Sivu 1/1
Lämmityslaitteen nesteventtiili..?
Lähetetty: 11.2.2007 16:56
Kirjoittaja Pellepää
Omassa 1200s vm.88 larvassa kusee tämä kyseinen venttiili... ei vuoda laippojen tiivisteistä vaan itse sulkijan välistä tiputtaa.. onko O-rengas tiivisteitä missään kohti tässä venttiilissä?
Lähetetty: 11.2.2007 17:35
Kirjoittaja Jokari
Ei sille vuotavalle orkkishanalle voi mitään tehdä. Kun se rupeaa vuotamaan, niin se on roskiskamaa.
Kannattaa hommata tilalle joltakin kerhon venäjäntuojalta tms. keraaminen tai kuulasulkuinen hana, jotka ovat ikuisia. Jossei sellaista löydy niin kyllä sinne välttää tarvikemallitkin, joskin niiden kesto on hyvin vaihtelevaa.
Kannattaa viritellä sinne hanan tilalle hätäavuksi vaikka pätkä letkua, kennon päähän saat letkukaran vaikka siitä vanhasta hanasta.
Kannattaa pikkusen nähdä vaivaa tässä vaiheessa, sitten kun se hana liipasee litran verran lientä konsolin alle ja matoille, niin v*tutus on hirveä ja sen märän sotkun kuivaamisessa riittää hommaa

Lähetetty: 11.2.2007 17:38
Kirjoittaja Pellepää
jhoo.. mutta on se vaan niin paskamaisen vaikea ottaa pois se hana.. niin hankala paikka että ei meikäläinen sinne meinaa taittua

Lähetetty: 11.2.2007 17:54
Kirjoittaja Jokari
Siis hanan vaihto on loppupeleissä melko helppo juttu. Minäkin joskus luulin että olis vaikeampi, mut eka kerta osoitti luulot ihan vääriksi.
Siitä lähdetään että otetaan seuraavat osat mäkeen; hattuhylly, hanskalokeron kansi ja pohja. Kahta viimeistä ei tarvitse välttämättä ottaa pois, mutta niiden irrottaminen helpottaa huomattavasti kun osan duunista voi tehdä yläkautta penkillä istuen.
Konehuoneen puolelta se alimmainen hanalle tuleva vesiletku irti ja hana auki, niin liemet tulee pihalle, n. 0,5 L. Sitten vaan kennon puoleiset mutterit pois (helppo juttu) jonka jälkeen vedät hanan pois niiden pinnapulttien päältä. Sen jälkeen voit vetää hanan+sen konehuoneen puolelle tulevan putkenpätkän yhdessä pois. Hanan vaijerin irroitat tietty ja siirrät vaijerinpidikkeen uuteen hanaan. Sekä tietysti sen putkenpätkän.
Ei niitä putken puoleisia muttereita kannata edes yrittää aukoa siinä paikallaan, maailmassa ei ole sellasta avainta jolla siinä rakosessa vois järkevästi niitä käännellä.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä uuden hanan kanssa, jonka jälkeen jäähdytysnesteet sisään siitä irroitetusta letkusta. Kun alkaa tulla lientä siitä hanan perässä olevasta putkesta, niin letku kiinni ja se on siinä

Lähetetty: 11.2.2007 18:03
Kirjoittaja Pellepää
JUJUU! no eiköhän se nuin onnista

sitä yhtä mutteria kauhistelin joka on semmosessa paikassa että ei sitä ota pirukaan pois.. mutta nytpä tiiän miten helpoiten onnistaa.. kiitän ja kumarran.
Lähetetty: 12.2.2007 9:10
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Jokarille tiedoksi, että "Hattuhylly" sijaitsee takapenkin selkänojan ja takaikkunan välissä oleva tila. Sedan mallisissa autoissa.
Lähetetty: 12.2.2007 12:33
Kirjoittaja Pellepää
mene helvettiin viisastelemaan.
Lähetetty: 12.2.2007 13:02
Kirjoittaja Jokari
Lada Scandinavia kirjoitti:Jokarille tiedoksi, että "Hattuhylly" sijaitsee takapenkin selkänojan ja takaikkunan välissä oleva tila. Sedan mallisissa autoissa.
Niin, on se kyllä sekin. Jostain syystä olen käyttänyt tota nimitystä myös hanskalokeron alapuolisesta hyllystä

Lähetetty: 12.2.2007 18:01
Kirjoittaja Jokari
Ei se täyttö siitä letkusta ole tosiaan mitään välttämätöntä, mut mulla on ollu tapana siitä täytellä, kun se ollut irti. Mun mielestä lämppärin kenno on kyllä sen verran muita hiluja korkeammalla, ettei toi letkusta täyttely ihan perusteetonta ole.
Eli kyllä se onnistuu syylärin korkistakin, täytellessä kannattaa panostaa letkujen puristeluun jottei jää turhia ilmoja. Muistetaan pitää lämppärin hana auki.
Sen jälkeen voi ajaa Ladan sopivan jyrkkään nousuun keula ylöspäin ja antaa raksutella siinä niin yleensä systeemi ilmaantuu ihan itsekseen.
Lähetetty: 12.2.2007 18:09
Kirjoittaja Jaakkima
Kun itse joku aika sitten vaihdoin nesteet ja termarin, ilmasin järjestelmän letkuja puristelemalla ja kotiin päästyäni parkkeerasin auton ylämäkeen ja hetken annoin käydä. Eikä ainakaan lämmönmäärästä kabiinissa päätellen jäänyt ilmaa järjestelmään ja ohje kirjan mukainen määräkin nestettä järjestelmään meni.