Ladan kiihdytys ongelma?!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ladan kiihdytys ongelma?!

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Terve,

Kyseessä on siis nappisilmä mihin on asetettu 1600 moottori ja 5-lovinen vaihteisto, sytkä on järjetön. Muuten moottori toimii mainioisti mutta välillä ilmenee seuraavanlaista:

Esim. tänään aamulla kun käännyin moottoritielle ja kiihdytin 100 vauhtiin. Laitoin lopuksi viitosen silmään ja sitten kun piti pintakaasulla kruisailla niin tuntui kun moottori alkaisi jarruttamaan kun painaa poljinta?? Moottori ikäänkuin tukehduttaa itsensä, kuulee oikein miten kierrokset laskee kun painaa poljinta. Ainut mikä tähän ongelmaan auttaa on se että vetää auton tien sivuun, sammuttaa moottorin ja odottaa hetken.
Tämä on ilmennyt nyt pari kolme kertaa ja tämä on aina kiihdytyksen jälkeen. Ilmiö ei kuitenkaan tule jokaisessa kiihdytyksessä. Itse kiihdytys menee ihan hyvin, mitään kummalisia ääniä, tärinöitä tai muuta vastaava ei ilmene.

Onko kellään lada asiantuntijalla jotain hajua että mikä tässä voisi olla kyse? Jos oli epäselvästi selitetty niin sanokaa, niin yritän selittää uudestaan :)

Kiitos!
VAZ-21013

Сделано в СССР
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

roskia kaasarissa... :roll:
itellä teki latukka samaa joskus,meinasi jopa hyytyä tyystin..sammutus pelasti ja kaasarin putsaus auttoi..
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Roskia kaasarissa, tuohan selittäisi ongelman juu kun ajattelee. Kun kiihdyttää niin kaasarissa alkaa viirtaamaan bensa paljon nopeammin, joten jos kohokammion pohjalla on roskaa ne pääsee liikkelle. Tukkii siitten suuttimet kun pääse niihin. Sammuttus auttaa siksi että sillon kaasarissa ei enää ole virtausta joten roskat pääsee taas pohjalle.
Tai näin minä ainakin tajuisin jutun :D Kiitoksia, pitää viikonlopun aikana putsata kaasari!
Jos löytyy muita ehdotuksia niin niitä otetaan mielellän myös vastaan. Ainiin semmoinen unohtui sanoa että moottorissa on weberin kaasutin! (ei ihme että ei toimi kunnolla kun ei ole original CCCP ;))
VAZ-21013

Сделано в СССР
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Khyl,juuri näin..älä sitten kierrä kaasarin kannesta kierteitä kun kiristät ruuvit.ja tarkasta samalla kaikki muutkin ruuvit että ovat kiinni kunnolla.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kaasarin puhdistuksella kannattaa tosiaan aloittaa. Siinähän on se DGV joten ei ole vaikeeta. Sekään ei nimittäin ihan tuore kaasari mun ymmärtääkseni ole....

Ootko muuten kattonut että se ilmanputsarin ilmanohjausvipu on siellä yläasennossa jotta se vetää ilmaa sieltä pakosarjalle menevältä letkulta? Sillä vivulla oli mun mielestä taipumus valahtaa sinne alas :roll:
Mut tuo sun ongelma ei ole kaasarin jäätämistä koska se näkyisi muuallakin kuin huntin vauhdissa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Juu imuilma tulee pakosarjalle menevältä putkelta, jotta en usko että kaasarin jäätymisestä on kyse. Ilmanlämpötilalla ei ole ollut vaikutusta jos ongelma on ilmennyt, on ollut -15 tai +2.

Juuri äsken tuossa tulin kotiin ja nyt näytti Lada vetäneen herneen nenään :D Ei edes tahtonut uudellen käynnistys auttaa kun vielä vaan nytkytti ja hyytyi. Onneksi olin jo lähellä kotia kun ilmiö alkoi. Pitää huomenna putsata kaasari ja katsoa mitä löytyy.
VAZ-21013

Сделано в СССР
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Katso ne kärjettömän sytytyksen johdot boksilta , painat ne kunnolla kiinni siihen boksiin ja katso että kumi on hyvin ... ne tuppaavat löystymään ne liitokset :o
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

markku kirjoitti:Katso ne kärjettömän sytytyksen johdot boksilta , painat ne kunnolla kiinni siihen boksiin ja katso että kumi on hyvin ... ne tuppaavat löystymään ne liitokset :o
Ja myös jakajan päästä kannattaa katsoa. Meillähän on kokemusta siitä mitä löysät liittimet aiheuttavat :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Revolver kirjoitti:Juu imuilma tulee pakosarjalle menevältä putkelta, jotta en usko että kaasarin jäätymisestä on kyse. Ilmanlämpötilalla ei ole ollut vaikutusta jos ongelma on ilmennyt, on ollut -15 tai +2.

Juuri äsken tuossa tulin kotiin ja nyt näytti Lada vetäneen herneen nenään :D Ei edes tahtonut uudellen käynnistys auttaa kun vielä vaan nytkytti ja hyytyi. Onneksi olin jo lähellä kotia kun ilmiö alkoi. Pitää huomenna putsata kaasari ja katsoa mitä löytyy.
sama vika meillä tiellä mutta korjaantui boksin liitoksen tiukkaamisella .
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

markku kirjoitti:
Revolver kirjoitti:Juu imuilma tulee pakosarjalle menevältä putkelta, jotta en usko että kaasarin jäätymisestä on kyse. Ilmanlämpötilalla ei ole ollut vaikutusta jos ongelma on ilmennyt, on ollut -15 tai +2.

Juuri äsken tuossa tulin kotiin ja nyt näytti Lada vetäneen herneen nenään :D Ei edes tahtonut uudellen käynnistys auttaa kun vielä vaan nytkytti ja hyytyi. Onneksi olin jo lähellä kotia kun ilmiö alkoi. Pitää huomenna putsata kaasari ja katsoa mitä löytyy.
sama vika meillä tiellä mutta korjaantui boksin liitoksen tiukkaamisella .
Taisi myös johtua osittain siitä että mä olin unohtanu laittaa sen kumitötterön paikalleen ja se veti kosteutta sinne sisälle :oops:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Joo,o koitas Jokari muistaa että kumia kannattaa käyttää ja se on asennettava huolellisesti paikoilleen :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Noniin, eilen sitten tarkistin järjettömän sytkän liitokset. Ne oli kaikki kunnossa, hyvä niin.
Sitten räjäytin kaasarin ja sieltähän se vika löytyi :) Vähän jotain moskaa sieltä löytyi ja kun vähän puhalteli ja huuhteli niin tuli vielä vähän lisää pois. Simppeli peli tuo weberi puhdistaa. Aikani siinä puhdistelin ja rassasin ja laitoin takas kasaan. Ja ainakaan eilesten ajojen jälkeen ei tullut mitään hyytymisongelmia!! Joten luultavasti siinä se vika piileskeli, jess.
Ja tottakai kun pesin ladan sitten eilen oikein hyvin niin satoi illalla lunta ja piti ajaa suolasohjossa kotiin, niin nyt se taas on likainen :evil: Mutta kevät tulee kovaa vauhtia niin kohta otetaan vahat esiin ja laitetaan pikku Lada elämänsä loistoon :D

Kiitos kaikille vinkeistä!
VAZ-21013

Сделано в СССР
Vastaa Viestiin