Voiko termostaatin vaihtaa siten että ei tyhjennä ensin jäähdytinnesteitä?
Yksi kaverini nimittäin kertoi vaihtaneensa moneen autoon termostaatin tuolla tavoin jolloin kuulemma alle kolmannes jäähdytinnesteistä valuu maahan.
Entä jos valuttaa jäähdytinnesteet puhtaaseen vatiin tms. ennen operaatiota niin kannattaako ne samat nesteet laittaa takaisin jos ne ovat melko uudet?
Voitto
Samaran termostaatin vaihto
Samaran termostaatin vaihto
Voitto
Mulla on käynyt noiden jäähdytysnesteiden kanssa aina niin, että vaikka olet valuttanut ne puhtaaseen astiaan niin koko vati on aina ollut täynnä koneesta/moottoritilasta/pohjasta irronnutta kuraa.
Onko se joku 6€ sitten liikaa siitä 3L pytystä, se on jokaisen itse päätettävissä
Onko se joku 6€ sitten liikaa siitä 3L pytystä, se on jokaisen itse päätettävissä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Paljastan nyt tietämättömyyteni, mutta jos ja kun sinne jäähdytysjärjestelmään jää ilmakuplia niin onko mahdollista että ne aiheuttaisivat vahinkoa esim. mennessään vesipumpun läpi?pressa kirjoitti:voi mikäli neste ei ole kuumaa
ja jos neste melekein uutta niin lisää vain sen mitä ei saanut talteen

Voitto
Aiheeseen liittyen...
mitä ylempän termostaatti on ja mitä helpompi vaihtaa niin nopeasorminen kaveri vaihtaa sen aika nopeasti eikä näin ollen jäähdytysnestettä mene hukkaan juuri mitään..
Ilmakuplat ei aiheuta ainakaan minun mielestä vahinkoa vesipumpulle mutta ilma saattaa estää nesteen kiertämistä oikein josta johtuu koneen ylikuumeneminen,tai se että sisälle ei tule kunnolla lämmintä.
Kun koneeseen on lisätty nestettä kunnolla,käytä kone ihan lämpimäksi (flekti pyörimään jos onnistuu),pidä sisäpuhallusta vähän päällä..tämän jälkeen kokeile että sisälle tulee lämmintä hyvin ja ylä- sekä alavesiletku on lähes yhtä kuumat.sitten tarkasta että nestettä on riittävästi ja lisää tarvittaessa..jos tuntuu että neste ei kierrä,ota ylin letku raolleen ja laske ilmat pihalle
mitä ylempän termostaatti on ja mitä helpompi vaihtaa niin nopeasorminen kaveri vaihtaa sen aika nopeasti eikä näin ollen jäähdytysnestettä mene hukkaan juuri mitään..
Ilmakuplat ei aiheuta ainakaan minun mielestä vahinkoa vesipumpulle mutta ilma saattaa estää nesteen kiertämistä oikein josta johtuu koneen ylikuumeneminen,tai se että sisälle ei tule kunnolla lämmintä.
Kun koneeseen on lisätty nestettä kunnolla,käytä kone ihan lämpimäksi (flekti pyörimään jos onnistuu),pidä sisäpuhallusta vähän päällä..tämän jälkeen kokeile että sisälle tulee lämmintä hyvin ja ylä- sekä alavesiletku on lähes yhtä kuumat.sitten tarkasta että nestettä on riittävästi ja lisää tarvittaessa..jos tuntuu että neste ei kierrä,ota ylin letku raolleen ja laske ilmat pihalle

vesipumppuhan on alhaalla joten sinne ei ilmakuplia jää kun termostaatin vaihtaa
vaihdon jälkeen paisuntasäiliö täyteen nestettä ja auto käyntiin
aja auto niin että keula on ylempänä niin lämppärinkennostakin tulee ilmat pois
sen jälkeen auton keula alemma niin syyläristäkin tulee ilmat pois ja homma on valmis
vaihdon jälkeen paisuntasäiliö täyteen nestettä ja auto käyntiin
aja auto niin että keula on ylempänä niin lämppärinkennostakin tulee ilmat pois
sen jälkeen auton keula alemma niin syyläristäkin tulee ilmat pois ja homma on valmis
Jäähdyttimen matkustajanpuoleisessa päässä olevasta tulpasta voi päästää liiat nesteet, jonkinlaisen toron virittelyllä saa aika tarkasti säilöön.
Termostaatin letkuliitoksien tekemissä kannattaa olla huolellinen ja käyttää hyviä klemmareita,ehkä jopa puhdistaa lika pois ja laittaa tiivisteliimaa..muuten jää vuotamaan helposti.
Ilmauksen voi tehdä lämmityslaitteen letkuja raottomalla jos katsoo tarpeelliseksi.
Termostaatin letkuliitoksien tekemissä kannattaa olla huolellinen ja käyttää hyviä klemmareita,ehkä jopa puhdistaa lika pois ja laittaa tiivisteliimaa..muuten jää vuotamaan helposti.
Ilmauksen voi tehdä lämmityslaitteen letkuja raottomalla jos katsoo tarpeelliseksi.