Ladan vanhoista kaasareista
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Ladan vanhoista kaasareista
Menisköhän tollanen 2101-1107010 kaasutin
1200s 2105 kaasarin tilalle? Onkohan siinä 1200 koneeseen käypäset suuttimet, lada infosta ymmärsin ettei sitä olis muissa ollu. Sitä en tiedä mitenkä saa toimiin kun ei ole ollu käytössä piiitkään aikaan.
Löysin tallista pari muutakin kaasaria,
2106-1107010 ja 2103-1107010. Ilmeisesti 1500s ja 1600 malleista.
Oli jonkun verran eri näkösiä mitä toi 2101, yks säätöruuvi ainakin enempi
ja joku sähköjohto tuli kans kylkeen.
1200s 2105 kaasarin tilalle? Onkohan siinä 1200 koneeseen käypäset suuttimet, lada infosta ymmärsin ettei sitä olis muissa ollu. Sitä en tiedä mitenkä saa toimiin kun ei ole ollu käytössä piiitkään aikaan.
Löysin tallista pari muutakin kaasaria,
2106-1107010 ja 2103-1107010. Ilmeisesti 1500s ja 1600 malleista.
Oli jonkun verran eri näkösiä mitä toi 2101, yks säätöruuvi ainakin enempi
ja joku sähköjohto tuli kans kylkeen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo 2101 ja 2105 kaasuttimet on 1200-1300 moottoreihin joten varmaan suuttimet on kalibroitu käymään hyvin. 2101 kaasuttimessa ei ole alipainereikää jakajalle, kuten 2105:ssä. Merkittävä erohan noilla on tietysti kakkoskurkun toiminnassa 2101:ssä vivuston välityksellä, 2105:ssä alipaineella ohjaten. Sanoovat että 2101 kuluttaa ja saastuttaa enemmän.
2103 ja 2106 kaasuttimet on isolohkoihin ja erot lähinnä suuttimissa ja sitten on se sähkösuutin jolla estetään jälkikäyntiä, muuten kuin 2101 kaasutin.
onko toi ihan 2101-1107010 ilman mitään -02 tai -03 päätettä? tosta perusversiosta puuttui joku ekologisuus käytävä tjsp se oli käytössä 1974 asti. kuten myös 2103-1107010 kaasutin. Välimallit 1975-1976 oli 2103-1107010-01 ja 2101-1107010-02 ja 1977 tuli käyttöön 2101-1107010-03 ja 2106-1107010 joissa oli kai ainakin seosruuvin rajoitin ja se joku säätöruuvi oli poistettu (joku tehdas asetusruuvi, mitä nyt ei muutenkaan tarttis ruveta säätelee kotona)
2103 ja 2106 kaasuttimet on isolohkoihin ja erot lähinnä suuttimissa ja sitten on se sähkösuutin jolla estetään jälkikäyntiä, muuten kuin 2101 kaasutin.
onko toi ihan 2101-1107010 ilman mitään -02 tai -03 päätettä? tosta perusversiosta puuttui joku ekologisuus käytävä tjsp se oli käytössä 1974 asti. kuten myös 2103-1107010 kaasutin. Välimallit 1975-1976 oli 2103-1107010-01 ja 2101-1107010-02 ja 1977 tuli käyttöön 2101-1107010-03 ja 2106-1107010 joissa oli kai ainakin seosruuvin rajoitin ja se joku säätöruuvi oli poistettu (joku tehdas asetusruuvi, mitä nyt ei muutenkaan tarttis ruveta säätelee kotona)

Onko näissä uudemmissa Ozoneissa eri myllyjen välillä muuta eroa kuin suuttimien mitoitus? Onko kurkuissa jotain eroa?
Mietin vain että miten mahtaisi toimia 1200L:n paranneltu kaasari (suuttimille tehty jotain jne.) 1500:ssa koneessa? Loppuuko soppa kesken?
Mietin vain että miten mahtaisi toimia 1200L:n paranneltu kaasari (suuttimille tehty jotain jne.) 1500:ssa koneessa? Loppuuko soppa kesken?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nyt menee ihan muistin varassa totaal, muistaakseni koneen koon mukaan ei kurkuilla ollut kokoeroa, mutta ozoneissa oli pienempi ykköskurkku kuin kakkonen joka taas on samaa kokoa kuin vanhoissa sekä ykkönen että kakkonen

Bongasin korjausrompun Kaasutin-osiosta hyvän taulukon. Kyllä siinä kakkoskurkussa on eroa, pikkukoneisissa 32mm ja isolohkoissa 36mmLada-Jussi kirjoitti:nyt menee ihan muistin varassa totaal, muistaakseni koneen koon mukaan ei kurkuilla ollut kokoeroa, mutta ozoneissa oli pienempi ykköskurkku kuin kakkonen joka taas on samaa kokoa kuin vanhoissa sekä ykkönen että kakkonen


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo niinpäs näyttää olevan ja eroa on myös kuristimessa ja pääpolttoainesuuttimessa, mut toi mun 2107 silloin konevikaisena kulki yhtä hyvin 2105-1107010 kaasuttimella kuin 2107-1107010 kaasuttimella, itseasiassa ensimmäisellä se meni sentään jotenkin päästörajoihinkin.

Minulla on tuollainen 2101-1107010 kaasutin nappiksessa sekä vanha ilman alipainekelloa oleva virranjakaja. Pakokaasutesteissä ainakin on kehuttu, ettei ole ladoille tyypillistä seilausta ja hyvin on sen puolesta toiminut. Bensaa menee ladalle tyypillisesti n. 7,5 l/100km n. 80km/h vauhdilla kesäkelillä. En tiedä johtuuko kaasuttimesta, mutta kiihdytetteässä kaasua pitää painaa pohjaan hitaasti tai alkaa ns. booaamaan. Nyt on myös alkanut auto nykimään 3. vaihteella n. 100km/h vauhdissa ja 4.vaihteella 130km/h vauhdissa. Sopan puutetta vai sytytys pielessä?
Kovasti olen miettinyt uudemman kaasuttimen ja virranjakajan vaihtamista elimenluovuttajasta, mutta kannattaakohan?
Kovasti olen miettinyt uudemman kaasuttimen ja virranjakajan vaihtamista elimenluovuttajasta, mutta kannattaakohan?
Jos sitä kaasaria rupeaa vaihtamaan niin ennemmin kannattaa etsiä se Weberi siihen. Ja sytkäksi kärjetön.
Ei nuo Ladan kaasarit ihmeellisiä ole mikään. Varsinkin tuo Ozoneille tyypillinen nuhistelu ja booailu on raivostuttavaa. Millon olet toisten jaloissa kun hyyty ja sitä rataa...puhumattakaan siitä että tuo on lähes täydellinen sladinesto
Mulla on pitemmän ajan keskikulutus n. 11 litran pintaan. Talvisessa ajossakin siinä on vähintään litra liikaa. Siispä Weberin etsintään
Ei nuo Ladan kaasarit ihmeellisiä ole mikään. Varsinkin tuo Ozoneille tyypillinen nuhistelu ja booailu on raivostuttavaa. Millon olet toisten jaloissa kun hyyty ja sitä rataa...puhumattakaan siitä että tuo on lähes täydellinen sladinesto

Mulla on pitemmän ajan keskikulutus n. 11 litran pintaan. Talvisessa ajossakin siinä on vähintään litra liikaa. Siispä Weberin etsintään

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
^^ Riippuu ostohinnasta 
Ei tuollasia kukaan funaile. Jos ostan Weberin ja saan sillä aikaan Latan joka käynnistyy hyvin, vetää nätisti, ei booaile eikä hyytyile, niin sillonhan se on siinä. Bensankulutus on sinällään se pienin asia. Eli hyviä käyttö-ominaisuuksia sillä paremmalla kaasarilla haetaan minun mielestäni

Ei tuollasia kukaan funaile. Jos ostan Weberin ja saan sillä aikaan Latan joka käynnistyy hyvin, vetää nätisti, ei booaile eikä hyytyile, niin sillonhan se on siinä. Bensankulutus on sinällään se pienin asia. Eli hyviä käyttö-ominaisuuksia sillä paremmalla kaasarilla haetaan minun mielestäni

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari kirjoitti:^^ Riippuu ostohinnasta
Ei tuollasia kukaan funaile. Jos ostan Weberin ja saan sillä aikaan Latan joka käynnistyy hyvin, vetää nätisti, ei booaile eikä hyytyile, niin sillonhan se on siinä. Bensankulutus on sinällään se pienin asia. Eli hyviä käyttö-ominaisuuksia sillä paremmalla kaasarilla haetaan minun mielestäni
Niin. Uskokaa tai älkää, ei kaikki Ladakuskit ajattele vain paljon maksaa, kyllä toimivuus ja luotettavuus tulee ennen hintaa.
Tosin uus Webru maksoi v.2003 n.300E 1600sen suuttimilla..

Mutta kun pitää silmät auki rompetoreilla, yms. halpojakin löytöjä voi tehdä.

OHO! Tuli tuomittavaa OT:tä!

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75