päästöt perssiillään

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
raisu

päästöt perssiillään

Viesti Kirjoittaja raisu »

Ostin -93 2105 ladan ja käytin sen leimalla. ihan ehta peli muuten mutta hyvin väänty leimamiehen ilme kun koitti päästötestin aika.

arvot tyhjäkäynnillä
CO:2,07, CO2:13,0, HC ppm:238, O2:0,45

...ja kierroksilla
CO:3,06, CO2:13,1, HC ppm:159, O2:0,10


lambda: 0,197

jotenkas riittäisiköhän pelkkä kaasarin säädättäminen vai olisko syytä vaihtaa samantien katti ja lambda?!? ja mistäköhän voisi nuita osia voisi kysellä, motonetissä oli ainakin lambda+KAT, mutta mahtaako olla kuinka toimivia...

jos jollain on kokemuksia niin neuvoja otetaan vastaan, itse en ole ennen päästöjen kanssa leikkinyt enkä noista arvoista oikein mitään ymmärrä, on ollut sen verran vanhaa kalustoa
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eli kyseessä Axtec eli kaasarikatti. Katso Usein kysytyistä kysymyksistä kohta axtec kaasutin ongelmat. Haulla löytyy myös paljon tietoa. Ongelmana vain että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo lambda arvo nyt vähän vain jää ihmetyttään... Häätyy olla tuon arvon mukaan jo sika rikkaalla... Normi arvo kun pyörii kuitenkin siinä vähän 1,0 molemmin puolin.
peke99

Viesti Kirjoittaja peke99 »

kaverilla on tollanen 1500nen larski, muistaakseni mallia -95. Siinä oli päästöt kans reippaasti korkealla. Vaihtoi uuden ohjainboxin niin vika korjaantui sillä.
raisu

Viesti Kirjoittaja raisu »

mistähän noita osia saisi hommattua?
raisu

Viesti Kirjoittaja raisu »

...tosiaan oli käyny näppäilyvirhe. se lambdan arvo olikin 0,917, eli siinä ei sitten pitäisi vikaa olla kenties.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

raisu kirjoitti:...tosiaan oli käyny näppäilyvirhe. se lambdan arvo olikin 0,917, eli siinä ei sitten pitäisi vikaa olla kenties.
Tuo kuulostaa jo paremmalta. :lol: Mutta tosiaan rikkallahan se on jo tuonkin arvon puolesta. Eli kannattaa tosiaan nuo ohjeet tuolta usein kysytyistä lukee. Siellä on aika kattavat ohjeet kuitenkin tuohon axtecin korjaukseen.
raisu

Viesti Kirjoittaja raisu »

kävin taas vähän pähkäilemässä, avasin ilmanputsarin kannen ja huomasin että kaasarista puuttuu kokonaan yksi niistä neljästä kiinnityspultista (ilmeisesti). lisäksi se tiputtaa bensaa konehuoneeseen jonkin verran. riittääkö liimatiiviste tiivistämään jos otan kaasarin irti ja laitan ainakin kunnolla kiinni vai tarvitseeko hommata oikea tiiviste?
raisu

Viesti Kirjoittaja raisu »

kävin taas tutkimassa, bensavuoto johtui toisen solenoidiventtiilin löystymisestä kuten ukk:sakin sanotaan. täytyy käydä ma säädättämässä kaasari vielä josko siihen ei muuta tarttis tehä kun ei näyttänyt ainakaan päällipuolin olevan ukk:ssa mainittuja oireita.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Voipi olla että solenoidin löystyminen ton aiheuttaa. Jos muuten käy hyvin ja tasaisesti niin tarjoa uudelleen leimalle (tai käy jossakin mittauttamassa ekaksi päästöt).
Lada rules
Vastaa Viestiin