasuttimella ja katalysaattorilla ja on olevinaan vähäpäästöinen.
Eli siis vuosimallit 92-96 on kaikki näitä ja osa -91stäkin.

Moottoreina näissä (surullisen)kuuluisissa malleissa on 1500 ja 1600.
1700set on aina ruiskuja.

Edit: vuosmalleja ruuvattu, kiitos Lada-mies. :)
Viimeksi muokannut Mara, 16.3.2007 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Mara kirjoitti:Axteekki on malli ennen ruiskua, sähkö/lambdaohjatulla kaasuttimella ja katalysaattorilla ja on olevinaan vähäpäästöinen.
Eli siis vuosimallit 92-95 on kaikki näitä ja osa -91stäkin.

Moottoreina näissä (surullisen)kuuluisissa malleissa on 1500 ja 1600.
1700set on aina ruiskuja.
Pssst. 21053 myytiin Axtecilla vielä '96 :wink:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

No, nyt o siis käsis uus osa

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pielkäähä peukkui. Meikä kertoo sit mite kävi. :oops:
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 29.5.2008 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja tramppas »

Tuo sytytysmoduli näyttää olevan noiden sähkökuvien perusteella pääteaste, jossa on tehotransistorit molemmille puolapareille, ja se sisältää myös sen verran logiikkaa, että se osaa ohjata oikeata puolaparia kampiakselin asennon mukaan.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Joo, yks äijä puhu jonkunlaisest vahvistimest ja kai pääteaste vähä sellast tarkkottaa. Tää o ollu iha mielenkiintost selvitystyät näin kylmiltää. Onneks miä osaan kysellä ja heittäytyy tyhmäks. Se tosiaa tulkitsee jotenki kampiakselin asentoo, näi mulle kerrottii. Siäl kampiakselin pääs pyäräl o tosiaa sellaan anturi, mut en ny muista täs näkemättä tapaust, mihin siit se piuha lähtee. Luulis et joko toho modulii tai sit sinne poksii siäl repsikan jalkatilas. Eiköhä tää selvii ihan juurii myäten viäl tää systeemi. :oops:

Mistäs muuten sähkökuvat ku väittäävät ettei niit saa mistää? Delttaki väitti nii.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Mistäs muuten sähkökuvat ku väittäävät ettei niit saa mistää? Delttaki väitti nii.
No paskaa ovat puhuneet, se ei oo mitenkään yllättävää :lol:

http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#007

Tosta ylhäältä löytyy 5 sivua suomeksi. Lisäksi TÄSTÄ saa pdf-filun, joka sisältää Nivan värillisiä räjäytyskuvia. Sen sivulta 38 löytyy GM:n järjestelmän värillinen kaavio.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

No, kautta profeetan parran!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Joha tuli tiatoo ja hianoi räjäytyskuvii. Kiitos murhast. Meikä saattaa tollasten kaa alkaa jo pärjäillä ees vähä. Onha niit tullu kirjoist kateltuu, mut en o tajunnu et Nivan pualelt niit ois etittävä. En o älynny et Nivas o samaa tekniikkaa ku 1700i. Täälhä on tosi hyvää porukkaa ku apuu tulee melki heti tai ainaki kohta. Kiitos viäl. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin