Projekti Roadsport-Lada
Projekti Roadsport-Lada
Elikkäs aattelin nyt tänne vähän pistää ns. päiväkirjaa tuosta lapasesta. Alakerta alkaa olla jo valmis mutta voihan siitä silti kertoilla... Eli itse kevennettiin kampiakseli ja kiertokanget ja männiksi tuli tasalakiset 79,6mm AE:t. 1,5mm lähti lohkosta.
Kansi ei ole vielä työn alla mutta kohtapuoliin sekin täytyy aloittaa. Kanavat tehdään ja silotellaan, venttiilit vaihdetaan teräksisiin 40mm ja 35mm halk. ja seetit myös luonnollisesti vaihdetaan. Pakosarjaa on jo mallailtu alustavasti mutta voin ottaa vastaan hyviä vinkkejä/mittoja toimivista. Oli alunperin tarkoitus rakentaa kaasareilla mutta heräsi villi idea giljotiini ruiskusta jollakin mekaanisella syöttimellä.
Tässä vaiheessa projektia ei vielä kerrottavaa ole kovin paljoa mutta eiköhän se siitä. Kuviakin koitetaan laittaa kunhan opetellaan. Tarkoitus olisi kuitenkin ottaa autosta savut keväällä ja ajaa sillä kerhon ratapäivillä!
Kansi ei ole vielä työn alla mutta kohtapuoliin sekin täytyy aloittaa. Kanavat tehdään ja silotellaan, venttiilit vaihdetaan teräksisiin 40mm ja 35mm halk. ja seetit myös luonnollisesti vaihdetaan. Pakosarjaa on jo mallailtu alustavasti mutta voin ottaa vastaan hyviä vinkkejä/mittoja toimivista. Oli alunperin tarkoitus rakentaa kaasareilla mutta heräsi villi idea giljotiini ruiskusta jollakin mekaanisella syöttimellä.
Tässä vaiheessa projektia ei vielä kerrottavaa ole kovin paljoa mutta eiköhän se siitä. Kuviakin koitetaan laittaa kunhan opetellaan. Tarkoitus olisi kuitenkin ottaa autosta savut keväällä ja ajaa sillä kerhon ratapäivillä!
Viimeksi muokannut ladaani, 23.3.2007 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Noniin, nyt olis vähän lisää kerrottavaa.
Eli venttiilit tuli Lautamäki motorsportilta ja niissä oli valmiina 45 asteen kulma, joten hioin niihin lisäksi 30 asteen viisteen varren puolelle. Venttiilit on kuplan lukkourilla ja jousiksi tulee Volvon vinokoneen jouset ja volvon lukkolautaset ja -kiilat. On muuten aikas jäykät noi volvon vakio jouset verrattuna Ladan tuplajousiin, tulee aika mukavat jousipaineet. Seuraavaksi vaihdetaan ohjurit Bmw:n messinkisiin, sopii suoraan kunhan katsoo ettei mene liian syvälle, kun niissä ei ole vakiona sellaista stoppariuraa kuin Ladan ohjureissa. Toki niihinkin voi sellaiset sorvata mutta kunnon työkalun kun tekee niin menee se niinkin.
Korityöyt ovat vielä aloittamatta mutta eiköhän se siitä ala rullata kunhan ilmat tästä vähän lämpiää. Kova olis hinku päästä Alastarolle päästämään 14.7. ja kaikkeni teen että siellä ajetaan tällä kyseisellä vehkeellä.
Suunnitelmat on sen verran alkuasetelmista muuttuneet tai oikeastaan palanneet alkuperäiseen että autosta ei rakenneta jäärata kilpuria vaan roadsporttiin, melkovarmasti c:hen mutta jos tehoja tulee riittävästi niin b:hen. Ruisku ja jakajaton sytkä tulee nyt jo varmuudella ja Megasquirt ohjaamaan ruiskua ja sytkää. Mutta pistellään taas lisää kun tulee jotain kerrottavaa.
P.S. Kertokaapa tyhmälle miten voin laittaa kuvia Ladagalleriaan.

Eli venttiilit tuli Lautamäki motorsportilta ja niissä oli valmiina 45 asteen kulma, joten hioin niihin lisäksi 30 asteen viisteen varren puolelle. Venttiilit on kuplan lukkourilla ja jousiksi tulee Volvon vinokoneen jouset ja volvon lukkolautaset ja -kiilat. On muuten aikas jäykät noi volvon vakio jouset verrattuna Ladan tuplajousiin, tulee aika mukavat jousipaineet. Seuraavaksi vaihdetaan ohjurit Bmw:n messinkisiin, sopii suoraan kunhan katsoo ettei mene liian syvälle, kun niissä ei ole vakiona sellaista stoppariuraa kuin Ladan ohjureissa. Toki niihinkin voi sellaiset sorvata mutta kunnon työkalun kun tekee niin menee se niinkin.
Korityöyt ovat vielä aloittamatta mutta eiköhän se siitä ala rullata kunhan ilmat tästä vähän lämpiää. Kova olis hinku päästä Alastarolle päästämään 14.7. ja kaikkeni teen että siellä ajetaan tällä kyseisellä vehkeellä.
Suunnitelmat on sen verran alkuasetelmista muuttuneet tai oikeastaan palanneet alkuperäiseen että autosta ei rakenneta jäärata kilpuria vaan roadsporttiin, melkovarmasti c:hen mutta jos tehoja tulee riittävästi niin b:hen. Ruisku ja jakajaton sytkä tulee nyt jo varmuudella ja Megasquirt ohjaamaan ruiskua ja sytkää. Mutta pistellään taas lisää kun tulee jotain kerrottavaa.
P.S. Kertokaapa tyhmälle miten voin laittaa kuvia Ladagalleriaan.



-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Joo, nyt vasta sain pari kuvaa omasta autosta ja nekin vieläpä aika huonoja kuvia... Mutta maanantaina saan vihdoin kuvia otettua viriprojektista ennen kuin on koko mylly nipussa. Nokka-akselia vielä puuttuu niin että jos jollain olisi myydä niin voisin ostaa.
Nokan arvot:
yli 300 astetta
nostoa max. 11mm
ns. rataprofiilinen nokka, nopea aukaisu, pitkä aukioloaika ja nopea sulkeutuminen.
Kansi on nyt käytetty myös virtauspenkissä. Hiukan jännitti mutta jännitys laukesi kun laskutoimitusten jälkeen tulokseksi tuli karvan yli 165hv:n virtaama. Eli onnistui !
Nokan arvot:
yli 300 astetta
nostoa max. 11mm
ns. rataprofiilinen nokka, nopea aukaisu, pitkä aukioloaika ja nopea sulkeutuminen.
Kansi on nyt käytetty myös virtauspenkissä. Hiukan jännitti mutta jännitys laukesi kun laskutoimitusten jälkeen tulokseksi tuli karvan yli 165hv:n virtaama. Eli onnistui !
Nyt on kansi sitten pultattu kiinni ja kuvia kannesta ja lopusta myllystä tulee galleriaan tänään tai viim. huomenna. Alkaa vaan aikataulu pukata kiirettä päällä, koria ei ole vieläkään aloitettu ja siinä riittää hommaa useammaksi illaksi mm. helmat, lattian reunat, takapaksi( tulee kylläkin suora pohja), yms. Eli hommaa on mutta sitkeesti vaan! Pistän kuvia galleriaan myös korista kunhan se kaivetaan ensin pressun alta pihan perältä työn alle.