Lämmityslaitteen nesteventtiili..?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Pellepää

Lämmityslaitteen nesteventtiili..?

Viesti Kirjoittaja Pellepää »

Omassa 1200s vm.88 larvassa kusee tämä kyseinen venttiili... ei vuoda laippojen tiivisteistä vaan itse sulkijan välistä tiputtaa.. onko O-rengas tiivisteitä missään kohti tässä venttiilissä?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei sille vuotavalle orkkishanalle voi mitään tehdä. Kun se rupeaa vuotamaan, niin se on roskiskamaa.

Kannattaa hommata tilalle joltakin kerhon venäjäntuojalta tms. keraaminen tai kuulasulkuinen hana, jotka ovat ikuisia. Jossei sellaista löydy niin kyllä sinne välttää tarvikemallitkin, joskin niiden kesto on hyvin vaihtelevaa.

Kannattaa viritellä sinne hanan tilalle hätäavuksi vaikka pätkä letkua, kennon päähän saat letkukaran vaikka siitä vanhasta hanasta.
Kannattaa pikkusen nähdä vaivaa tässä vaiheessa, sitten kun se hana liipasee litran verran lientä konsolin alle ja matoille, niin v*tutus on hirveä ja sen märän sotkun kuivaamisessa riittää hommaa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pellepää

Viesti Kirjoittaja Pellepää »

jhoo.. mutta on se vaan niin paskamaisen vaikea ottaa pois se hana.. niin hankala paikka että ei meikäläinen sinne meinaa taittua :(
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siis hanan vaihto on loppupeleissä melko helppo juttu. Minäkin joskus luulin että olis vaikeampi, mut eka kerta osoitti luulot ihan vääriksi.

Siitä lähdetään että otetaan seuraavat osat mäkeen; hattuhylly, hanskalokeron kansi ja pohja. Kahta viimeistä ei tarvitse välttämättä ottaa pois, mutta niiden irrottaminen helpottaa huomattavasti kun osan duunista voi tehdä yläkautta penkillä istuen.
Konehuoneen puolelta se alimmainen hanalle tuleva vesiletku irti ja hana auki, niin liemet tulee pihalle, n. 0,5 L. Sitten vaan kennon puoleiset mutterit pois (helppo juttu) jonka jälkeen vedät hanan pois niiden pinnapulttien päältä. Sen jälkeen voit vetää hanan+sen konehuoneen puolelle tulevan putkenpätkän yhdessä pois. Hanan vaijerin irroitat tietty ja siirrät vaijerinpidikkeen uuteen hanaan. Sekä tietysti sen putkenpätkän.
Ei niitä putken puoleisia muttereita kannata edes yrittää aukoa siinä paikallaan, maailmassa ei ole sellasta avainta jolla siinä rakosessa vois järkevästi niitä käännellä.

Kasaus käänteisessä järjestyksessä uuden hanan kanssa, jonka jälkeen jäähdytysnesteet sisään siitä irroitetusta letkusta. Kun alkaa tulla lientä siitä hanan perässä olevasta putkesta, niin letku kiinni ja se on siinä :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pellepää

Viesti Kirjoittaja Pellepää »

JUJUU! no eiköhän se nuin onnista :P sitä yhtä mutteria kauhistelin joka on semmosessa paikassa että ei sitä ota pirukaan pois.. mutta nytpä tiiän miten helpoiten onnistaa.. kiitän ja kumarran.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Jokarille tiedoksi, että "Hattuhylly" sijaitsee takapenkin selkänojan ja takaikkunan välissä oleva tila. Sedan mallisissa autoissa.
Pellepää

Viesti Kirjoittaja Pellepää »

mene helvettiin viisastelemaan.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada Scandinavia kirjoitti:Jokarille tiedoksi, että "Hattuhylly" sijaitsee takapenkin selkänojan ja takaikkunan välissä oleva tila. Sedan mallisissa autoissa.
Niin, on se kyllä sekin. Jostain syystä olen käyttänyt tota nimitystä myös hanskalokeron alapuolisesta hyllystä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei se täyttö siitä letkusta ole tosiaan mitään välttämätöntä, mut mulla on ollu tapana siitä täytellä, kun se ollut irti. Mun mielestä lämppärin kenno on kyllä sen verran muita hiluja korkeammalla, ettei toi letkusta täyttely ihan perusteetonta ole.

Eli kyllä se onnistuu syylärin korkistakin, täytellessä kannattaa panostaa letkujen puristeluun jottei jää turhia ilmoja. Muistetaan pitää lämppärin hana auki.

Sen jälkeen voi ajaa Ladan sopivan jyrkkään nousuun keula ylöspäin ja antaa raksutella siinä niin yleensä systeemi ilmaantuu ihan itsekseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kun itse joku aika sitten vaihdoin nesteet ja termarin, ilmasin järjestelmän letkuja puristelemalla ja kotiin päästyäni parkkeerasin auton ylämäkeen ja hetken annoin käydä. Eikä ainakaan lämmönmäärästä kabiinissa päätellen jäänyt ilmaa järjestelmään ja ohje kirjan mukainen määräkin nestettä järjestelmään meni.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin