
Kuulostaa utopistiselta mutta koska tuo kerran aina on jumissa niin jarruttaessa ei ne perän paineet kuitenkaan laske ts. perä on yhtä herkkä lähtemään luisuun rajussa jarrutuksessa. Oikeastaan paras ratkaisu olisi se, että tuon kertakaikkiaan saisi pelaamaan mutta taitaa olla haihattelua..
Kaikissa autoissa ei tuota ole mutta näkemissäni Ladoissa tuo on ollut. (Turha) mötikkä joka on pahassa paikassa vaihtaa ja hintaa Motossa 12 egee. Hinta ei ole paha mutta kun aina..... Ja vielä sellaisessa paikassa että on rystyset veressä kun irrottelee. En edes tiedä pelaako tuo Motonetin eteläeurooppalainen tusinaosa siten kuin on tarkoitettu eli laskeeko se oikeasti sitä perän painetta kun etupää laskee. Pitääkö se helvetin mötti kertakaikkiaan jo uutena purkaa, tehdä uusi ilman sisuskaluja siten, että mäntä liikkuu ja katsastusmies on iloinen??
Kun aina tulee sanomista vaikka kuinka uittaisi kuparitahnassa ennen asennusta. Tuollainen alumiinivaluhärveli kun tuppaa Suomen teillä jämähtämään. Viimeksi kun otin irti, niin en saanut liikkumaan edes ruuvipenkissä ja vuodessa oli siihen kuntoon mennyt! Vedin rälläkällä halki koko systeemin ja laitoin uuden tilalle. Nyt sama juttu, ei liiku säädin ei..
Taitavat kaikki katsastusmiehet tietää mikä tuo mötikkä on ja että sellainen pitäisi ainakin uudemmissa Ladoissa olla? Mutta jarrutestissähän tuosta ei näe ollenkaan mikäli se puuttuu/ei toimi eli tasaista näyttää niin etu- kuin peräpää. Myöskään normaalijarrutuksessa tuo ei haittaa.. Paniikkijarrutuksessa sellainen jämähtänyt alumiinimötti antaa vain väärän turvallisuudentunteen.
Juu, angsti on hirmuinen näin yön tunteina ilman autoa ihmetellen...