Sivu 1/1
päästöt perssiillään
Lähetetty: 7.3.2007 18:14
Kirjoittaja raisu
Ostin -93 2105 ladan ja käytin sen leimalla. ihan ehta peli muuten mutta hyvin väänty leimamiehen ilme kun koitti päästötestin aika.
arvot tyhjäkäynnillä
CO:2,07, CO2:13,0, HC ppm:238, O2:0,45
...ja kierroksilla
CO:3,06, CO2:13,1, HC ppm:159, O2:0,10
lambda: 0,197
jotenkas riittäisiköhän pelkkä kaasarin säädättäminen vai olisko syytä vaihtaa samantien katti ja lambda?!? ja mistäköhän voisi nuita osia voisi kysellä, motonetissä oli ainakin lambda+KAT, mutta mahtaako olla kuinka toimivia...
jos jollain on kokemuksia niin neuvoja otetaan vastaan, itse en ole ennen päästöjen kanssa leikkinyt enkä noista arvoista oikein mitään ymmärrä, on ollut sen verran vanhaa kalustoa
Lähetetty: 7.3.2007 18:19
Kirjoittaja Jaakkima
Eli kyseessä Axtec eli kaasarikatti. Katso Usein kysytyistä kysymyksistä kohta axtec kaasutin ongelmat. Haulla löytyy myös paljon tietoa. Ongelmana vain että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Lähetetty: 7.3.2007 22:07
Kirjoittaja jta
Tuo lambda arvo nyt vähän vain jää ihmetyttään... Häätyy olla tuon arvon mukaan jo sika rikkaalla... Normi arvo kun pyörii kuitenkin siinä vähän 1,0 molemmin puolin.
Lähetetty: 8.3.2007 8:19
Kirjoittaja peke99
kaverilla on tollanen 1500nen larski, muistaakseni mallia -95. Siinä oli päästöt kans reippaasti korkealla. Vaihtoi uuden ohjainboxin niin vika korjaantui sillä.
Lähetetty: 8.3.2007 17:31
Kirjoittaja raisu
mistähän noita osia saisi hommattua?
Lähetetty: 8.3.2007 17:36
Kirjoittaja raisu
...tosiaan oli käyny näppäilyvirhe. se lambdan arvo olikin 0,917, eli siinä ei sitten pitäisi vikaa olla kenties.
Lähetetty: 8.3.2007 19:42
Kirjoittaja jta
raisu kirjoitti:...tosiaan oli käyny näppäilyvirhe. se lambdan arvo olikin 0,917, eli siinä ei sitten pitäisi vikaa olla kenties.
Tuo kuulostaa jo paremmalta.

Mutta tosiaan rikkallahan se on jo tuonkin arvon puolesta. Eli kannattaa tosiaan nuo ohjeet tuolta usein kysytyistä lukee. Siellä on aika kattavat ohjeet kuitenkin tuohon axtecin korjaukseen.
Lähetetty: 8.3.2007 20:26
Kirjoittaja raisu
kävin taas vähän pähkäilemässä, avasin ilmanputsarin kannen ja huomasin että kaasarista puuttuu kokonaan yksi niistä neljästä kiinnityspultista (ilmeisesti). lisäksi se tiputtaa bensaa konehuoneeseen jonkin verran. riittääkö liimatiiviste tiivistämään jos otan kaasarin irti ja laitan ainakin kunnolla kiinni vai tarvitseeko hommata oikea tiiviste?
Lähetetty: 10.3.2007 14:56
Kirjoittaja raisu
kävin taas tutkimassa, bensavuoto johtui toisen solenoidiventtiilin löystymisestä kuten ukk:sakin sanotaan. täytyy käydä ma säädättämässä kaasari vielä josko siihen ei muuta tarttis tehä kun ei näyttänyt ainakaan päällipuolin olevan ukk:ssa mainittuja oireita.
Lähetetty: 10.3.2007 18:11
Kirjoittaja RTJN65
Voipi olla että solenoidin löystyminen ton aiheuttaa. Jos muuten käy hyvin ja tasaisesti niin tarjoa uudelleen leimalle (tai käy jossakin mittauttamassa ekaksi päästöt).