Sivu 1/1
1700i sammuu
Lähetetty: 5.3.2007 18:40
Kirjoittaja 1700iivari
Otsikon mukaista ongelmaa ilmenee, kun ajaa suuremmilla nopeuksilla jonkun aikaa. Ongelma poistuu hetkeksi, kun antaa auton jäähtyä 5-10min.
Sammuminen ei myöskään tapahdu kerrasta, vaan auto alkaa nykimään ensin eikä käy tyhjäkäyntiä. Jos pitää kaasulla moottoria käynnissä niin hetken päästä sammuu kokonaan.
Onko kenelläkään ideaa mistä voisin aloittaa vian etsimisen?
Lähetetty: 5.3.2007 19:25
Kirjoittaja Jaakkima
Palaako Check Engine-valo? Palaako se laisinkaan kun virrat on päällä ja kone sammuksissa? Jos ei, kannattaa irroittaa se paneeli ja katsoa onko siellä lamppu paikoillaa, onko se palanut vai onko valon johdot nyppästy irti.
Mikäli valo palaa vähintään silloin kun sen pitääkin, kannattaa tutkia onko ruiskuboxin muistiin tallentunut virheilmoituksia. Ohjeet
tässä ja
tässä
Ja sitten tietenkin missä kunnossa on tulpat ja tulpanjohdot?
Lähetetty: 5.3.2007 20:19
Kirjoittaja pressa
ja sytytyspuolahan voi myös tiltata kun lämpee
eli kun on sammunut niin heti kylmäspräytä puolalle ja startata
jos käynnistyy on puola syyllinen
Lähetetty: 5.3.2007 20:38
Kirjoittaja 1700iivari
Check engine valo kyllä toimii, mutta ei pala kun vika on päällä. Tulpat ja johdot on uusittu puolisen vuotta sitten. Puolahärdelli on kiinni lohkossa, olisiko viisasta kiinnittää paketti muualle testi mielessä ettei ainakaan saisi niin paljon lämpöä lohkosta?
Tuo kyllä tuntuu bensansaanti ongelmalta. Luulisi jos sytty pätkisi niin putkessa kuuluisi jysähtelyä, kun palomaton bensa räjähtäisi putkessa...?
Lähetetty: 5.3.2007 20:41
Kirjoittaja pressa
onko polttoainesuodatin vaihdettu ajallaan?
Lähetetty: 5.3.2007 20:41
Kirjoittaja Jaakkima
No koska on vaihdettu bensansuodatin?
Lähetetty: 5.3.2007 22:12
Kirjoittaja 1700iivari
Vaihdoin sen juuri kun oletin siinä vian olevan... eipä muuttanut tilannetta.
Lähetetty: 6.3.2007 9:40
Kirjoittaja Jusu
Voipikos tämä 1.kökkö muuten jäätyä kaasuttimen tapaan, kun siinä kuitenkin samaan tyyliin kaasuläppä ja kurkku on?

Ja onhan sinne iivana jostain syystä sen imuilman lämmitystorvenkin laittanut...
Oireet meinaan kuulostaa vähän perinteiseltä kaasarin jäätämiseltä.
Lähetetty: 6.3.2007 11:10
Kirjoittaja Jokari
Voihan se ruiskukin jäätää, muttei todellakaan niin helposti kuin tavan kaasaripeli. Ainakin omalla ruiskullani ajelin ilman mitään ongelmia kosteilla nollan tai parin plusasteen keleillä, ilman mitään esilämmitystä.
Vastaavissa olosuhteissa tuon kaasarivehkeen kulku loppuu aika nopeasti ilman esilämmitystä.
Lähetetty: 7.3.2007 10:52
Kirjoittaja 1700iivari
Tuo lämpöputki on kiinni kuten alunperin tehtaalta on tullutkin. Ongelma on nyt tullut ja toistuu niin pakkasella kun muutamassa plus asteessakin.
Pitänee koittaa irroittaa puolapaketti lohkonkyljestä jos saa liikaa lämpöä siinä ollessaan.
